LS,
Mijn interesse gaat uit naar de werking naar de werking van .NET 2003 en de mogelijkheid om met diverse 2B2 clienten een mogelijkheid tot "simpele" en "onderhoudbare" communicatie tot stand kan brengen via XML en SOAP.
Wat ik wil weten is hoe ik een client aan de praat krijg en of hier ook generatietools voor zijn.
Veel gezoek op google etc. levert weinig info op. Ik heb een boek dat veel info geeft over de server van "Chris Boar", maar dit geeft mi. te weinig info over de client.
Ik ga er van uit dat ik een "uitgeklede" (thin) client heb met Windows98 of Linux en de zaak met XML, SOAP etc werkt.
Ik heb een pc (192.168.1.57) XP, waarop studio2003 is geinstalleerd en iis draait, dit is mijn server. (met eventueel de Oracle emp gegevens van scott tiger, maar dit is de volgende stap)
Hierop is een service1.asmx project aangemaakt (onder 2003 als service1)
Deze ziet er als volgt uit :
[WebMethod(Description="This method takes a string argument "
+"and return a string shows a welcome message "
+"with current date time")]
public string DisplayNameDateTime(string Name)
{
string l_Name;
DateTime DtNow;
DtNow = DateTime.Now; // Taking System date and Time
l_Name = Name; // Taking User Name
return "Welcome vanaf server 57 " + l_Name + ", the current date"
+" and time is "+DtNow; // Return Message
}
Op een "client" (192.168.1.58) waarop ook iis draait heb ik in de wwwroot een wimdot.asp
gemaakt die als volgt uit ziet :
<html>
<head>
<title>Calling a webservice from classic ASP, SOAP Toolkit 1.0 van 58 </title>
<body>
<%
If Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" Then
Dim oSOAP
Set oSOAP = Server.CreateObject("MSSOAP.SoapClient")
oSOAP.ClientProperty("ServerHTTPRequest") = True
oSOAP.mssoapinit("http://192.168.1.57/webservice1/service1.asmx?wsdl")
Response.write("En dan zie je dit vanaf 58 : " & oSOAP.displaynamedatetime((Request.Form("text1"))) & "<BR>")
End If
%>
<FORM method=POST name=”form1”>
Geef je naam in en click 'Enter' om iets te zien nieuw.<BR>
<INPUT type="text" name="text1">
<BR><BR>
<INPUT type="submit" value="konvert58" name=”submit1”>
</form>
</body>
</html>
deze wimdot.asp roep ik op een windows 98 (192.168.1. 56) aan onder de browser met
http:/192.168.1.58/wimdot.asp
het geheel werkt opde win98,
ik krijg keurig de melding " enter om iets te zien", kan in de textbox een text ingeven en krijg keurig een antwoord terug. Alles werkt alleen IK SNAP ER NIETS MEER VAN !
Wat gebeurt er op elke machine ?
Wanneer ik de source opvraag op de 192.168.1.56 krijg ik terrecht alleen de html te zien.
Weet iemand hoe ik er achter kom wat elke computer doet ( bv hoe te zien waar en wanneer iets gebeurt onder een sniffer als Soapkit of iets dergelijks) , of kan iemand me aan een goed boek oid. helpen over deze materie ?
PS.
Deze vraag behoort tot de opensource-suite en vraagt niet om commerciele reacties.
Mijn interesse gaat uit naar de werking naar de werking van .NET 2003 en de mogelijkheid om met diverse 2B2 clienten een mogelijkheid tot "simpele" en "onderhoudbare" communicatie tot stand kan brengen via XML en SOAP.
Wat ik wil weten is hoe ik een client aan de praat krijg en of hier ook generatietools voor zijn.
Veel gezoek op google etc. levert weinig info op. Ik heb een boek dat veel info geeft over de server van "Chris Boar", maar dit geeft mi. te weinig info over de client.
Ik ga er van uit dat ik een "uitgeklede" (thin) client heb met Windows98 of Linux en de zaak met XML, SOAP etc werkt.
Ik heb een pc (192.168.1.57) XP, waarop studio2003 is geinstalleerd en iis draait, dit is mijn server. (met eventueel de Oracle emp gegevens van scott tiger, maar dit is de volgende stap)
Hierop is een service1.asmx project aangemaakt (onder 2003 als service1)
Deze ziet er als volgt uit :
[WebMethod(Description="This method takes a string argument "
+"and return a string shows a welcome message "
+"with current date time")]
public string DisplayNameDateTime(string Name)
{
string l_Name;
DateTime DtNow;
DtNow = DateTime.Now; // Taking System date and Time
l_Name = Name; // Taking User Name
return "Welcome vanaf server 57 " + l_Name + ", the current date"
+" and time is "+DtNow; // Return Message
}
Op een "client" (192.168.1.58) waarop ook iis draait heb ik in de wwwroot een wimdot.asp
gemaakt die als volgt uit ziet :
<html>
<head>
<title>Calling a webservice from classic ASP, SOAP Toolkit 1.0 van 58 </title>
<body>
<%
If Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" Then
Dim oSOAP
Set oSOAP = Server.CreateObject("MSSOAP.SoapClient")
oSOAP.ClientProperty("ServerHTTPRequest") = True
oSOAP.mssoapinit("http://192.168.1.57/webservice1/service1.asmx?wsdl")
Response.write("En dan zie je dit vanaf 58 : " & oSOAP.displaynamedatetime((Request.Form("text1"))) & "<BR>")
End If
%>
<FORM method=POST name=”form1”>
Geef je naam in en click 'Enter' om iets te zien nieuw.<BR>
<INPUT type="text" name="text1">
<BR><BR>
<INPUT type="submit" value="konvert58" name=”submit1”>
</form>
</body>
</html>
deze wimdot.asp roep ik op een windows 98 (192.168.1. 56) aan onder de browser met
http:/192.168.1.58/wimdot.asp
het geheel werkt opde win98,
ik krijg keurig de melding " enter om iets te zien", kan in de textbox een text ingeven en krijg keurig een antwoord terug. Alles werkt alleen IK SNAP ER NIETS MEER VAN !
Wat gebeurt er op elke machine ?
Wanneer ik de source opvraag op de 192.168.1.56 krijg ik terrecht alleen de html te zien.
Weet iemand hoe ik er achter kom wat elke computer doet ( bv hoe te zien waar en wanneer iets gebeurt onder een sniffer als Soapkit of iets dergelijks) , of kan iemand me aan een goed boek oid. helpen over deze materie ?
PS.
Deze vraag behoort tot de opensource-suite en vraagt niet om commerciele reacties.