Toon posts:

[Access Mysql] Koppelen van twee Databases

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De opzet is om een beveiligde Access database te koppelen met een Mysql database op Internet.

Het is mij in principe gelukt om de database van een bedrijf rechtstreeks te koppelen met ODBC. Dit heb ik gedaan met het stukje Systeem-DNS.
Deze bron heb ik binnen Mysql dan ook weer gekoppeld

Deze access database was een kopie met dezelfde tabellen maar zonder beveiliging.
Wat ik nu wil is het orgineel waarin gewerkt wordt te koppelen zodat deze gegevens realtime veranderen.

Deze is echter alleen te openen met een snelkoppeling waarbinnen ook een .mdw bestand aangeroepen wordt.
Er is dan de mogelijkheid om gebruikersnaam en wachtwoord op te geven voordat de tabellen beschikbaar worden.

Weet iemand of dit ook te benaderen is via die ODBC of anders via een andere mogelijkheid.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je even toelichten met welke achtergrond je dit wilt doen? Je wilt in een webapplicatie die voor mySQL is geschreven data uit een Access database aanpassen ofzoiets?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Idd ik wil een bedrijfsdatabase (access) waarin voorraden en dergelijke worden bij gehouden een realtime-koppeling maken met server (php mysql) in a'dam waarop een webshop moet komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 12:12 ]