[.NET ?] Bluetooth + Telefoon

Pagina: 1
Acties:

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Topicstarter
Beste tweakers :)

Ikzelf heb een Nokia N-Gage. Nu kan je online met de telefoon maar dat moet persé via de GPRS van je provider. Dit kost natuurlijk klauwen met geld.
Nu had ik het idee om een soort 'Gateway' te maken over het internet.

Dus, om met je bluetooth dongle op je pc de data op te pakken die je N-Gage verstuurd op te vangen, door te sturen naar een andere pc (met dezelfde programma) en die het dan weer doorstuurd naar een andere N-Gage.

Logisch, zou dan de N-Gage denken dat ie tegen een andere N-Gage speelt binnen 10 meter, maar het wordt geforward over internet.

Nu heb ik gelezen dat Bluetooth op 2 COM-porten werkt ( 7 & 8 ) en .Net heeft (nog) geen COM-port support :(

Nu is dat niet het meest echte probleem, maar denken jullie dat het te realiseren is?
Of is bluetooth zo beveiligd dat het gewoon onmogelijk zou zijn?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wil je het perse zelf maken, of wil je ook gebruik maken van een bestaande oplossing?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:05
Tja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? :)

Zoals P_de_B al aantoont, dit is al perfect mogelijk zonder moeilijk te programmeren omwegen. ;)

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Topicstarter
P_de_B schreef op 15 september 2004 @ 10:23:
Wil je het perse zelf maken, of wil je ook gebruik maken van een bestaande oplossing?
Ow, ik heb het even nagezocht, maar ik had ooit een keer gelezen dat Arena niet via je thuis-internet te bereiken was.
Of heb ik dat fout?

Maar terug op de code. Ik zou wel willen weten of het mogelijk zou zijn, en zo ja, hoe?

Het gaat dus puur om Multiplayer gaming.

[ Voor 5% gewijzigd door El_Quedro op 15-09-2004 10:30 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tuurlijk is het mogelijk. Ook is het gewoon mogelijk om Com poorten aan te spreken in .net. je kan gewoon via bijvoorbeeld de windows api alles doen. Er zullen trouwens ook vast wel componenten zijn die dit al voor je regelen, die zul je dan alleen even moeten zoeken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1