Toon posts:

Pentium III 500 geeft drie korte piepen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Pentium III 500
Moederbord Abit BF6 (er staat ook 713 en ergens Cache 512K bij)
Ik draai windows 2000
Verder standaard.

Wanneer ik de pc opstart krijg ik drie piepen te horen. Een lange piep gevolgd door twee korten. Daarna gebeurt er niets meer, waardoor ik geen mogelijkheid zie om in de computer te komen. De monitor geeft logischerwijs aan dat hij geen signaal krijgt. Alle kabels achterin heb ik gecheckt. Die zitten goed vast en op de juiste plaats. Deze klacht is vrij plotseling aangezien mijn pc het gisteren nog wel deed.

Ik vraag me af of hijackthis ermee te maken kan hebben. Feit is namelijk dat ik spyare heb geprobeerd te verwijderen via dit programma. De spyware had de naam 'Omnff' en ik heb het er niet volledig af kunnen krijgen.

Ik weet niet wat ik nog meer kan proberen dan het controleren van de aansluitingen en ben werkelijk ten einde raad. Ik kan helaas niet het beokje van mijn moederbord vinden, waardoor ik het piepsignaal niet kan vertalen.

Kan iemand mij advies geven?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je bent nu een stuk uitgebreider, maar je kan zeker nog een hoop meer zelf doen. Dit soort hardwarefouten wordt niet veroorzaakt door de kabels achterin je pc, maar door de hardware aan de binnenkant.

Dus zal je toch het een en ander qua hardware moeten los koppelen/verwisselen in een poging om een aantal mogelijke oorzaken te elimineren.
http://www.abit-usa.com/downloads/manual/bf6.zip

Het is een award Bios en dan staat deze beep code voor een video error.
1 Long, 2 Short A video error has occurred and the Bios cannot initialise the video screen to display any additional information.
Dus het eerste dat je moet doen is je videokaart checken.

[ Voor 34% gewijzigd door Voutloos op 14-09-2004 23:44 ]

{signature}

Verwijderd

Even zoeken op de Abit site, en voila: het manual.
http://www.abit.nl/page/e...Slot%201&pPRODINFO=Manual

Verwijderd

Er staat als eht goed is in je mobo handleiding wat de fout emlding is. Volgens mij is het iets met het geheugen. Probeer dus zoveel mogelijk af te koppelen en te testen en zonodig in andere pc's!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.

De videokaart zat niet lekker in mijn moederbord. De oorzaak is het verwisselen van systeemkast. Pff, wat een opluchting. Een lange piep, gevolgd door drie korte piepen wijst op een probleem met de videokaart, blijkt.

Bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En toch is het niet de bedoeling om op die manier een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter - Moederbord
Moederbord piept?
BIOS Beep Codes - BIOS POST Codes en nog meer BIOS Beep Codes
Of, het betrouwbaarst, kijk gewoon in de handleiding van het moederbord.
Daaruit had je kunnen halen dat lang - kort - kort = videokaartprobleem.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.