Toon posts:

Draadloos Netwerk G Apdapter krijgt geen ip van Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een E-tech Router (ADWL01)
Heb 1 pc aangesloten via netwerk kabel die werkt deze pc heeft windows xp pro
Heb 1 pc aangesloten via een usb linksys G netwerk apdapter (deze pc is dus ook draadloos) Deze pc heeft Windows xp pro met service pack 2 (ook zonder service pack 2 werkt het niet)!

Nu krijgt die pc ineens geen ip meer van de router ik heb al in de instellingen lopen kijken maar kan niks vinden. Ik heb ook al got search gebruikt maar daar vond ik ook niks. Heb de wep key ook al uitgezet maar ook dan lukt het ook niet om een ip te krijgen van de router. Maar het rare was sinds een paar dagen was het internet zeer traag :O de verbinding is 1mbit maar haalde nog net 10kb per seconden op de pc die draadloze internet heeft. De pc die bedraad is werkt het internet gewoon perfect nog. Daarvandaan post ik nu ook dit bericht! Maar nu krijg ik dus geen ip meer op de draadloze pc. Het heeft gewoon gewerkt. De signaal sterkte is goed.

Nu is mijn vraag wat kan het zijn.

Ik zal wel wat informatie vergeten te plaatsen zijn maar dan vragen jullie het maar dan zal ik die informatie ook geven.

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik zou beginnen met alle firewalls e.d. op de laptop uit te zetten, en dan nogmaals proberen of je een ip adresje krijgt.

(vanuit dosbox ipconfig/release ipconfig/renew).