Asrock K8S8X mobo en DDR 400 geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:49
Als ik in mijn Bios de frequentie van het DDR 400 geheugen op automatisch zet, wordt het als DDR 333 (166 Mhz) geheugen herkent. Manueel op 400 zetten levert tot nu toe een stabiel systeem op.
Is dit een typisch Asrock mobo snackje?
En is het verschil tussen 166 Mhz en 200 Mhz in de praktijk echt merkbaar?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht dat een BIOS update helpt om het geheugen correct te herkennen?

Maar je zegt het zelf, even manueel instellen en het boeltje werkt prima :) Niks om je druk over te maken dus ;)

En het verschil in de praktijk? Dat hangt nogal af van de systeemconfiguratie en van de gebruiker itself. Ik zou zeggen, be creative, draai eens een weekje op 166MHz en oordeel of je het verschil merkt :Y)

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:49
IK heb bericht gehad van Asrock tech support. Hun Bios zet by default DDR 400 geheugen op DDR 333. Zelf instellen op DDR 400 mag gewoon. Dus inderdaad een BIOS verhaal. Ze geven niet aan of er een update voor komt. Ik ga lekker manueel op 400 draaien en zien of de zaak stabiel bljft. :*)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Mmm ik kan me herinneren and een andere gebruiker het zelfde probleem ervaarde met zo'n Asrock bordje....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moraal van dit verhaal:

Gewoon nooit erop vertrouwen dat dit soort automatische 'plug'n'play' functies goed werkt en met de hand instellen. Zolang je het conform spec instelt zou het moeten werken. En dat schijnt hier ook het geval te zijn :z

Oslik blyat! Oslik!