Toon posts:

Laptop adapter from hell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een oom een laptop gekregen die over was op z'n werk. Het is een ding van voor de oorlog lijkt het wel. Maar het is leuk om te hebben.
Nu wilde ik het beestje gaan starten. Maar tot mijn verbazing zat er geen adapter bij. Na wat navraag bij m'n oom te hebben gedaan blijkt dat deze adapter kwijt is. Ik heb sinds dien stad en land afgezocht daar z'n zelfde adapter maar te vergeefs.

Weet iemand hier waar ik deze adapter kan kopen ?
Het is een oude laptop die gebruikt werd voor o.a. autocad.

bvd :) ,

link naar een schets van de aansluiting:
http://www.missionweb.nl/hosting/smolders/Aansluiting.jpg

Verwijderd

Merk er even bijzetten is misschien wel handig. We hebben niet allemaal geld voor een kristallen bol.

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-01 10:57

jmr

Als je het merk en type weet, zou je eens kunnen kijken naar de Targus Universal Notebook Power Adapter.
http://www.targus.com/us/...ackagingChart%20final.pdf

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

Verwijderd

Topicstarter
Tja het merk,
bovenop staat advance. Mij verder niet bekend. Kan iemand mij aub helpen.

Verwijderd

Aan de onderkant staat heel vaak een type sticker. En soms wil een klepje openschroeven ook duidelijkheid bieden.

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-01 10:57

jmr

Misschien dat je met dit bedrijf eens contact kan opnemen:

http://www.advance-peripherals.nl/home.htm

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

Verwijderd

Topicstarter
oké, ik heb de adapter gevonden. Ik moet namelijk een kapok 8500c adapter hebben. Maar die is alles behalve goedkoop in mijn ogen. Ik heb hem gevonden voor $ 80.
Weet iemand misschien een goedkopere oplossing.
Want het is niet 100% zeker dat deze laptop het nog gaan doen. Dus is het erg jammer om zoveel geld te verspillen als dit ding het dadelijk niet doet.

Bvd

Verwijderd

Topicstarter
ow dit ben ik nog vergeten te vertellen, kapok is kennelijk ooit eens overgenomen door clevo. Dus een clevo 8500c adapter moet ook goed zijn.

nogmaals bvd

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Gelijkstroom is gelijkstroom hé ...
Koop gewoon ergens een universele adapter van het juiste voltage en genoeg watt en dan kom je er ook wel...

Verwijderd

Topicstarter
das het irritante eraan. z'n universeel ding past nie. die plug van die adapter diek moet hebben is enorm vaag. Das het hele probleem.

Verwijderd

clevo is een van de grootste laptop bouwers ter wereld. Die adapter moet wel te vinden zijn. 80 dollar vind ik trouwens niet heel veel geld voor een adapter.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 16:20:
clevo is een van de grootste laptop bouwers ter wereld. Die adapter moet wel te vinden zijn. 80 dollar vind ik trouwens niet heel veel geld voor een adapter.
Maar wel veel om een dinosaurus aan de praat te krijgen :P

Ik denk dat er maar 1 ding op zit: Pinout zien te vinden, universele adapter kopen die juiste voltages levert en solderen.

Verwijderd

move OH > CSL :)

Verwijderd

Beste,
Geen reclame, dat weet ik.
Kijk eens bij www.ipc-computer.de. Weet bijna zeker, dat ze de adapter hebben die jij zoekt.
Van de week een besteld, na 3 dagen in huis.
Hebben zo ongeveer alles wat betreft Clevo/Kapok.
Maar zoals je weet, alles "heb" z'n prijs.
Coen

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb zo'n adapter hier liggen hij hoort alleen bij een (nog werkende) laptop. Zal morgen wel ff een foto schieten van de aansluiting (of straks als ik nog zin heb :+ )

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Ik weet niet hoe goed jij met elektriciteit omgaat, maar als je nu een gewone gelijkstroomvoeding neemt, en in plaats van het pluggetje te gebruiken gebruik je twee/drie draadjes (labvoeding is aan te raden). Ik neem aan dat van onder op je laptopje er wel degelijk staat hoeveel volt het ding liefst heeft en waar dat de polen zitten in de plug?
Pagina: 1