Toon posts:

Goedkopere of duurdere Geforce 2MX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een beetje door wat prijslijsten snuffel kom ik regelmatig goedkopere Geforce 2 kaarten tegen van merken zoals Neutral en Powercolour. Deze zijn stukken goedkoper dan de kaarten van Asus, Creative, Elsa enz enz. Is er verschil? Zoja, waar zit dat verschil?
Ik wil eigenlijk een Geforce 2MX met tv out, zodat ik mijn DIVXjes lekker kan kijken :)

• joost_e
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:02

joost_e

Aktief!

als je niet wil overclocken haalt het weinig uit, vrijwel alle kaartjes zijn gebaseerd op het standaard nvidia design.

Als je wel wilt overclocken, dan wil je er een met goed geheugen en een actieve koeling.

Ik heb zelf de gainward GF2mx twinview, die heeft 5.5 ns geheugen en een actieve koeling op de GPU, ben er erg tevreden over.

Verwijderd

Ja neem zeker eentje met 5.5 ns geheugen zoals de gainward met twinview en tv-out :9

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Gainward is denk ik de beste ja. Zeer goed OC-baar. Bij TV-outs zitten er echter wel verschillen hier en daar. Ik weet dat sommige kaarten een andere (betere) TV-uitgang hebben. Ligt aan de gebruikte TV-chip. Er is wel eens een review over geweest, maar vraag me niet waar. Geen idee.

Verwijderd

Neem gewoon een mx kaartje die een beetje gekend staat als een goed merk.
Het verschil tussen de kaarten is niet erg groot dus wat al boven mij staat neem de Gainward..
Niet die powercolour die is fucked up :)

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:57

evol

hello world

Op vrijdag 29 december 2000 13:25 schreef destination1 het volgende:
...
Niet die powercolour die is fucked up :)
Want? Ik heb hem en vind er nix verkeerds aan hoor, TV-Out is okee, fan op de chip...dus

Move along people. Nothing to see here.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor de Leadtek gaan. Hier een hap uit de conclusie van Koen van Hardwareinfo.net.

Ik ben zeer enthousiast over de mogelijkheden van de TwinView GeForce 2 MX videokaarten met dubbele monitor output. Voor iedereen die al twee monitoren heeft, is een dergelijke kaart eigenlijk verplichte kost. Personen die vaak vele programma’s tegelijkertijd open hebben staan, kan ik ook zeker aanraden om eens aan een multi-monitor opstelling te denken. Zoals gezegd zit het TwinView systeem van nVidia goed in elkaar en kan het zich intussen zeker al meten met Dual Head van Matrox.

Zowel de CardExpert kaart als de Leadtek videokaart zijn zeker een goede kaart. Beide kaarten zijn gelukkig zeer degelijk. Onze voorkeur gaat uit naar de Leadtek kaart, aangezien Leadtek nét wat meer biedt dan zijn concurrent. De S-Video TV output, de drie status LED’s, de vele meegeleverde kabels, de extra utilities en de volledige DVD-player zijn daar perfecte voorbeelden van. De Leadtek WinFast GeForce 2 MX DH Pro is zonder twijfel een zeer verassend en compleet product. Wat ons betreft een echte aanrader en zonder twijfel een Silver Award waard!

Jammer is wel dat de Leadtek kaart met een adviesprijs van Fl. 499,-- iets duurder is dan de kaart van CardExpert, die een adviesprijs van Fl. 469,-- heeft. Vreemd is ook dat als we naar winkelprijzen kijken dit verschil nog groter is: de Leadtek kaart is in de winkel vaak meer dan Fl. 550,-- geprijsd, terwijl de CardExpert kaart hier en daar al voor minder dan Fl. 450,-- te krijgen is. Dit maakt de CardExpert GeForce 2 MX TwinView iets meer geschikt voor de prijsbewuste koper.

Greetz,

Verwijderd

Powercolor is echt goed voor z'n prijs .
Hun TNT2-M64 was zelfs de best overclockbare!

Verwijderd

Als je 100% zeker wil zijn, dan koop je gewoon de duurste met de meeste mogelijkheden/opties. Krijg je daar in ieder geval nooit spijt over.
}:O

Verwijderd

geforce mx van abit kost weinig en is goed overclockbaar

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat ding niet eens OC'en hoor.... het moet gewoon een beetje kunnen gamen (ik game zelden) maar vooral snel zijn in winblows (nouja dat is een 4mb kaartje al) en een tv out hebben!

Verwijderd

Soms zeggen jullie goeie dingen hoor, maar af en toe raskelt er weer iemand de grootst moglijke onzin!

GA NOU GEEN ADVIES GEVEN ALS JE ER GEEN VERSTAND VAN HEBT!!!

Er is wel degelijk een verschil tussen de verschillende MX kaarten. Het verschil qua performance zit 'm voor het grootste gedeelte in het aantal MHz'en van de core en het geheugen. De Creative kaart scoort daarmee het laagst met een geheugenbus van 143MHz, terwijl de meeste kaarten op 166MHz zitten. Enkele kaarten zijn hoger geklokt, zoals de Hercules Retail-versie (183MHz) en de Gainward (190 MHz geloof ik). De Gainward Twinview is zelfs nog hoger geklokt (210 MHz als ik me niet vergis). Deze hogere frequenties zijn mogelijk door beter SDRAM dat erop zit. 7ns bij de slechtere kaarten tot 5.5ns bij de betere kaarten zoals de Hercules en de Gainward.

CONCLUSIE: Wil je een MX kaart kopen, koop dan een Gainward GeForce MX GS of een Gainward GeForce MX GS Twinview. Kijk ff in de pricewatch hoe duur ze zijn, verschillen geloof ik niet zo in prijs!!! Dus dan de twinview maar voor die paar guldens extra!!!
Pagina: 1