Toon posts:

[MSN] Geheugengebruik van 30 Mb normaal? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik start daarnet msn op, en lette even op geheugengebruik, en zag het omhoogschieten van +/- 132 mb, naar 164 mb. MSN "gebruikt" blijkbaar 30 mb. Dit is naar mijn idee pas sinds de geupdate versie. Overigens gaat het hier over de spamvrije standaard windowsXP msn client.

Voor zover ik weet heb ik geen last van virussen of spyware, k draai hier alle tools voor. Daarnaast surf ik enkel met Firefox en gebruik thunderbird emailclient.

Is het normaal dat een message client als msn zoveel geheugengebruik claimt? In een processexplorer die alle lopende processen monitored zag ik zelfs dat de virtual size na een tijdje op bijna 98 mb stond. Dit is weliswaar niet het actuele gebruik, maar ik vond dat wel vrij opmerkelijk voor een simple stukje software.

Is dit normaal? en weet iemand of dit pas in de meest recente versies voorkomt?
thanks

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Sinds MSN geen OS meer is; horen dit soort topics in SA

geheugengebruik msn messenger > [MSN] Geheugengebruik van 30 Mb normaal? *
WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 14 september 2004 @ 22:18:
Sinds MSN geen OS meer is; horen dit soort topics in SA

geheugengebruik msn messenger > [MSN] Geheugengebruik van 30 Mb normaal? *
WOS > SA
Ah sorry ik dacht dat dit in het windows OS gedeelte thuishoorde omdat MSN messenger onderdeel is van het WINXP operating system.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nee da's niet normaal. Nadat ie hier een paar dagen aangestaan heeft (paar webcam sessies, wat bestanden verzenden etc) doet ie nu ~ 15MB.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Sick Nick
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

MSN pakt hier 22 MB, incl msn plus. Vind het ook vrij veel (ook die 15 MB van limoentje) voor een simpel chat progje maar ja het is niet anders.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als ik em gewoon aanzet (niet online) neemt ie ~ 1MB, zodra ik em online zet ~ 10MB.
Exclusief MSN plus en andere ongein :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
mjah, wel, t is niet enkel het het msmsgs.exe, maar in combinatie met explorer.exe en svchost.exe, en nog wat andere processen waarvan geheugen hoger gaat.

het totaal plaatje van MSN opstarten en inloggen komt dan op 30 mb. :/

en dan die virtual size, bijna 98 mb, da's redelijk veel dacht ik

edit: virtual size info nog bijgezet

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 22:31 ]

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Tja , ik heb de hele dag al Miranda draaien (multi protocol messenger) http://www.miranda-im.org/ en het ram verbruik staat nu op 3mb, dus misschien tijd om eens naar een alternatief te kijken.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Hier is ie 5 mb, wat eigenlijk altijd zo is. Draai je msn botten, flooders, of ander van dat soort gespuis? Je kan trouwens ook een of ander msn "virus" hebben, van die rommel die je msn kan overnemen ofzo, die gaan dan in de exe van MSN zelf zitten (ofja, die vervangt je exe)

Verwijderd

Topicstarter
Hellhound schreef op 14 september 2004 @ 22:35:
Tja , ik heb de hele dag al Miranda draaien (multi protocol messenger) http://www.miranda-im.org/ en het ram verbruik staat nu op 3mb, dus misschien tijd om eens naar een alternatief te kijken.
Ik gebruik zelf normaal ook miranda, maar k had de voicechat even nodig, en die zit niet op miranda. Daardoor dat het me ook opviel van die msn

sjukke schreef op 14 september 2004 @ 22:37:
Hier is ie 5 mb, wat eigenlijk altijd zo is. Draai je msn botten, flooders, of ander van dat soort gespuis? Je kan trouwens ook een of ander msn "virus" hebben, van die rommel die je msn kan overnemen ofzo, die gaan dan in de exe van MSN zelf zitten (ofja, die vervangt je exe)
Nope, normaal gebruik ik msn nooit, en dus ook geen bots. k gebruik enkel miranda. Maar ivm voicechat mogelijkheid had ik vanavond msn toch even opgestart.
btw, sjukke, misschien eens zien naar het geheugengebruik in je taskmanager voordat je msn hebt opgestart en erna. Het msn process neemt bij mij ook maar 5 mb in, maar als ik in de taskmanager kijk zie ik toch dat er bijna voor 30 mb meer is op gestart. Zie toelichting in mijn bovenstaande posts :p

[ Voor 49% gewijzigd door Spider.007 op 14-09-2004 22:55 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

deNiros, 3 posts onder elkaar is wat veel van het goede. Gebruik in het vervolg zelf even de edit-button :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1