[wlan] en vast valt weg na 1 min.

Pagina: 1
Acties:

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Ik heb me dus een nieuwe router aangeschaft die naast "vaste" verbindingen (4 poorten) ook wireless verbindingen kan maken.
Het betreft hier de DI-624+... maar ik heb dus een probleem, na 3 min. of zelfs 1 min. valt me de verbinding weg. Ik kan soms nieteens fatsoenlijk settings saven. Als ik nu een harde reset op de router doe, en even wacht, krijg ik weer voor korte tijd verbinding.
Het ligt volgensmij niet aan het wireless gedeelte, want ik heb via 3 PC's geprobeert (1 laptop met wireless verbinding) en 2 PC's die gewoon over een UTP kabel met de router verbonden zijn.
Ook heb ik de nieuwste firmware geinstalleerd, maar dat mag ook niet baten... Vaste IP's opgegeven voor de MAC adressen binnen mijn netwerk, lost het probleem ook niet op.

Ik weet dus echt niet meer wat het kan zijn, en denk ook maar dat ik ermee terug ga naar de verkoper, tenzij me hier iemand een antwoord kan geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Rfce op 14-09-2004 22:16 ]

euh...ja

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Welk merk? Een bepaalde reeks klonen, waaronder Sweex heeft hier continu last van.
Slechts 1 op de 3 werkt goed. Volgens mijn persoonlijke mening is het gewoon een productiefout of een slecht onderdeel dat tijdens het in elkaar zetten al overlijdt.

Maar we kunnen je zwz, beter helpen als je merk en model even meld in je posting.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 08:12
dmace schreef op 14 september 2004 @ 22:19:
Welk merk? Een bepaalde reeks klonen, waaronder Sweex heeft hier continu last van.
Slechts 1 op de 3 werkt goed. Volgens mijn persoonlijke mening is het gewoon een productiefout of een slecht onderdeel dat tijdens het in elkaar zetten al overlijdt.

Maar we kunnen je zwz, beter helpen als je merk en model even meld in je posting.
Use google, D-link dus :)

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
idd een D-link (AirPlusG+ wireless Router).

ik d8 dat jullie an DI-624+ genoeg hadden :)

euh...ja

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Oh stom. had natuurlijk even op het typenummer moeten zoeken. ;) EXCUUS!.

Overigens blijf ik er bij dat het een fabricagefout betreft.
Als het probleem niet naar voren komt in de fori van D-link of in de support pages, dan zou ik er zeker mee terug gaan, want dan is het geen softwarematig probleem.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

alsie na 1 minuut al wegvalt hoe heb je dan je firmware kunnen upgraden :), gewoon mee terug gaan en zeggen dat ie niet werkt en een andere vragen, desnoods eisen.

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
ok zal dat dan maar doen...

@Sebasr
nou soms had ik geluk (jaja) en hielt hij het wel 3 min. vol!! Maar dat was natuurlijk echt dikke vette mazzel.... ik had dan ook al 5 of 6 keer geprobeert he om die update ut te voeren!

euh...ja

Verwijderd

Exact hetzelfde gehad met een U.S. Robotics apparaat van een kennis van me. (Type weet ik ff niet meer). Zowel draadloos als bekabeld ging connectie binnen een minuut danwel 3 minuten onderuit.

Enige remedie... omruilen!

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Het zal vast een fabricagefout zijn. Ik heb ook ooit zo'n probleem gehad op mijn stageplek. Hier was het niet de router die de boosdoener was, maar een utp- kabel die stuk was, fout in elkaar oid, die hele boel plat legde. Steeds verbinding opbouwde en klapte er ook gelijk weer uit.

Succes ermee!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 11:48
Zoek op dit: http://www.broadbandreports.com/forum/dlink forum eens naar 'reboot' ofzo dan vind je genoeg...

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
gertjan1985 schreef op 15 september 2004 @ 16:38:
maar een utp- kabel die stuk was, fout in elkaar oid, die hele boel plat legde. Steeds verbinding opbouwde en klapte er ook gelijk weer uit.
ik denk niet dat het daar aan ligt, ik heb namelijk met meerdere kabels getest, en ook met de wireless verbinding! Voorheen had ik een andere router (met dezelfde kabels) die geen probs ondervond.

@soganta
bedankt voor die link, k ga het even checken.

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
8)7 ben terug geweest naar die zaak, en kreeg zonder moeite een nieuwe, aangesloten, en hups in 1x daar zonder maar enige problemen... die andere was dus gewoon brak!!

;) nu lekker aan de slag

euh...ja

Pagina: 1