[Apache2] .htaccess op een alias?

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:07

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
De topictitel is niet echt duidelijk, maar ik zou niet weten hoe het anders moet heten :P

Situatie:
Apache 2.0.50-r1 op een Gentoo machine. Modules mod_access, mod_auth en mod_alias zijn geladen in Apache.

Probleemuitleg:
We hebben een aantal vhosts. In de config hebben we een <Alias> aangemaakt om de $vhost/webstats te laten verwijzen naar een bepaalde directory waar AWStats staan geinstalleerd.

www.domein1.nl --> /www/domein1/www.domein1.nl
www.domein1.nl/webstats --> /www/awstats/

www.domein2.nl --> /www/domein2/www.domein2.nl
www.domein2.nl/webstats --> /www/awstats/

AWStats e.d. zijn verder goed geinstalleerd en verder ook niet belangrijk voor mijn probleem.

De eigenaar van domein1.nl wil zijn stats graag afgeschermd zien dmv een Authorization. De eigenaar van domein2.nl niet.
Ik heb al gezocht in de documentatie van Apache maar daarin kom ik niet veel verder dan hoe ik een .htaccess kan aanmaken of hoe het in de config kan worden opgenomen.

De .htaccess die ik gebruik voor domein1 (en in de apache config heb geprobeerd):
code:
1
2
3
4
5
AuthUserFile /www/domein1/.statuser
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "Statistieken domein1.nl"
AuthType Basic
require valid-user

.statuser is natuurlijk gewoon netjes aangemaakt

Daarbij is het misschien ook even handig om te vertellen dat als ik een andere directory op deze manier afscherm, het gewoon werkt (bijv www.domein1.nl/secret ). De config op dat niveau is dus goed.

Is het mogelijk om de alias www.domein1.nl/webstats af te schermen dmv een Apache authorization en www.domein2.nl/webstats niet :?

[ Voor 5% gewijzigd door WHiZZi op 15-09-2004 11:10 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Je zult kunnen overwegen om simlinks te gebruiken zodat je twee namen hebt voor dezelfde directory en het afdwingen van authenticatie op te nemen in de httpd.conf i.p.v. .htaccess.

Rechten stel je in op directories en dus niet url based (toch?), dus je kunt ook op applicatie niveau kijken of je enige vorm van authenticatie ingebakken krijgt.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Als ik het goed begrijp zijn het 2 verschillende webstats. Dan zou je hier eens naar kunnen kijken om je logfile van apache te splitten per virtual host en dan kan je het programma dat webstats genereerd per virtual host kunnen laten uitvoeren en de resultaten naar bijv /www/domein1/www.domein1.nl/webstats laten schrijven en in die map zet je een mooie .htaccess waardoor je ervoor moet inloggen.

[edit]
ik zie dat dat splitding niet eens nodig is :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 14:40 ]