Pentium 4 3.2ghz wil niet opstarten...

Pagina: 1
Acties:

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:35
Ik heb een probleem, mijn net nieuw aangeschafte systeem heeft kinderziektes...
zal eerst ff specs geven:

Pentium 4 3.2 ghz 800 fsb met hypertrading
1024 MB DDR 400 mhz
Asus P4P800-e Deluxe
80 GB Maxtor hd
8 channel audio
Geforce 4 ti 4200 64 mb
350 watt voeding (Switching model: KY-450ATX)

Ik heb dit systeem nu sinds dit weekend, en eigenlijk elke dag al problemen mee gehad. Mijn geluid is al 3x ineens uitgevallen.
verder blijft mijn monitor oranje knipperen als ik hem aansluit op de videokaart (dies prima) en nu wil de pc niet eens meer opstarten.
de fans draaien ongeveer 1 seconde en gaan dan weer uit.
Ik heb het systeem al een x naar de winkel gebracht, en toen is er een nieuwe voeding ingekomen.
Toen had ik het probleem dat de computer ineens helemaal uitging en niet meer aan wou.
De pc heb ik sinds 5 uren weer terug, en alweer 3 uur lang problemen mee.
Ik heb de videokaart eruitgehaalt, de voeding eruitgehaald en opnieuw aangesloten, maar dat werkt allemaal niet, en ik ben niet superhandig met de hardware van de computer, dus ik ga er niet aan prutsen, het systeem is dus niet overclocked of whatever.
Het systeem wordt ook niet te warm, en het lampje van mijn moederbord brandt gewoon als de voeding erin zit.

Ik heb ook een verhaal gehoord dat de resetknop misschien vast kon zitten, maar aangezien de monitor ook niet werkt op de videokaart lijkt me dit ook erg raar.
en sinds dit systeem net uit de winkel komt, lijkt het me gek dat er iets kapot is...ook al snap ik dat dat natuurlijk wel gewoon mogelijk is.

Ik heb niet erg veel trek om nou weer naar de winkel te gaan met dit probleem, maar weet niet wat ik verder zou kunnen doen om mijn systeem weer aan de praat te krijgen.

Heeft iemand ervaring met zoiets?

Verwijderd

lijkt me toch je voeding... die trekt het gwoon niet... kijk eens voor een betere merk voeding... er loopt hier ergens een topic hierover op GoT

Welke voeding heb ik nodig? Deel 6

op google heb ik geen matches kunnen vinden in het nederlands... zegt toch al wat?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 00:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter lees deze eens helemaal door.

Controleer dingen als temperaturen eens en meet desnoods je voeding eens door met een multimeter en kijk of de voeding wel goed genoeg is.

Als ik die voeding op zoek op google en kijk naar de prijs die ervoor gevraagd wordt kan ik daar wel uit concluderen dat het een wokkietokkietm is. Ik zou er gewoon een goeie voeding inhangen (antec truepower oid). Kost je wle een eurootje of 70, maa rdan heb je ook gewoon een stabiel ssyteem, want volgens mij gaat het daar fout.

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54

De Nelis

en anders maar niet...

Dit zou zoiezo best eens aan je voeding kunnen liggen. Voor zover ik er iets over heb kunnen vinden is deze niet echt zwaar.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Haal de stekker uit je PC.

Draai alle schroefjes van je moederbord steviger vast (waar mogelijk)

Druk even op het ram-geheugen.

Steek de stekker er weer in en dikke kans dat het weer werkt.

Een nieuwe PC moet vaak zich nog een beetje "vormen". Het klinkt gek maar het is echt zo. Probeer het maar. Ik hoop dat je probleem hiermee is opgelost.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Probeer anders alle overbodige hardware te verwijderen, en start daarna de pc opnieuw op. Kan best een probleem met de voeding zijn namelijk.

• Tommzz
Hmmm ok andere voeding lijkt me dus wel handig, aangezien er ook een 9800 pro in de bestelling staat....

ik snap alleen niet waarom ik zondag wel de hele dag gebruik heb kunnen maken van de computer, en vanavond ook probleemloos een aantal uren...

is de voeding nu trouwens kapot? of trekt ie het gewoon niet

ps, ik volg al jullie tips op die ik krijg..zodra iets werkt laat ik t weten

edit: ik heb videokaart eruitgehaald en de extra fan...nu gaat de pc wel aan... voor 15 seconden

[ Voor 12% gewijzigd door Tommzz op 15-09-2004 00:44 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Wat nou testen..
Je hebt een nieuw systeem, blijf er gewoon met je poten vanaf en terug naar de winkel ermee. Laat hen het maar fixen.
zal wel mobo of voeding zijn.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tommzz schreef op 15 september 2004 @ 00:40:
Hmmm ok andere voeding lijkt me dus wel handig, aangezien er ook een 9800 pro in de bestelling staat....

ik snap alleen niet waarom ik zondag wel de hele dag gebruik heb kunnen maken van de computer, en vanavond ook probleemloos een aantal uren...

is de voeding nu trouwens kapot? of trekt ie het gewoon niet

ps, ik volg al jullie tips op die ik krijg..zodra iets werkt laat ik t weten
Ik denk dat die voeding het gewoon niet trekt. Hij hoeft niet per definitie kapot te zijn, maar die dingen zwaar belasten vinden ze vaak niet leuk (en kunnen ze snel kapot gaan).

Als jij er ook nog een 9800 pro in wilt gaan hangen zou ik even wat geld investeren in een goede 350-400 watt voeding. Ben je wel nog een 70-100 euro kwijt maar ben je in elk geval van het gezeik af (en de kans dat er onderdelen gesloopt worden door de voeding daalt aanzienlijk).

Verwijderd

Tommzz schreef op 15 september 2004 @ 00:40:
edit: ik heb videokaart eruitgehaald en de extra fan...nu gaat de pc wel aan... voor 15 seconden
zonder videokaart kan ie opstarten? das knap, dat kan de mijne niet eens...

met overbodige hardware wordt bedoelt dingen die je kan missen zoals geluidskaart. de 2e reepje geheugen cdromspeler.

je houdt dus 1 hdd over, mobo, 1 reepje geheugen, 1 videokaart. maar dit staat allemaal al in de faq.

en wat job hierboven zegt klopt helemaal. je moet gwoon terug gaan en het hun laten oplossen anders draai je straks voor de kosten op of zo....

en ik zelf heb 2,8 ghz en gf2 gts gehad, toen ik 9700pro erin stopte heeft ie het 1 heel dag goed gedaan met een maxpower 300watt. de dag daarop was ie overleden en heb ik van de winkel 350watt maxpower gehad en die doet het nog steeds goed.(ik koop sowiezo een merkvoeding binnenkort zodra ik centjes heb of een mooie aanbieding gevonden heb)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 00:54 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 00:49:
[...]

zonder videokaart kan ie opstarten? das knap, dat kan de mijne niet eens...
zonder kaart booten is niet zo moeilijk hoor. Maar waarschijnlijk post hij niet door. Misschien dat die kaart teveel zuipt?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Als het een nieuw systeem is snap ik de configuratie niet helemaal maar dat is een ander verhaal.

En terug gaan naar die winkel lijkt me de enige oplossing aangezien je zelf niet handig bent, zoals je zelf zegt en tevens zal je toch wel garantie hebben op die PC en dat kan je teniet doen door er zelf aan te klooien.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Tommzz
de config is wel uit te leggen ;) ma anyway..ik ga morgen wel naar de winkel, en zorg dat er een stuk betere voeding inkomt...ik heb ook de topics doorgekeken over welke ik dan moet hebben....dus dat moet wel lukken.
iig hartstikke bedankt voor de hulp
Pagina: 1