blauw scherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
Ik heb een acer travelmate 803 lmib in mijn bezit en toen ik vandaag thuiskwam en de laptop opzette kon ik windows XP pro niet opstarten en kreeg ik een blauw scherm met de volgende vermelding:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren :

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit , wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie.

Vervang zo nodig de beeldschermadapter

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele BIOS- update.
Schakel BIOS-geheugenopties zoals Caching of Shadowing uit.

Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op.

Druk om vervolgens op F8 om Geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie (mogelijk in het engels)

*** STOP : 0X0000008E (0XC0000005,0X03020100,0XF88F54F8,0X00000000)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump

De Fysieke geheugendump is voltooid

Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hulp.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Zelf al gezocht op de fout??? Is altijd wel iets te vinden.Zelf al iets gezocht of gewoon klakkeloos hier maar ff neergepost?

Self reflection is the school of wisdom

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:09
Doe zelf eens wat vooronderzoek. GoT bewaar niet voor niets alle oude berichten enzo.
Begin eens met de BSOD Guide: Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 14-09-2004 22:47 ]

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
NightWalker2005 schreef op 14 september 2004 @ 22:42:
Zelf al gezocht op de fout??? Is altijd wel iets te vinden.Zelf al iets gezocht of gewoon klakkeloos hier maar ff neergepost?
amaai jullie zijn vriendelijk

ja ik heb zelf al gezocht al was dat heel moeilijk in het begin omdat internet eruit lag

nog iets opgemerkt

het rare is dat als ik de beeldschermadapter ( ati mobility radeon 9000 uitschakel in veilige modus en daarna terug herstart dat dit dan wel lukt zonder foutmelding

wat kan dit dan zijn ? sommige spreken van een geheugenlat kapot ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, maar dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. In de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van dit subforum had je kunnen lezen dat je voor dit soort topics eerst de startpost van het PMG Beleid moet doornemen. Daarin kun je een checklist voor een goede topicstart vinden en uiteraard de handige Troubleshooter. Daarmee moet je een heel eind verder kunnen komen :)

Uit jouw topicstart kunnen we namelijk niet afleiden of je ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is dus niet de bedoeling ;)

Succes.

Dit topic is gesloten.