[exchange5.5] Pop connector aanpassen (tijd van ophalen)*

Pagina: 1
Acties:

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hier in het bedrijf draait een nt4 server met exchange 5.5!
nu heb ik exchange zover gekregen om 1x in de 15 minuten de mail van buitenaf op te halen (we hebben geloof ik een domein bij xs4all geregistreerd).
maar omdat hier veel gemailed word en omdat er tijdens telefoon gesprekken bijlagen gemailed worden duurt het een kwartier voordat ze bij die persoon aankomen!(is een beetje lullig om zo lang aan de tel te blijven 7)8 )
nu is mijn vraag of ik exchange ook zo kan instellen dat ie constant de mail van buitenaf op blijft halen(ook omdat we nu capaciteiten genoeg hebbe)

is dit mogelijk?

voor meer info ff roepen he

www.degroot-it.nl

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op wat voor manier haalt jullie exchange server mail op dan? :?
blijkbaar niet via Bsmtp dan?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt alsof je een POP connector hebt waarmee je de mailboxen bij je provider leeghaalt. Verzenden zal wel gewoon goed gaan; da's gewoon een SMPT connectie. Ik denk dat je dan voor je inkomende mail ook op (b)smpt over zult moeten gaan; ik zou het anders ook niet weten.
Overigens is 15 minuten niet zo heel vervelend hoor. Bij de belastingdienst was het tot voor een jaar of 2 terug heel gewoon dat men een dag op binnenkomende mail moest wachten; dit had te maken met het feit dat bij de belastingdienst het LAN niet aan het internet gekoppeld was (beveiliging). Iedere dag werd een CD gebrand met de laatste mail voor binnen en buiten. En die ging vrolijk 's nachts door een aantal beveiligingschecks heen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Heb je een breedband verbinding of ISDN?

• degroot
  • Niet online
ik heb een breedband abo-tje :)
tis ook voor het bedrijf
ik zal ff kijken of we (b)smtp wel gebruiken
tis namelijk zo dat volgens mij het domein bij xs4all geregistreerd is en dat op de xs4all server om de 15 minuten de mail word binnegehaald

www.degroot-it.nl

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:14

rally

Deyterra Consultancy

Dit lijkt inderdaad op een pop3 abbo.

Ik zou even met XS4All bellen en vragen of je een bSMTP account kunt krijgen.
Batched SMTP= E-mail wordt meteen naar je mailserver gestuurd, TENZIJ die om welke reden dan ook offline is. Dan wordt de mail bij XS4All bewaard totdat je server/verbinding weer online is.

Als bSMTP mogelijk is, dan zal XS4All een MX-record voor je aanmaken zodat de e-mail rechtstreeks bij je mailserver wordt afgeleverd.
Jij zult echter zelf voor een aantal zaken moeten zorgen:
1. Dat port 25 op je router naar je mailserver wordt geforward
2. Dat relaying uit staat op je mailserver (bij 5.5 zul je dat nl. zelf moeten doen: Linkje). Of je relaying op je mailserver uit staat kun je testen via www.ordb.org

LET OP! Punt 1 en punt 2 zijn in mijn ogen even belangrijk! Als 1 niet is geregeld gaat het zeker niet werken, maar als twee niet is geregeld heb je binnen de kortste keren ruzie omdat er dan spam van je mailserver verstuurd kan worden!

Volgens mij heb je zo voorlopig wel even voldoende informatie ;)

[ Voor 39% gewijzigd door rally op 15-09-2004 10:39 . Reden: Info toegevoegd ]

http://www.deyterra.com

• degroot
  • Niet online
ohkee ik heb net op de exchange server gekeken en daar kwam ik er dus achter dat de mail via pop binnekwam

ik ga gelijk ff met xs4all bellen en een (b)smtp account laten aanmaken

bedankt voor jullie reacties

[ Voor 9% gewijzigd door degroot op 15-09-2004 10:42 ]

www.degroot-it.nl

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:35
degroot schreef op 15 september 2004 @ 10:42:
ohkee ik heb net op de exchange server gekeken en daar kwam ik er dus achter dat de mail via pop binnekwam

ik ga gelijk ff met xs4all bellen en een (b)smtp account laten aanmaken

bedankt voor jullie reacties
Denk eraan dat je daarvoor ook wat moet instellen op je exchange server, en let ook vooral op de relay instellingen! Als je hier zelf geen verstand van hebt, laat het dan even door iemand doen met verstand van zaken. Een dag geen mail kost waarschijnlijk meer dan even iemand laten komen die dit regelt voor je :).

Ik verplaats dit topic even naar "Software Algemeen" aangezien het losse software is.
Pagina: 1