Ik heb hier een nieuwbouw PC staan met de volgende config:
-Asus P4P800-E Deluxe moederbord
-Prescott 3,2 ghz ht processor
-Kingston valueram 2x 512 mb
-Nvidia GeForce FX 5700 videokaart
Kast: Maxtrix 300 watt voeding
Het probleem:
Min of meer random foutmeldingen bij installatie van de PC. Windows installeren (XP Home) wil wel, daarna Windows Update niet. Van de 22 updates gaan de nrs 1 t/m 19 goed, daarna niet meer en na een reboot kun je met windows ook geen kant meer op.
Dus weer formatteren en opnieuw beginnen. Elke keer is er wat anders, zoals .htm files die internet explorer niet wil openen, dan weer zijn er bestanden uit system32 weggegooid, dan is het register weer verknald.
Geheugen is doorgemeten met memtest86+, goed doorgekomen.
Voor de zekerheid ander geheugen geprobeerd -> helpt niet
Bios versie 1002 is al de nieuwste.
Ik vermoed dat het het moederbord zelf is maar ik zou graag jullie mening willen.
PS niet zover onder mij staat een draadje met problemen en hetzelfde moederbord, maar die van mij blijft wel draaien.
-Asus P4P800-E Deluxe moederbord
-Prescott 3,2 ghz ht processor
-Kingston valueram 2x 512 mb
-Nvidia GeForce FX 5700 videokaart
Kast: Maxtrix 300 watt voeding
Het probleem:
Min of meer random foutmeldingen bij installatie van de PC. Windows installeren (XP Home) wil wel, daarna Windows Update niet. Van de 22 updates gaan de nrs 1 t/m 19 goed, daarna niet meer en na een reboot kun je met windows ook geen kant meer op.
Dus weer formatteren en opnieuw beginnen. Elke keer is er wat anders, zoals .htm files die internet explorer niet wil openen, dan weer zijn er bestanden uit system32 weggegooid, dan is het register weer verknald.
Geheugen is doorgemeten met memtest86+, goed doorgekomen.
Voor de zekerheid ander geheugen geprobeerd -> helpt niet
Bios versie 1002 is al de nieuwste.
Ik vermoed dat het het moederbord zelf is maar ik zou graag jullie mening willen.
PS niet zover onder mij staat een draadje met problemen en hetzelfde moederbord, maar die van mij blijft wel draaien.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 08:54 ]