Toon posts:

[cisco]Catalyst 2924 reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweedehandse cisco catalyst WS-C2924-XL-A gekocht maar ik heb hier wat problemen mee. Allereerst, ik heb hem werkend gezien. De vorige eigenaar heeft er wel aardig wat aan lopen instellen en ik wil graag terug naar 'factory defaults' hebben. Maar dat lukt dus niet.

Ik heb geprobeerd hem aan te sluiten op een seriele poort. Ik heb twee cisco console kabels geprobeerd en twee verschillende pc's. Standaard gebruikt cisco 9600 baud als snelheid, maar ik heb ook andere snelheden geprobeerd. Ik krijg totaal geen output in hyperterminal of minicom, behalve als ik de switch uitzet. Dan krijg ik wat onleesbare tekens te zien. Misschien kan ik hier uit concluderen dat de console poort op de switch niet kapot is :?

Ik heb er een standallone linux pc op aangesloten en met ethereal lopen sniffen. Er komen geen ARP packetjes voorbij als de switch aangezet wordt. De pc is aangeloten geweest op alle poorten en ik heb per poort minimaal 5 minuten gewacht. Er komen ook geen CDP packetjes voorbij die elke 60 sec. verstuurd zouden moeten worden volgens mij, als dat aanstaat dan.

Verder 'switched' de switch ook niet...

Als ik de switch aanzet knippert het system lampje acht keer en wordt dan groen. MAAR, de verschillende mode lampjes blijven uit. Het eerste poort ledje gaat uit nadat de switch geboot is, de rest van de poort ledjes blijven groen. Hoevaak ik ook op de mode knop druk, de mode ledjes blijven uit.

Het lijkt me onmogelijk om deze switch software matig te resetten naar factory defaults. Volgens geruchten op IRC en dergelijke hoor ik dat er een manier is om hardware matig te resetten naar factory defaults met behulp van een jumper of iets dergelijks. Maar cisco levert hier uiteraard geen support op en dus is er nergens iets van documentatie te vinden.

Iemand enig id wat ik nog kan doen om de switch te resetten?

Verwijderd

Kheb hier een linkje waarin 'kapotte ledjes' in deze serie worden beschreven:
http://www.cisco.com/en/U...ice09186a008009482c.shtml

En hier vind je verdere datasheets, whitepapers en guides:
http://www.cisco.com/en/U...switches/ps607/index.html

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 10:42:
Kheb hier een linkje waarin 'kapotte ledjes' in deze serie worden beschreven:
http://www.cisco.com/en/U...ice09186a008009482c.shtml

En hier vind je verdere datasheets, whitepapers en guides:
http://www.cisco.com/en/U...switches/ps607/index.html

Succes!
Mja, dat had ik dus ook al gevonden :) Alleen voor al die oplossingen moet je dus verbonden zijn met de switch, en dat lukt dus niet. Dat is juist het probleem...

Verwijderd

Daar zeg jij een waar woord...

Hmmmzz... Ik denk er nog even over na.

Andere console kabel heb je geprobeerd?
Ikzelf gebruik overigens het programma WRQ Reflection om te connecten naar Cisco equipment.

Verwijderd

Naar een hardware matige oplossing zoek ik nog ff...

Misschien heb je hier nog wat aan?

Step 1 Enter the [F] Return system to factory defaults option from the Diagnostic Console - System Debug Interface Menu.

The following prompt is displayed:

Return system to factory defaults? [Y]es or [N]o:

Entering [N]o redisplays the Diagnostic Console - System Debug Interface Menu.

Step 2 Enter [Y]es.
Resetting the Switch Console Port to Factory Defaults

To reset to the switch console port to the factory defaults, follow these steps:

Step 1 Enter the [R] Reset main console RS232 interface to 9600,8,1,N option from the Diagnostic Console - System Debug Interface Menu.

The following prompt is displayed:

Return system to factory defaults? [Y]es or [N]o:

Entering [N]o redisplays the Diagnostic Console - System Debug Interface Menu.

Step 2 Enter [Y]es.

Verwijderd

Topicstarter
Daarvoor moet je ook verbonden zijn volgens mij. Uiteraard heb ik ook andere cisco kabels geprobeerd en ook andere pc's om te proberen te verbinden (zie TS).

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Console kabel moet je in je terminal instellen op 9600 8N1 ! die parity instelling is belangrijk.. zet als het niet wil even de RTS/CTS handshaking aan of juist uit.

Vervolgens het knopje aan de voorkant ingedrukt houden en er spanning op zetten.. viola, je krijgt wat vragen of hij de config moet wissen en klaar..

IP Rocks

Verwijderd

Topicstarter
redguy schreef op 15 september 2004 @ 19:06:
Console kabel moet je in je terminal instellen op 9600 8N1 ! die parity instelling is belangrijk.. zet als het niet wil even de RTS/CTS handshaking aan of juist uit.

Vervolgens het knopje aan de voorkant ingedrukt houden en er spanning op zetten.. viola, je krijgt wat vragen of hij de config moet wissen en klaar..
Zoals ik al in de openingspost heb gezegd: dat werkt niet... Verschillende snelheden geprobeerd, knopje geprobeerd, krijg helemaal geen output op het scherm.

Is er geen manier om hardware matig de switch te resetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 19:15:
[...]

Zoals ik al in de openingspost heb gezegd: dat werkt niet... Verschillende snelheden geprobeerd, knopje geprobeerd, krijg helemaal geen output op het scherm.

Is er geen manier om hardware matig de switch te resetten?
Kun je de verkoper niet even om raad vragen ? Mischien heeft hij gewoon een andere seriele snelheid ingesteld.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

DJ

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 21:35:
[...]

Kun je de verkoper niet even om raad vragen ? Mischien heeft hij gewoon een andere seriele snelheid ingesteld.
Maar dan zou een Factory Reset toch die poortsnelheid moeten resetten? Zeker als je eerst de Mode knop indrukt en dan de Switch aanzet. Dan zou juist dat soort zaken gereset moeten worden.

@TS: Zit er op die 2924 een AUX poort? Zo ja, sluit daar dan eens een Console kabel op aan en kijk of het dan wel werkt. De AUX poort is eigenlijk een CON poort, maar dan bedoelt om een Modem op aan te sluiten bijvoorbeeld, zodat je kunt inbellen op de Switch voor beheer.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
DJ schreef op 16 september 2004 @ 14:00:
@TS: Zit er op die 2924 een AUX poort? Zo ja, sluit daar dan eens een Console kabel op aan en kijk of het dan wel werkt. De AUX poort is eigenlijk een CON poort, maar dan bedoelt om een Modem op aan te sluiten bijvoorbeeld, zodat je kunt inbellen op de Switch voor beheer.
Nope, er zit geen AUX poort op de switch :'(

Verwijderd

Weet je misschien of de switch een vast ip adres heeft?
Dan kun je er naar telnetten ipv een console verbinding.

Kijk anders eens of je een "password recovery" kunt uitvoeren. (meestal paar keer CTR-Break) inrammen als je de switch boot. Hier van gaat je switch naar z'n standaard console instellingen zoals boven wordt beschreven en kun je bij de config komen.

suc6

Verwijderd

Als je het ip adres niet weet, kan je hem vaak met een programma als Look@LAN het ip adres boven water krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat hij niet eens boot... Ik heb dus al vanalles lopen sniffen enzo en lopen zoeken naar een ip-adres en dat heeft hij niet. Password recovery werkt pas al hij boot en dat doet hij dus niet eens.

Enigste echte oplossing is volgens mij via een hardware reset (dus zonder verbonden te zijn oid) terug naar factory defaults. Dit zal dus moeten gebeuren door heel het flash geheugen leeg te gooien. Maar hoe doe ik dit....

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 20:33

SambalBij

We're all MAD here

Als je het flashgeheugen leeggooit dan kan hij zeker niet meer booten, aangezien de IOS image in het flash staat.
De configuratie kun je wissen vanuit de software, of eventueel vanuit de rom monitor (soort bios)
Daarvoor heb je echter wel een werkende console verbinding nodig.
Rare tekens direct bij het aanzetten is echt niet goed. Ook als is de configuratie en de software volkomen naar de knoppen, dan nog zou je in die rom monitor moeten kunnen komen. Ik weet niet zeker of het bij deze switches mogelijk is om de com-parameters van de consolepoort te wijzigen. (Zodat deze dus niet meer op 9600,n,8,1 staan)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1