Toon posts:

SB Live Line-in probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs probeerd ik via de line-in ingang van mijn SB kaart muziek op te nemen, echter zonder succes. De juiste record-bron was geselecteerd en de volume instellingen waren ook goed. De audio-set is ook niet het probleem.
Bij nader onderzoek bleek dat er onder "Line input devices" geen vermelding stond. De nieuwste drivers en LiveWare 3 zijn geinstalleerd.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is van het probleem en wat de oplossing hiervoor is?

Verwijderd

Ongeveer hetzelfde probleem had ik met het opnemen van geluid bij video's. Aangezien dit ook via line in gaat is dit misschien de oplossing voor je:
- activeer de balk bovenaan
- klik op volume
- klik op aux
- klik op line in

Nu moet hij opnemen!
Controleer deze instelling regelmatig, want om een of andere reden, springt hij iedere keer terug naar de oorspronkelijke stand.

Adriaan

• ALone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2023
Ook ik probeer met m'n SB geluid op te nemen van m'n stereo, maar daar zit geen line-out op, alleen een headphone-jack(moet kunnen dacht ik), maar als ik het geluid beluister wat er opgenomen is, hoor ik een harde brom over het geluid heen?
iemand enig idee wat ik fout doe? |:(

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Het kan zijn dat je niks fout doet, en dat je crappy stereo gewoon een slechte headphone uitgang heeft, komt wel vaker voor.

Exposure.

You're so fucking special. I wish I was special.

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Die brom zou kunnen zijn omdat 'ie daar een microfoon verwacht, en dat de ingang dus te gevoelig is. Probeer eens wat andere gaten (nee alleen die achterop de soundcard).

Veel succes ermee

PS. Iedereen een gelukkig nieuwjaar !! En pas op je vingers, met minder vingers typt het zo lastig :)

• ALone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2023
achterop m'n souncard heb ik 'm in de line-in zitten, niet in de mic. de enige andere ingang is die van de mic, maar die is niet stereo.
mijn stereo is een halfjaar oude philips, een van de laatste met een platenspeler:)

Verwijderd

Er ontstaat waarschijnlijk een aardings verschil op waardoor een brom onstaat zou zelf niet zo 1 2 3 weten hoe je dat kan oplossen want ik heb er zelf geen last van gehad, maar het zou ook kunnen zijn dat je een stoorsignaal opvangt met de kabel als het langs apparatuur of netsnoeren ligt/loopt
Pagina: 1