Toon posts:

WLAN: Metalen stellingen vormen kooi van Faraday

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
binnen het bedrijf hebben we een eenvoudig wlan wat in principe heel goed werkt, behalve tussen de metalen stellingen in het magazijn. het signaal valt weg als je enkele meters tussen de stellingen loopt. daarbij komt ook nog eens dat niet alle stellingen paralel aan elkaar staan.

een oplossing zou zijn om meerdere access points te plaatsen, maar daar voel ik niet zo veel voor vanwege de kosten. heeft iemand anders een creatief idee?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als het plafond hoog genoeg is , een acces point in het middne van het magazijn tegen het plafond... veel beter dan dat ga je het niet krijgen zonder meedere ap's te gebruiken.

Misschien helpt een goeie antenne ook al iets?

Verwijderd

probeer je AP strategisch te plaatsen, misschien dat dat helpt (midden aan het plafond oid)

uiteindelijk doe je namelijk niets aan het principe an sich.

great minds think alike :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 11:00 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een krachtige repeater er neer zetten?

Ik zit trouwens wel te denken van .. kun je die metalen stellingen niet gebruiken als een soort antenne?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
klinkt als een strak plan, maar ben bang dat dat niet gaat werken. als het wél zou werken dan zou ik waarschijnlijk de hele regio van WLAN kunnen voorzien :P

Verwijderd

Ik vind dat je zelf eerst wel eens wat meer onderzoek mag doen naar de verschillende mogelijkheden. Feitelijk zeg je nu gewoon "ik heb geen bereik, wat moet ik doen?" en verwerpt andere voorstellen zonder daarbij ook maar enige informatie te geven over wáárom het niet kan, zodat we dus niets te weten komen over de omgeving en wat wel en niet mogelijk is.

Ga dus eerst zelf eens op zoek naar wat mogelijkheden. En lees meteen:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Starten van topics in NT *lezen*
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.