Processor madness

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Hallo!

Ik ben een nieuw systeempje aan het uitzoeken. Nu ben ik nooit een intel bouwer geweest en zie ik ineens dat er een nieuw type pentium is, de pentium 550 o.i.d. dat op een socket 755 draait. Zijn deze procs weer nieuwer (en dus beter :? ) dan de pentium 4 prescotts?

Een jaartje niet op intel letten, zijn ze potverdikke helemaal kats weer veranderd met het hele assortiment.

Iemand ervaringen met deze proc? Kon zo op GOT weinig vinden, search results geven allemaal info over pentium III 550 mhz processors e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Japie.G op 14-09-2004 22:09 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zoek gewoon op tweakers.net in het nieuws.....is zat over te vinden.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

je moet socket 775 PIV's hebben, dat zijn de laatste steppings van de prescott cpu. De reden dat je niets gevonden hebt is waarschijnlijk de AMD socket 754 verward hebt met Intel ;)

Zoek maar eens op zoek naar i915 of i925 chipset moederbord ervaringen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pentium 550 == Pentium4 :+

Socket775 is gewoon een vernieuwde socket tov Socket478. Deze biedt meer upgrademogelijkheden en combinaties voor in de toekomst. Maar dat is op zich vrij logisch. Voor de rest kun je gewoon op het Internet reviews zoeken:
[google=pentium prescott review]
[google=socket 775 review]
etc..

Verder kun je via de FAQ van dit subforum onder 'Algemeen' een handig linkje vinden naar een duidelijk overzicht van alle CPU's :)

Vrij basic dit en gewoon te vinden door rustig reviews en specs door te nemen B)

Dit topic is gesloten.