Hoi,
Ik ben bezig om een document management systeem hier binnen het netwerk van ons te installeren.
Er is hier een complete website voor gebouwd doormiddel van asp.
De site host ik op een server van ons hierbinnen het bedrijf. Die server is ook gelijk een mailserver, er wordt gewerkt met exchange.
Met ISS heb ik de site online gebracht en dit werkt dan ook perfect. Alleen als ik een mail wil gaan versturen krijg ik de melding:
Mail not sent, send or authentification failed!
Ik heb al gezocht op de search en ook op google en microsoft kb alleen er is volgens mij weinig over dit probleem bekend vanwege de combinatie van verschillende dingen.
Dit is mijn Global.asa file
In mijn ogen is dit script dan ook goed de usernames zijn goed en de wachtwoorden ook, de smtp server heb ik gewoon de computernaam ingevuld van de mailserver.
Bij ISS kan ik geen SMTP toevoegen terwijl dit wel onder software geinstalleerd is, dit komt volgens mij vanwege exchange maar is dit ook wel nodig?
Of moet ik iets veranderen in exchange.
Ik hoop dan ook dat iemand mij verder kan helpen denk dat dit dan ook wel een uitdagend probleem is.
Alvast bedankt,
Ik ben bezig om een document management systeem hier binnen het netwerk van ons te installeren.
Er is hier een complete website voor gebouwd doormiddel van asp.
De site host ik op een server van ons hierbinnen het bedrijf. Die server is ook gelijk een mailserver, er wordt gewerkt met exchange.
Met ISS heb ik de site online gebracht en dit werkt dan ook perfect. Alleen als ik een mail wil gaan versturen krijg ik de melding:
Mail not sent, send or authentification failed!
Ik heb al gezocht op de search en ook op google en microsoft kb alleen er is volgens mij weinig over dit probleem bekend vanwege de combinatie van verschillende dingen.
Dit is mijn Global.asa file
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <SCRIPT LANGUAGE="VBScript" RUNAT="Server"> On Error Resume Next Sub Session_OnStart Session("mailnr") = 0 session.Timeout = 1440 ' the time till session expire and the user have to relog End Sub Sub Application_OnStart Application("URL") = "http://*****/dms/pages/" ' the server url Application("language") = "1" ' the default language column Application("dbpath") = server.MapPath("../database/") ' the path to database Application("docpath") = server.MapPath("../root/") ' the path to documents root folder; this can be also a path like "c:\....", not necessarly a server.mappath object Application("tempath") = server.MapPath("../templates/") ' the path to templates folder; this can be also a path like "c:\....", not necessarly a server.mappath object Application("emailsize") = "1024" ' email maximum attachment size - over that size the files will be archived using rar program Application("rarpath") = server.MapPath("../rar/") ' the path to the rar.exe file - the application used to archive files over the size provided ' the settings for email to be sent Application("from") = "administrator@******.nl" Application("subject") = "files attached" Application("smtpServer") = "*****" Application("smtpUser") = "administrator" ' only if required Application("smtpPass") = "********" ' only if required Application("temppath") = server.MapPath("../temp/") ' temporary folder used for makeing the volumes of the archive Application("temporary") = server.MapPath("../temporary/") ' the path on server of the folder where the isah will put files to be atached to an email 'settings for remote database to connect to for characteristics Application("connstr") = "DSN=dms; UID=****; PASSWORD=*****" ' connection string for users 'settings for remote database to connect to for users Application("usrconnstr") = "DSN=dms; UID=****; PASSWORD=*****" ' connection string for users End Sub </SCRIPT> |
In mijn ogen is dit script dan ook goed de usernames zijn goed en de wachtwoorden ook, de smtp server heb ik gewoon de computernaam ingevuld van de mailserver.
Bij ISS kan ik geen SMTP toevoegen terwijl dit wel onder software geinstalleerd is, dit komt volgens mij vanwege exchange maar is dit ook wel nodig?
Of moet ik iets veranderen in exchange.
Ik hoop dan ook dat iemand mij verder kan helpen denk dat dit dan ook wel een uitdagend probleem is.
Alvast bedankt,
[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 15-09-2004 11:47 ]