Advies gevraagd aankoop nieuwe/2dehands pc !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03-2025
Hallo ik ben op zoek naar een nieuwe computer voor mijn vriendin. het budged ligt rond de 300 euro, hier een situatie schets en eisen
(huidige pc = PIII 450 geforce ddr 386mb geheugen)

Veel internet
Spelletjes (ook 3d ->schietspellen)

Ze wil een computer die makkelijk uit te breiden is mocht dit in de toekomst nodig zijn. Ze wil gewoon de komende 2 jr klaar zijn. We zitten te twijfelen tussen AMD XP+ en Intel P4.

wie heeft een goeie tip kwa snelheid videokrt e.d.

PSN: JustinNL79

• Rembrandt
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat het budget niet genoeg is voor een systeem met een athlon xp, laat staan met een pentium 4. Zeker als je er ook nog een redelijke videokaart in wilt hebben. Het dubbele - 600 euro - lijkt mij realistischer.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:52

gws24

Thinking is hard!

idd, voor 300 euro heb je niet een systeem waar je voor twee jaar klaar mee bent want een redlijke niet al te dure videokaart kost al ongeveer 150 euro. Je kunt echter wel ver komen :) en later nog eens upgraden.

Heb je de best buy gids op de frontpage al gelezen en dan vooral het basissysteem? Dit systeem kost ongeveer 800 euro maar er zit wel een scherm bij van 342 euro, dus... als je/zij al een scherm hebt dan ben je voor ongeveer 460 euro klaar. Je kan dan uiteraard niet de nieuwste spellen spelen zoals doom3 (of misschien wel maar dan op hele hele lage kwaliteit = niet doen) want het is een onboard grafische chip. Er is echter wel een agp slot vrij die je bv over een half jaartje met iets leuks kunt vullen.

Je zou bv ook nog de usb stick kunnen weglaten en als je ook al boxen, een muis en een keyboard hebt, bespaar je ook weer ongeveer 75 euro. Kom je in totaal uit op ongeveer 385 euro, lijkt me best redelijk.

Het blijft echter een basissyteem waarmee je prima kunt internetten, officen (is dit een woord :) ) maar echt goed gamen is er niet bij.

EDIT: zie net dat er ook een studentsysteem in staat voor 400 euro. Als je hier ook weer de monitor etc vanafhaalt zit je onder de driehonderd euro.

[ Voor 31% gewijzigd door gws24 op 14-09-2004 23:21 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13
Met 300 euro moet je echt naar tweedehands systeem gaan rondkijken zoals op Marktplaats. In de laatste Best Buy Guide staat een studentensysteem voor zo'n € 400. Tweedehands moet zoiets wel voor 300 te koop zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54

Lordy79

Vastberaden

Voor 299 euro heb je nieuw een zeer kaal systeem zonder randapparatuur (monitor) en software (windows)

Maar op zich moet je 2e hands toch wel een duronnetje of athlon rond de 1GHz kunnen krijgen met een 17" scherm voor dat geld.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Al een keertje onze FAQ doorgelezen?

Blijkbaar niet, anders had je dit ook in de faq gelezen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.