Ik probeer een SMC2621W-U draadloze printserver aan de praat te krijgen,
maar helaas zonder succes. De server is te pingen maar daar houdt het bij op.
De meegeleverde installatie programma's van SMC vinden hem niet.
Windows al evenmin.
Wanneer ik een UTP kabel tussen me pc en de server doe blijft het LAN lichtje opvallend zwart... (ik weet vrij zeker dat de netwerk kaart in orde is)
Wanneer ik een utp kabel tussen me router en de server leg is er echter ineens leven in het kleine zwarte kastje.
Het WLAN lichtje knippert, hetgeen neem ik aan aangeeft dat er een wireless lan gedetecteerd wordt ? Mijn Wlan is encrypted, het uitzetten hiervan heeft geen resultaat gehad.
Ik heb een beetje zitten te knoeien met TCP poorten voor de printer, maar ik heb amper een idee wat ik aan 't doen ben in dat geval De handleiding oppert het wel als suggestie, maar vertelt er verder niet veel over.
Kan iemand mij hiermee helpen ? Ik hoop dat ik voldoende info heb vermeld,
zo niet merk ik het wel. Hoe dan ook, alvast bedankt
Gr, Frank.
maar helaas zonder succes. De server is te pingen maar daar houdt het bij op.
De meegeleverde installatie programma's van SMC vinden hem niet.
Windows al evenmin.
Wanneer ik een UTP kabel tussen me pc en de server doe blijft het LAN lichtje opvallend zwart... (ik weet vrij zeker dat de netwerk kaart in orde is)
Wanneer ik een utp kabel tussen me router en de server leg is er echter ineens leven in het kleine zwarte kastje.
Het WLAN lichtje knippert, hetgeen neem ik aan aangeeft dat er een wireless lan gedetecteerd wordt ? Mijn Wlan is encrypted, het uitzetten hiervan heeft geen resultaat gehad.
Ik heb een beetje zitten te knoeien met TCP poorten voor de printer, maar ik heb amper een idee wat ik aan 't doen ben in dat geval De handleiding oppert het wel als suggestie, maar vertelt er verder niet veel over.
Kan iemand mij hiermee helpen ? Ik hoop dat ik voldoende info heb vermeld,
zo niet merk ik het wel. Hoe dan ook, alvast bedankt
Gr, Frank.