[HP 2230 printer] Afdrukken zijn de donker

Pagina: 1
Acties:

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56

Lordy79

Trotse Fundamentalist

Topicstarter
Help!

Ik heb mijn moeder een HP 2230 printer verkocht (werk in een winkel en we hadden nog zo'n ding over) maar nu blijkt dat de afdrukken volgens haar veel te donker zijn. De kleuren zijn te 'intens'. Rood wordt veel TE rood etc.

Heeft iemand ervaring met dit ding? Ik heb al even gekeken op internet maar kan maar weinig over de HP Inkjet 2230 vinden en heb ook al telefonisch geprobeerd te helpen.

Systeem is een doodgewone P4 kloon met windows XP Home NL erop. Geen rare software, geen rare hardware. Haar oude HP 845c werkte als een trein.

Het is overigens wel een LPT printer in tegenstelling tot die oude HP845 die dmv USB werd aangesloten. Kan het eventueel liggen aan LPT instelling? ECP/EPP/SPP whatever?

Als jullie meer info nodig hebben, laat het even weten.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Te rood ten opzichte van wat? Van het scherm (is je scherm goed ingesteld?) of ten opzichte van de oude afdrukken (die wellicht te licht waren?) of ten opzichte van wat je zou verwachten? Bedenk dat op een niet gekalibreerd scherm de afdruk zeker zal verschillen met de afbeelding op het scherm. Verder kan je met programma's als photoshop afbeeldingen aanpassen van RGB naar CMYK, speciaal voor het afdrukken. Die functie is bedoelt om dit soort problemen te voorkomen, misschien ook iets om even te proberen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56

Lordy79

Trotse Fundamentalist

Topicstarter
breinonline schreef op 14 september 2004 @ 21:59:
Te rood ten opzichte van wat? Van het scherm (is je scherm goed ingesteld?) of ten opzichte van de oude afdrukken (die wellicht te licht waren?) of ten opzichte van wat je zou verwachten? Bedenk dat op een niet gekalibreerd scherm de afdruk zeker zal verschillen met de afbeelding op het scherm. Verder kan je met programma's als photoshop afbeeldingen aanpassen van RGB naar CMYK, speciaal voor het afdrukken. Die functie is bedoelt om dit soort problemen te voorkomen, misschien ook iets om even te proberen.
:) Ho ho... het gaat om mijn moeder hoor... ;) Dus niet met fotobewerking aankomen...

De foto zag er goed uit op de HP845.
De foto ziet er goed uit op het scherm dat (tenzij ze heeft zitten prutsen) goed afgesteld staat.
Het probleem doet zich voor met alle foto's.

En met 'te rood' bedoelt ze dat het contrast zeg maar extreem 'hoog' staat. Met foto-edit proggies kun je dat natuurlijk ook doen maar bij haar doet de printer dat dus zonder dat je de foto bewerkt.

Ik heb de foto's niet zelf gezien maar heb wel duidelijk gevraagd of de foto's echt lelijk zijn of dat ze gewoon wat meer contrast vertonen dan de oude printer. Maar volgens haar zijn ze echt gewoon lelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door Lordy79 op 14-09-2004 22:03 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof