Toon posts:

Windows XP SP2 beveiligingscentrum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er wel weer enorm overheen kijken, maar ik heb net SP2 geinstalleerd voor Windows XP en daarbij wordt automatisch een firewall en een virusscanner geinstalleerd.

De firewall heb ik inmiddels weten uit te schakelen in het beveiliginscentrum, maar ik krijg de virusscanner niet uitgeschakeld.
Zoeken via Google an GOT heeft geen zin gehad

Hoe kan ik de virusscanner uitschakelen?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Hoe kom je erbij dat er automatisch een virusscanner geinstalleerd wordt?
SP2 detecteert de virusscanner die je al had.

Who is John Galt?

Verwijderd

viruuscanner wordt NIET geinstalleerd hij detecteert alleen of je er een hebt geinstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
aha...op die fiets

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 07:45
Hoe zet je dat beveiligings center eigenlijk uit (ff tussendoor) ?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-04 20:57

Godjira

To infinity and beyond!

Je kunt bij de opties, die je terug vind in het scherm van het beveiligings center, en daar kun je een aantal vinkjes uitzetten zodat je ondering niet meer het icoontje ziet.

Profile

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Die kun je niet uitzetten, het is een vast onderdeel van Windows geworden.
Maar er zitten een paar links bij het beveiligingscentrum waar het allemaal prima word uitgelegd hoe het allemaal werkt.

mijn systeem.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 07:45
Godjira schreef op 15 september 2004 @ 09:10:
Je kunt bij de opties, die je terug vind in het scherm van het beveiligings center, en daar kun je een aantal vinkjes uitzetten zodat je ondering niet meer het icoontje ziet.
Ik zie nergens vinkjes :?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
SyphOn schreef op 15 september 2004 @ 09:13:
[...]

Aan de linkerkant kun je op "meldingen van beveiligingscentrum instellen" klikken. Daar kun je dan vinkjes plaatsen of weghalen wanneer er een waarschuwing gegeven moet worden (firewall, virusscanner of updates).

edit:

Of je doet het volgende: start, uitvoeren, typ dan in "services.msc" en zoek dan securitycenter op, rechtermuisknop klikken, eigenschappen, op stoppen klikken en dan opstarttype op uitgeschakeld zetten. Zo blijft ie echt weg..

[ Voor 28% gewijzigd door FlipFluitketel op 15-09-2004 09:18 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

[...]

Inderdaad, ik zie ook geen vinkjes. 8)7

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op 15 september 2004 @ 09:16:
[...]

Aan de linkerkant kun je op "meldingen van beveiligingscentrum instellen" klikken. Daar kun je dan vinkjes plaatsen of weghalen wanneer er een waarschuwing gegeven moet worden (firewall, virusscanner of updates).
Oké, bedankt het is gelukt! :*)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-04 20:57

Godjira

To infinity and beyond!

[...]

Even een screenshot. Je moet dus de optie "Change the way Security Center alerts me" hebben om die instellingen te maken. Bij mij kan het momenteel niet, omdat ik de screenshot via Remote Desktop heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/got/images/sc_xp.jpg

Profile

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
tis héél simpel. Start Security Centre en kies de optie links-onder in het scherm.. Dan zie je wèl vinkjes... (tenzij je computer lid is van een domein met leuke policies enzo.....)

Ook ik heb hetzelfde als de screenshot hierboven, maar gebruik geen teminal services.. Ik zit wel op een domein dat ik zelf niet beheer, dus waarschijnlijk dat dit door policies ofzo komt..

[ Voor 35% gewijzigd door Bart© op 15-09-2004 09:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
he... das ook een manier om het beveiligingscentrum uit te schakelen.

De service Security Center uitschakelen :D

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
tsja, je kunt ook SP2 deïnstalleren... :P

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-04 22:46
Met Nlite kun je het securitycentrum en een hoop andere dingen (MSN explorer, windows messenger) eruit gooien...
ik had het securitycentre niet eruit gehaald.. maar nu ik mijn nlite installatie heb geinstalleerd vind ik het alleen maar irritant... dus gaat het er toch maar uit :)
Pagina: 1