[ISDN] Oude quatrovox vervangen door nieuwe

Pagina: 1
Acties:

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 08:17
Heej,

Ik heb een probleempje waar ik niet zo snel een oplossing voor weet. Bij iemand die ik ken ligt een ISDN lijn, diegene heeft een thuiskantoortje en heeft dit nodig voor bellen en faxen tegelijk. Tevens zit er ADSL gewoon op de splitter. Nu is het zo dat de quatrovox zeer veel storing geeft, uitvallen e.d. Nu heeft diegene een nieuwe qutrovox gekocht (de nieuwste).

Het probleem is als volgt: diegene heft mij als het ware 'ingehuurd' om hetgeen te vervangen. Nu weet ik alles van pc's B) maar van ISDN weet ik nagenoeg niets. Het leek me niet zo moeilijk om te vervangen. Het lijkt namelijk slechts een kwestie van die voxen verwisselen. Nu zit daar 1 knelpunt:

Op de oude quatrovox zit de lijn aangesloten met twee draadjes, geel en rood. In de nieuwe quatrovox moeten gewonen 4 pins telefoonpluggen. Ik heb GEEN IDEE waar ik die geel/rood draadjes moet localiseren. Ik heb alle handleidingen beschikbaar gesteld door KPN gelezen maar het staat nergens vermeld. Heeft iemand een idee? Iemand die misschien het ooit zelf vervangen heeft? Ik ga er morgen heen, het is nogal een eind weg dus ik hoop dat iemand het weet.

PS; is het mogelijk dat een quatrovox storing veroorzaakt op de adsl lijn, zeer soms dan.

Editje: ja, ik heb de search doorgespit

[ Voor 3% gewijzigd door Maf op 14-09-2004 22:37 ]

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik denk dat ze bij kpn van die verloopjes hiervoor hebben

Toen ik mijn quatrofox kocht hier (heb zelf ook isdn) heb ik van die verloopjes met stekkers gekocht die ik intern aan kon sluiten zodat ik niet iedere keer als ik iets anders er op aan ging sluiten dat ding open hoefde te schroeven.

mischien dat je toch even info in kan winnen bij de primafoon en anders even bellen met kpn hoe dat zit die kunnen je vast en zeker verder op weg helpen

De mijne had in het verleden last van regelmatige uitval en na gebeld te hebben heeft die persoon van kpn mij wat dingen uitgelegd en het bleek hier dus aan de fax te liggen die stoorde.

mischien een optie voor jou door even een telefoontje te plegen met kpn en even te vragen hoe dat nu zit.
Als je goed op de hoogte bent met pc's dan moet dit ook geen probleem zijn zelfs ik kon het B)

Want ik ga er vanuit dat er analoge telefoons op aangesloten worden en dan heb je alleen de groene en de rode draad nodig meer niet

computer voor alle werkzaamheden

• Maf
In de quatrovox nu zitten twee draadjes per aansluiting. Ind e nieuwe quatrovox moeten pluggen. Ik moet deze dus enkel knijpen, maar... ik weet niet in welke van de vier deze draadjes moeten.....

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:12
Maf schreef op 14 september 2004 @ 23:39:
In de quatrovox nu zitten twee draadjes per aansluiting. Ind e nieuwe quatrovox moeten pluggen. Ik moet deze dus enkel knijpen, maar... ik weet niet in welke van de vier deze draadjes moeten.....
Het zijn gewoon de middelste 2 van de 4... volgorde maakt niets uit... zal wel ff kijken of ik een piccie ofsjow kan vinden

Maar je moet idd... als het 2 aders zijn er gewoon pluggies op knijpen... en dat moet het probleem oplossen :)

Edit:
Nah heb ff een plaatje gezocht...
Afbeeldingslocatie: http://solarbugs.com/home/RJ-11.jpg

op de middelste 2 (pin 3 en 4 moeten duz de 2 draadjes komen)

Het is met wat voorkennis helemaal niet zo moeilijk... even voor de duidelijkheid...

een analoge telefoon gebruikt 2 aders...
De kleur maakt niet zo gek veel uit (rood&zwart, rood&groen of in jouw geval rood & geel?).

Het isdn gedeelte gebruikt 4 aders....
Hier worden dan ook andere kabels voor gebruikt, en breedere pluggen (RJ-45, wordt ook gebruikt voor UTP). De nieuwe quatrofox zal met dezelfde rj-45 plug worden aangesloten op het isdn systeem (de NT1)...

Ik hoop dat het duidelijk is, en zoniet... er is echt wel genoeg te vinden bij primafoon en de gamma over dit soort dingen.... OOK op internet staat genoeg... gewoon een kwestie van op zoek gaan en lezen :P suc6

[ Voor 45% gewijzigd door MasterM op 14-09-2004 23:58 ]

• Maf
Even een reactie; het waren idd de middelste twee die je moest gebruiken, gelukt dus :) tnx :)