Geheugencompatibiliteit AK79D-400VN

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Ik ga nieuw geheugen halen, 2x512 mb pc3200, voor dual channel. Nu lees ik op t forum dat ik moet kijken naar de chips enz. Dus ik naar Aopen site om te kijken wat er compatibel is ( http://swe.aopen.com.tw/t...estFunction=519&Model=757 )

Ik wil dus 512 mb cl2.5 halen (cl2 is me ff iets te duur)
Dus dan kom je uit op deze 2 :
DDR 400 2.5 512 8*32 Samsung K4H560838D transcend Pass [ATI9000 /Bartion 2...] 3/30/2004 17/R1.00 AOpen TPTL
DDR 400 2.5 512 8*32 TwinMOS TMD7608F8E50B TwinMOS Pass [ATI9000 /Bartion 2...] 3/30/2004 17/R1.00 AOpen TPTL

Maar nu, hoe kom ik er in hemelsnaam achter waar ze dimms met deze specifieke chips verkopen? Ik kan me geen een site vinden waar ze dat er bij zetten. Met google vind je wel wat (bijv hier : http://www.jetway.com.tw/...ct/amd/v400max/ddr400.htm) maar, bijvoorbeeld, "ADATA SAMSUNG K4H560838D-TCC4 512M" betekent dat dat alle adata 512 mb dimms die samsung chip hebben ? Lijkt me niet, en dan is die info dus alsnog nutteloos.

En die twinmos, ik lees op hun site dat de dual channel kit niet compatibel is met nforce 2 :X Waarom zetten ze er dan op die aopen site juist wel bij dat t compatible is. Of twinmos gebruikt dan weer andere chips voor die dual channel kit maar hoe pluis ik dat uit.

Erg verwarrend allemaal, ergens heb ik de neiging om niet zo moeilijk te doen en gewoon zon Geil of Corsair value dual channel kitje te halen, maar dat is dus echt af te raden tov Samsung of infineon original oid?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dual channel kitjes zijn imho enkel een manier van fabrikanten om mensen een flink pak extra geld te laten betalen voor een naampje.
2 identieke dimms die je los haalt zijn net zo goed als een dual channel kit

En mbt de chips, kijk gewon welke chips erop het dimmetje zitten en zoek die op in de compatibility list.

• Vinnie_N
Terw_Dan schreef op 15 september 2004 @ 11:34:
Dual channel kitjes zijn imho enkel een manier van fabrikanten om mensen een flink pak extra geld te laten betalen voor een naampje.

En mbt de chips, kijk gewon welke chips erop het dimmetje zitten en zoek die op in de compatibility list.
Hoe kan ik dat zien over t internet....
Als ik bijv bij Gistron "Samsung 512MB DDR-RAM/400 PC3200" bestel, weet ik toch niet welke chips daar op zetten?
Als ik op de Samsung site kijk (http://www.samsung.com/Pr....aspx?family_cd=DRM030104)
zie ik wel 8 verschillende 512 MB DDR dimms, en niet 1 dr van is de juiste uit de Aopen lijst (die begint met K4H56) :?

• Vinnie_N
[quote]Terw_Dan schreef op 15 september 2004 @ 11:34:
/quote]

Dit lijkt me trouwens BS :X Kitjes van GeiL en Corsair zijn goedkoper dan 2 losse dimms die hetzelfde zijn (value serie/ select ) (of de pricewatch moet er heel erg naast zitten)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel iets uitgebreid.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vinnie_N schreef op 15 september 2004 @ 11:57:
[...]

Dit lijkt me trouwens BS :X Kitjes van GeiL en Corsair zijn goedkoper dan 2 losse dimms die hetzelfde zijn (value serie/ select ) (of de pricewatch moet er heel erg naast zitten)
Kan gebeuren, marktwerking heet zoiets. Maar wat Terw_Dan zegt blijft kloppen, een dual channel setje is niets meer dan twee identieke DIMMs, als het je beter uitkomt kun je ze zonder meer los kopen (maar dat hoeft niet als een setje toevallig goedkoper is) :z

Oslik blyat! Oslik!

• Vinnie_N
Iemand enig idee hoe ik er nou achter kom of die samsung dimm van gistron nou die is met die chips uit die lijst van aopen?
Of welke dimms uberhaupt die chips gebruiken?

of hoe dat zit met die TwinMos, wie heeft er nou gelijk twinmos of aopen.
Dat Twinmos is namelijk lekker goedkoop.

k twijfel dus tussen samsung original (2x 94.- = 190 ex verzenden) , twinmos dual channel kit (als t dus idd compatible is met mn aopen nforce2 mobo) voor 160.- inc, of GeiL value dual channel voor 180.- inc

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Iemand enig idee hoe ik er nou achter kom of die samsung dimm van gistron nou die is met die chips uit die lijst van aopen?
Even Gistron bellen/mailen? Ze zijn heus de beroerdste nog niet.
of hoe dat zit met die TwinMos, wie heeft er nou gelijk twinmos of aopen.
Twinmos heeft inderdaad problemen met meer nVidia2 bordjes (bekend voorbeeld: A7N8X). Ik zou het iig niet doen, maar voor een ander A-merk gaan, maar dat ben ik dus :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Wil je weten wat welke winkel precies verkoopt dan zul je toch écht moeten bellen/mailen, er bestaat namelijk geen database met daarin winkels, DIMM's en welke chips daarop zitten :+

Persoonlijk vind ik 't waanzin dat dit soort compatibiliteitslijsten bestaan (en waar een moederbord producent zich achter kan verschuilen) omdat het bijna onmogelijk vantevoren vast is te stellen welke winkel welke DIMM's met juist die en die chips verkoopt. In feite zou een PC3200 DIMM _altijd_ op een PC3200 bord moeten werken. Maar ja, we willen alles sneller (dus minder ruimte voor foutmarge's), dit is de prijs die we er voor moeten betalen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar twinmos geeft lang niet altijd gezeik op nforce2 planken. Mijn Twinmos dimm doet het er juist weer gewoon goed op.
Beste is even te vragen of je de dimms terug kunt sturen mochten ze niet werken.

• Vinnie_N
oke, dan ga ik even navragen bij gistron, en neem geen twinmos maar dan
maar mocht het nou niet dezelfde zijn wat ik eigenlijk wel verwacht, is het dan verstandig om 20 euro meer uit te geven en sowieso maar samsung original te kopen ipv Geil value series ?? kan ook nergens iets vinden over cas latency enzo niets vinden van die samsungs... niet op samsung site, niet op alternate en gistron :? terwijl bij alternate bij de overige dimmetjes wel staat.

[edit] staat er wel trouwens , |:(
200MHz/400Mbps@CL3
CL3 :/ das toch stuk minder als CL2.5 (dat zijn die van GeiL en Corsair)

[ Voor 14% gewijzigd door Vinnie_N op 15-09-2004 17:29 ]

Pagina: 1