Netwerk valt weg, draytek vigor 2200E reboot geregeld

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 19:50
Ik heb een alcatel speedtouch modem (analoge versie) t.b.v. ADSL. Daaraan hangt een Draytek Vigor 2200E welke inlogt op het ADSL modem en de verbinding verzorgt. Aan de draytek hangen weer 4 PC's allemaal met een 10/100Mb kaart.

Nu reboot de router geregeld, niet in een logische manier maar geheel willekeurig. De router gaat uit en aan lijkt het, alle lampjes gaan even uit, in Windows XP is ook te zien dat ie zn lan verbinding kwijt is en direct weer terug heeft. Als ik kijk in de online status van de router dan begint het klokje weeer bij 0:00.

Wat ik allemaal ingesteld heb? De inloggegevens van mn provider, en in de NAT setup de redirection voor FTP, Mail en www naar mn server toe.

Het modem laat in de log ook wat zien, PPTP tunnel down en 1 sec. later is ie weer up. Ik weet echt niet waar ik moet zoeken.

Ik heb de router al vervangen door een geheel nieuwe, maar geen resultaat, probleem blijft gelijk.

Iemand nog tips?

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Doe anders een klokradio op hetzelfde stopcontact als je router, valt de router weer uit controleer dan of de klokradio op 12:00 staat te knipperen. Als dat wel het geval is, is je moeder of schoonmaakster of iemand anders aan het stofzuigen/boren (of iets anders op stroom) geweest.

offtopic:
Was zelfs eens een vraag op een Microsoft examen, en het juiste antwoord was dat de schoonmaker langs kwam en de stekker van de server er uit trok om de stofzuiger van stroom te voorzien, er was immers maar 1 stopcontact in de server ruimte. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Luppie op 15-09-2004 11:20 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

een beetje tweakert heeft natuurlijk een ups.. :7
..maar het is wel een handige tip ja ;)

heeft jouw vigor geen syslog optie? misschien dat je daaruit wat info kunt halen..

Verwijderd

Probeer eens alleen 1 pc aan je router te hangen en kijk dan of het goed gaat.

Ik heb dit probleem ook eens gehad met een 3Com switch met 20 pc's, bleek een brakke netwerkpoort te zijn van 1 pc, terwijl deze pc nergens last van scheen te hebben.

Het kan misschien ook nog aan je bekabeling liggen.

• GeBas
Cobra_Lup schreef op 15 september 2004 @ 11:18:
Doe anders een klokradio op hetzelfde stopcontact als je router, valt de router weer uit controleer dan of de klokradio op 12:00 staat te knipperen. Als dat wel het geval is, is je moeder of schoonmaakster of iemand anders aan het stofzuigen/boren (of iets anders op stroom) geweest.

offtopic:
Was zelfs eens een vraag op een Microsoft examen, en het juiste antwoord was dat de schoonmaker langs kwam en de stekker van de server er uit trok om de stofzuiger van stroom te voorzien, er was immers maar 1 stopcontact in de server ruimte. ;)
gebeurt soms om de 10 min.

• GeBas
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 11:26:
Probeer eens alleen 1 pc aan je router te hangen en kijk dan of het goed gaat.

Ik heb dit probleem ook eens gehad met een 3Com switch met 20 pc's, bleek een brakke netwerkpoort te zijn van 1 pc, terwijl deze pc nergens last van scheen te hebben.

Het kan misschien ook nog aan je bekabeling liggen.
vind ik een goede tip, kan natuurlijk alles een poos uitlaten, er staat zowiezo altijd 1 server aan

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

Heeft je configuratie al eens gewerkt of ben je met een nieuwe set-up bezig? In eerste instantie denk je aan een hardware foutje in de router, maar die heb je redelijk uitgesloten. Andere opties: netspanning is marginaal, signaal van modem doet raar, software in router is niet OK. Een redelijke manier om wat verder te komen is het probleem verder te isoleren. Haal alle externe verbinding uit de router en kijk of de router nog steeds "spontaan" reset. Daarna een voor een verbinding toevoegen en kijken wanneer er resets plaatsvinden. Het lost je probleem niet meteen op, maar je krijgt wel een beter inzicht waar het probleem zit.

• GeBas
suntsu schreef op 15 september 2004 @ 11:31:
Heeft je configuratie al eens gewerkt of ben je met een nieuwe set-up bezig? In eerste instantie denk je aan een hardware foutje in de router, maar die heb je redelijk uitgesloten. Andere opties: netspanning is marginaal, signaal van modem doet raar, software in router is niet OK. Een redelijke manier om wat verder te komen is het probleem verder te isoleren. Haal alle externe verbinding uit de router en kijk of de router nog steeds "spontaan" reset. Daarna een voor een verbinding toevoegen en kijken wanneer er resets plaatsvinden. Het lost je probleem niet meteen op, maar je krijgt wel een beter inzicht waar het probleem zit.
de router heb ik al een dikke 2 jaar, en werkt in deze situatie al sinds begin dit jaar (ik had eerst kabel en nu ADSL) (Modem staat in PPtP mode en dient dus niet als router) Kijk als het werkt werkt het en dan zit je niet aan de instellingen. Door met een geheel nieuwe router te testen heb ik, naar mijn inziens uitgesloten dat het aan de router ligt(gelukkig maar want de garantie is voorbij), dus aan router software denk ik niet aan.

Verwijderd

probeer maar eerst 1 pc aan te sluiten op de router, was bij mij ook een heel vaag probleem.

Switch reboot soms na 2 of na 10 minuten terwijl de pc lekker verder werkte maar was wel de boosdoener.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook, soms draait ie paar dagen zonder dat connectie wegvalt en router reboot, en soms restart ie om de paar uur
ga dit topic zeker volgen :)

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

GeBas schreef op 15 september 2004 @ 11:36:
Door met een geheel nieuwe router te testen heb ik, naar mijn inziens uitgesloten dat het aan de router ligt(gelukkig maar want de garantie is voorbij), dus aan router software denk ik niet aan.
Het probleem is dat "iets" ervoor zorgt dat de draytek een reset uitvoert. Een reset kan door een elektrische storing veroorzaakt worden, maar ook door de processor in de router als de embedded software in problemen gebracht is (het equivalent van een BSOD in Windows).
Je kan gerichter naar een oplossing zoeken als je de trigger van de reset kent. Vandaar de aanbeveling om de configuratie te vereenvoudigen. Als de router dan in de fout schiet heb je minder mogelijke bronnen die de reset kunnen veroorzaken en kom je sneller tot een diagnose en een oplossingsrichting.

Verwijderd

Ik heb maar 1 vraag: draai je nogal eens P2P programma's? Die maken nogal veel connecties aan waardoor veel consumentenroutertjes over de zeik heen gaan :)

• GeBas
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 12:26:
Ik heb maar 1 vraag: draai je nogal eens P2P programma's? Die maken nogal veel connecties aan waardoor veel consumentenroutertjes over de zeik heen gaan :)
Ja, eMule

Verwijderd

Dan heb je daar de boosdoener, memory slibt vol met connecties, router heeft geen swap -> crash + reboot.

Verwijderd

ah! je zou eens de aantal connections in emule kunnen verlagen en kijken wat het effect dan is...

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jep, dat is de veroorzaker. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 13:23:
[...]

ah! je zou eens de aantal connections in emule kunnen verlagen en kijken wat het effect dan is...
Dit zou je idd kunnen proberen hoewel het bij mij niet werkt..

They made me do it.

• GeBas
Vanacht heb ik de 4 PC's uit gehad. De router, net als normaal, aangelaten, hij is vannacht de hele nacht netjes "up" gebleven.

Ik zal vandaag (lees vanavond) eens verder testen met emule.

ik houd jullie op de hoogte.

• GeBas
M'n probleem is opgelost, het werd veroorzaakt door de KAD aanmeld optie in emule, deze staat aan snds versie .44

dank je voor de tips

Verwijderd

mooi dat jouw probleem is opgelost ;)

die optie, zorgde die voor (te)veel extra connecties, of...?

Verwijderd

ik heb sinds enkele weken hetzelfde probleem. Soms wel 3x in 10 minuten een volledige reboot van mijn Vigor 2104P, soms pas na 1 of 2 uur. Dit is alleen als ik Emule aan heb staan. Nou zal je denken, "ja, dat is de boosdoener" maar ik gebruik Emule in exact dezelfde setup al maaaanden. Max connections 800. Dit heb ik al teruggeschroefd naar 300, maar het probleem blijft. (Het gebeurt dus ook als ik op dat moment maar 80 connecties heb). Ik heb geen firmware veranderd of wat dan ook. (Modem Thomson 510i). Erg storend want alles reset (MSN, IE pagina kan niet gevonden, internetradio stopt ff etc; je kent het wel).

Maarja, als ik Emule uit zet is het weg...dus ik snap dat het met de connecties te maken heeft. Maar...waarom nu ineens terwijl het heel 2004 al goed draait??

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 22:06:
ik heb sinds enkele weken hetzelfde probleem. Soms wel 3x in 10 minuten een volledige reboot van mijn Vigor 2104P, soms pas na 1 of 2 uur. Dit is alleen als ik Emule aan heb staan. Nou zal je denken, "ja, dat is de boosdoener" maar ik gebruik Emule in exact dezelfde setup al maaaanden. Max connections 800. Dit heb ik al teruggeschroefd naar 300, maar het probleem blijft. (Het gebeurt dus ook als ik op dat moment maar 80 connecties heb). Ik heb geen firmware veranderd of wat dan ook. (Modem Thomson 510i). Erg storend want alles reset (MSN, IE pagina kan niet gevonden, internetradio stopt ff etc; je kent het wel).

Maarja, als ik Emule uit zet is het weg...dus ik snap dat het met de connecties te maken heeft. Maar...waarom nu ineens terwijl het heel 2004 al goed draait??
en de connectie naar het KAD netwerk heb je dus ook al uitgezet? (was voor iemand anders dus de oplossing), ik heb hetzelfde probleem (gebruik pas sinds kort weer heel actief emule :P en mijn router loopt nu ook elke dag vast :( )

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

1. e-mule sucks :)
2. heb je naar die KAD aanmeld optie gekeken?
3. heeft iemand ook al een keer de laatste firmware van de router gedownload? Beetje jammer dat die drayteks zo snel over de zeik gaan, het is niet de meest goedkope consumenten router...

Verwijderd

zwelgje schreef op 18 september 2004 @ 22:10:
[...]

en de connectie naar het KAD netwerk heb je dus ook al uitgezet? (was voor iemand anders dus de oplossing), ik heb hetzelfde probleem (gebruik pas sinds kort weer heel actief emule :P en mijn router loopt nu ook elke dag vast :( )
KAD aanmeld optie? Ik gebruik KAD al heel lang; dat is ook nooit het probleem geweest. Zou niet weten waarom nu wel.

Voor de Vigor 2104P is er nog nooit een andere firmware geweest dan de official release geloof ik. Je komt dit model ook niet veel tegen :)

/offtopic:
Emule zuigt inderdaad, 180kb/sec nu :)
Toch blijven de nieuwsgroepen MASTER :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 22:13 ]

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 22:13:
[...]

KAD aanmeld optie? Ik gebruik KAD al heel lang; dat is ook nooit het probleem geweest. Zou niet weten waarom nu wel.
omdat dit bij iemand anders dus wel het probleem oploste, je zou er op zijn minst even naar kunnen kijken

ik had ook nooit geen probs met mijn draytek, maar sinds ik idd emule gebruik (laatste releas, met de vorige had ik geen probs) heb ik er blijkbaar last van

Verwijderd

zwelgje schreef op 18 september 2004 @ 22:15:
[...]

omdat dit bij iemand anders dus wel het probleem oploste, je zou er op zijn minst even naar kunnen kijken

ik had ook nooit geen probs met mijn draytek, maar sinds ik idd emule gebruik (laatste releas, met de vorige had ik geen probs) heb ik er blijkbaar last van
Nooit geen probs? Waarom heb je hem dan nog steeds als je altijd problemen hebt? Hier werkte het altijd goed. Ik kan proberen KAD uit te zetten nu. Ik zal over een uurtje laten weten hoe het gaat.

Verwijderd

KAD is nu al 70 minuten uit, en je raadt het al...70 minuten al een verbinding. Blijkbaar is er in de laatste versie (of 2 versies) van Emule (ik gebruik MorphXT) iets veranderd aan deze module. Nu maar een tijdje zonder KAD dan.

• GeBas
heeft iemand al ervaring met de meest recente emule 44b geloof en KAD?

• Zwelgje
GeBas schreef op 24 september 2004 @ 08:39:
heeft iemand al ervaring met de meest recente emule 44b geloof en KAD?
icm met mijn drayek is het drama, mijn draytek valt dan steeds uit

KAD uit.. geen problemen meer, of je zet ISA ertussen dan heb je ook geen probleem meer

Pagina: 1