Montageproblemen met dvd201e.

Pagina: 1
Acties:

• Zoersel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-10-2023
Ben in gelijkaardige situatie als Grolsch.
Heb ook een dvd201e aangeschaft. Over het toestel tot op heden veel goeds (12 dagen in bezit). Wat mij wel wat angstig maakt is het "handig kunnen monteren" met deze camera. Ik werk met adobe premiere 6 en in mijn PC zit een DVRaptorTR kaart van Canopus.
Nu is mijn verre bedoeling géén dure hardwarekaart meer te moeten installeren in een nieuwe PC maar via mijn dvd201e de beelden op mijn HD te zetten en ze in premiere te gaan bewerken/monteren. Tot mijn grote verwondering stel ik een aantal dingen vast die hopelijk overbrugbaar zullen zijn.
1. De 201e heeft geen klassieke firewire zodat ik al niet rechtstreeks in premiere binnen kan;
2. De bijgeleverde software zijnde ImageMixer is kwalitatief niet te vergeleken met wat premiere kan;
3. Ik heb ook al uitgetest eerst mijn beelden (VR-modus) via ImageMixer (mpeg-files) naar mijn HD te zetten en ze dan in te lezen in premiere. Dat werkt deels maar vind ik wel omslachtig. Ik meen echter ook een terugloop van kwaliteit te zien.
4. Je kan wel analoog beelden binnenhalen in premiere maar dan heb je zeker kwaliteitsverlies. Trouwens zo dien ik ook in de toekomst mijn hardwarekaart te behouden.
Mijn vraag is nu of iemand toch nog een oplossing kent om efficienter rechtstreeks in premiere de beelden te kunnen inlezen van de dvd201e. Ik werkte tot op heden in de VR-modus. Ik denk niet dat de Video-modus tot meer in staat is (nog niet uitgetest). Ik begrijp niet dat Sony geen standaard firewire gebruikt heeft zoals in haar andere camera's. Het zou de problemen voorkomen hebben.
Vandaag ook geprobeerd met ImageMixer te monteren, maar ook dat valt me tegen. Na de beelden zijn ingelezen op PC verschijnen ze in een "bijzondere" mpg-extensie, niet direkt in te lezen in premiere (op dat ogenblik zijn ze nog wel scherp en rustig) maar ik verwerk ze dan naar een mpeg1 of 2 of VCD, speel ze met mediaplayer en de kwaliteit is slecht. Het beeld is vaag en zit vol beweging. Ik kan ze nu ook in premiere gaan inlezen en bewerken met overgangen e.d. maar de kwaliteit blijft hetzelfde (slecht). Moet ik misschien eerst vooraf finalizeren? Ik werk in VR-modus? Ik weet het niet meer. Er moeten toch oplossingen zijn om met de dvd201e een goede montage te bekomen?

• Zoersel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-10-2023
Na herhaalde pogingen om binnen Premiere en via mijn dvd201e met succes te monteren, wat mij niet lukte, heb ik besloten mijn dvd201e in te ruilen voor een DCR-HC40 van Sony. Spijtig want het was een fijne dvd-camera.

• Ciske4
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-02-2005
Hallo,

In december 2004 een Sony DCRDVD 201e aangeschaft. Perfecte kwaliteit video maar de bijgeleverde bewerkingssoftware Imagemixer 1.5 biedt heel weinig mogelijkheden.
Pinnacle Studio 9 gekocht. De mpeg2-files die op de harddisk geplaatst zijn zijn niet te bewerken in Studio 9. Ook het afspelen van de gecaptuurde films in Moviemaker of Mediaplayer van Microsoft is niet mogelijk. Volgens Pinnacle-support omdat de juiste Codec ontbreekt.
Vandaag contact gehad met Sony. De supportmedewerker vertelde mij dat de door Sony gebruikte codec niet is vrijgegeven en dat bewerking, voorzover hij wist, alleen mogelijk is met Imagemixer 1.5 en Magic's Video de Luxe. Bewerking van de videofilms gemaakt met deze soort camera's is ook niet de bedoeling werd mij verteld!!
Heeft iemand reeds een oplossing voor dit probleem gevonden? Is er soms een codec verkrijgbaar die hetzelfde werkt? Helaas kan ik de camera niet meer terugbrengen naar de winkel.