Toon posts:

[Asus P4P800-E Deluxe] Windows Update wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nieuwbouw PC staan met de volgende config:

-Asus P4P800-E Deluxe moederbord
-Prescott 3,2 ghz ht processor
-Kingston valueram 2x 512 mb
-Nvidia GeForce FX 5700 videokaart

Kast: Maxtrix 300 watt voeding

Het probleem:

Min of meer random foutmeldingen bij installatie van de PC. Windows installeren (XP Home) wil wel, daarna Windows Update niet. Van de 22 updates gaan de nrs 1 t/m 19 goed, daarna niet meer en na een reboot kun je met windows ook geen kant meer op.

Dus weer formatteren en opnieuw beginnen. Elke keer is er wat anders, zoals .htm files die internet explorer niet wil openen, dan weer zijn er bestanden uit system32 weggegooid, dan is het register weer verknald.

Geheugen is doorgemeten met memtest86+, goed doorgekomen.
Voor de zekerheid ander geheugen geprobeerd -> helpt niet
Bios versie 1002 is al de nieuwste.

Ik vermoed dat het het moederbord zelf is maar ik zou graag jullie mening willen.

PS niet zover onder mij staat een draadje met problemen en hetzelfde moederbord, maar die van mij blijft wel draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 08:54 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik verdenk eerder de voeding. Zie Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor het waarom :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Hoe zit het met de harde schijf van dit systeem, bad sectors en dergelijke kunnen ook foutmeldingen tijdens install en updates veroorzaken. Doe ook eens een schijftest met een tooltje van de HD fabrikant (links zijn te vinden in de FAQ van OM ;) )

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Met stom, in de zin van: doorloop de troubleshooter eens :)
Harddisk kan ook gaar beginnen te worden, maar dan nog kan het ook makkelijk het mobo zijn (controllers die niet goed werken als gevolg van te krappe voeding.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik zelf ook al aan gedacht, maar dan snap ik niet waarom een burn-in test niks oplevert qua fouten en de WXP installatie ook gewoon goed gaat en zonder updates het systeem wel oke is. Maar ik zal iig de faq ook doorwerken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 09:32 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 09:31:
Daar heb ik zelf ook al aan gedacht, maar dan snap ik niet waarom een burn-in test niks oplevert qua fouten
Oh, dat had je niet vermeld in de topicstart. En 3DMark2001/03?

Ik zou de schijfconfiguratie maar ook eens checken, zoals Turkish al zegt :)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Probeer anders eerst na de installatie SP2 voor WinXP te installeren, daarna kom je automatisch in versie 5 van WindowsUpdate terecht en staan er nog maar weinig updates klaar.. Misschien scheelt het.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al mee bezig, heb ff een slipstreamed xp pro sp2 opgeduikeld. En dat van de burn-in test heb ik idd niet vermeld, excuses.

We kijken wel wat er gebeurd, mocht het nog niet goedgaan dan probeer ik toch ff een zwaardere voeding en het maxtor hdd diagnose programma.

ALs de install klaar is, wil ik er weer die burn-in op loslaten en met asusprob kijken wat de spanningen doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
XP pro en SP2 hebben de updateproblemen opgelost, punt is dat er Home opmoet.

Eens kijken wat home en sp2 gaan doen, er hangt nu ook een andere voeding aan.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Spanningen kan je in de bios bekijken voor idle en voor stressed kan je naar mijn mening beter MBM gebruiken ipv asusprobe.

Maar heb je die schijf inmiddels al getest :?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
De full scan loopt nu, tot nu toe alleen maar passed. Tijdens de installatie van SP2 op xp home (vers geinstalleerd) waren er ook al weer foutmeldingen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Grmbl het was idd de harde schijf

En daar ben je dan anderhalve dag mee bezig 8)7
Pagina: 1