[winxp] Vergeet dat wireless automatisch geconfigureerd is

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
Ik zit hier met een vage klacht.
Ik heb hier 2 computers welke met een accespoint communiceren.
Als de verbinding tot stand is werkt deze ook gewoon goed.
Toegang is alleen beveiligd via MAC adres.

Nu heb ik beide systemen indentiek ingesteld in windows XP (home)
Het ene systeem in een centrino laptop
Ander systeem desktop met wireless pci kaart van sitecom.
Nu zijn er geen problemen bij de laptop want deze kan gelijk de accespoint in en kan op internet.
Alleen de desktop machine doet vreemd.
Ik zet het vinkje bij draadloos netwerk automatisch configureren. (sluit vensten via ok knop af).
Ik verbind de computer met accespoint, via de beschikbare netwerken.
Desktop is verbonden en kan op internet.
Ik herstart het systeem, desktop verbind weer goed :)
Ik herstart het systeem nogmaals, en hij verbind niet meer automatisch.
En het blijkt dat het vinkje bij Draadloos netwerk automatisch configureren weg is B)

Ik heb verschillende dingen geprobeerd om dat op te lossen (opsomming hier onder)
• Het vinkje uitzetten, herstarten, weer aanzetten, 2x herstarten -> geen oplossing.
• Na 1e goede herstart het vinkje weer uitzetten en opnieuw aanzetten en daarna herstarten. Bij de herstart is het vinkje weer uit :/
• diverse herstart pogingen met verschillende standen van dat vinkje -> geen oplossing naar boven gekomen.

Nu zou ik (windows kennende) het vast wel ergens in het register kunnen vast zetten. Maar via google ben ik daarmee niet verder gekomen.
Hopelijk is er hier iemand die het probleem kent en er een oplossing voor weet :)

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

IK ben niet zo bekend met wireless, maar verdwijnende instellingen duiden vaak op een driver die buggy is.

Ik neem aan dat je voor de sitecom kaart een driver nodig hebt.
Download een nieuwere , of eventueel oudere versie (als je nu de nieuwste hebt)

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:55
Kan ook zijn doordat je access point nog een ESSID (:? ) heeft staan op "default". Als die andere PC dan een andere vindt, dan kan het wel eens fout gaan.
Dus op je AP die naam veranderen kan helpen.

let the past be the past.

• The-Source
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 17:07:
IK ben niet zo bekend met wireless, maar verdwijnende instellingen duiden vaak op een driver die buggy is.

Ik neem aan dat je voor de sitecom kaart een driver nodig hebt.
Download een nieuwere , of eventueel oudere versie (als je nu de nieuwste hebt)
Nou het probleem is pas opgetreden nadat de WEP beveiliging was uitgeschakeld en de MAC toegangsbeveiliging op de router(Accespoint) was ingesteld.(Instelling zijn identiek aan die van de laptop)
Ik kan een driver update uit laten voeren maar ligt dit niet meer aan windows zelf omdat hij er geen last van heeft gehad?

• The-Source
**schopje**
Kan dit trouwens te maken hebben met het Zero configuration topic wat hier ook loopt?

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
klaasbram schreef op 20 september 2004 @ 11:24:
**schopje**
Kan dit trouwens te maken hebben met het Zero configuration topic wat hier ook loopt?
Misschien staat je wireless zero configuration service uit om de een of andere reden?
Pagina: 1