MX1000 Lithium accu in perfecte staat?

Pagina: 1
Acties:

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn MX1000 muisje van Logitech binnengekregen. Alles zat netjes (van fabriek af?) ingepakt en het leek erop of nog niemand dit product heeft gebruikt. Ik sluit dus fijn alles wat aan op mijn pc en ik zie dat de accu op 2 streepjes staat (normaal worden deze dingen toch leeg geleverd?). Ook zie ik onderop dat de schuifpads een beetje bekrast zijn (gebruikssporen).

Wat zouden jullie me aanraden m.b.t. deze muis? Een lithium accu dien je de eerste paar keren volledig op te laden en ik niet een half defecte accu wil omdat de vorige koper deze misschien niet helemaal heeft opgeladen?

Ik mag deze muis binnen 30 dagen omruilen, dus ik kan mijn keuze nog wel eventjes een paar dagen uitstellen. Het lijkt erop of de muis niet veel is gebruikt (hoogstens 1 keer laden, maar dit weet ik niet zeker). Ik wil echt geen "defecte" accu, dus daarom schakel ik jullie in!?!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-05 01:18

SiGNe

Ook hoi!

waar heb je 'm gekocht? Bij de media markt kan het het namelijk altijd terug brengen zonder opgaaf van redenen.
Al zeg je dat ie niet leuk kleurt bij de processor nemen ze 'm nog terug :)

Ik zou 'm terug brengen als het mij zou overkomen, je betaalt voor een nieuwe muis, niet een 2e hands.

Niet?
[Specs]

• b19a
  • Niet online
Ik heb hem dus gekocht bij een mailorder bedrijf en je kunt daar (met geldige) reden ook gewoon zonder al te veel problemen omruilen. Punt is wel dat je 6/7 euro moet betalen aan verzendskosten.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:32

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Lithium batterijen worden NOOIT leeg geleverd. Als ze wel leeg bij je aankomen heeft de accu te lang (met het product) in het magazijn gelegen.

Lithium batterijen moet je opslaan met ongeveer 40% charge om te voorkomen dat de spanning in de batterij zakt beneden de minimumspanning (de spanning in de batterij zakt een heel klein beetje als je hem niet gebruikt, als je hem niet op tijd weer oplaadt gaat de batterij stuk)

Het is dus volkomen normaal dat een Lithium-Ion batterij die nieuw in een product zit enigszins opgeladen is.

[ Voor 18% gewijzigd door Kanarie op 14-09-2004 21:43 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
ik zie ook dat je het bij alternate hebt gekocht en ik kan je vertellen dat ik zeer goede ervaring met hun heb en ik denk dan ook dat het wel oke is!!! misschien dat het een beetje beschadigt is bij het uitpakken want je kan een 2e hands toch niet weer zo inpakken zoals je het kreeg?!?! ik denk dat met die batterij ook een beetje in hoort want zulke verhalen kwam ik vaker tegen en er hoort wat in te zitten!!! suc6 met supr muis _/-\o_

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De batterijen van m'n MX700 waren ook niet helemaal leeg toen ik hem kocht. Dus dat lijkt me vrij normaal.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01

breinonline

Are you afraid to be known?

De accu is al vanuit logitech op zijn minst voor 2/3 vol geladen, dus dat kan wel. Wat betreft gebruikssporen, let op het volgende:
De bovenste en onderste plastic delen van de verpakking zitten met een paar (6 dacht ik) nietjes aan elkaar. Zaten die erin? En kan je wellicht nog meer gaatjes van nietjes ontdekken?
Verder hoort er op het oplaadstation een doorzichtig plastic beschermplakker te zitten.
Aan de buitenkant van de doos hoort aan beide zijkanten nog een doorzichtig plastic sticker te zitten, die is moeilijk te verwijderen is zonder sporen (lees: beschadigingen) achter te laten. Mocht je iets van het bovenstaande tegenkomen kan je natuurlijk altijd terug gaan om de boel te ruilen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

reminder

oi....

Had precies het zelfde met mijn MX1000, ook 2 streepjes en klein beetje krasjes op de voetjes. Heb hem nu al een week of 2 en geen problemen mee gehad, ga er maar vanuit dat het normaal is.
(Heb hem overigens wel bij een ander bedrijf vandaan)

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die van mij was ook zo goed als vol, dus dat zit wel goed ;) En of ie uit de verpakking is geweest merk je denk ik snel genoeg. Want dat ding zit zo ingewikkeld ingepakt dat je het nooit meer goed krijgt ;) Zitten allemaal nietjes in dat plastic en stukjes tape enzo (was een kwartier bezig met uitpakken :/ ;)).

• b19a
  • Niet online
@breinonline:
Alle door jouw genoemde aandachtspunten zijn in originele staat. Alle nietjes zaten goed, cd-verpakking was met sticker gedicht, verder alleen dus de voetjes+accu.

@iedereen:
Bedankt voor jullie reacties, het zal waarschijnlijk de verpakking zijn geweest die voor de krasjes zorgden op de voetjes en de volgeladen accu van Logitech die zorgde voor de 2 streepjes.

Wat is nu verstandig? Blijven gebruiken of eerst helemaal opladen?

edit:
@Palomar:
Ja inderdaad, overal van die kleverige plakbantjes en ander verpakkingsmateriaal! Maar goed, dan heb je ook wat :D.

edit:
Echt een supermuisje! De upgrade vanaf mijn optische wheelmouse dubbel en dwars waard!

[ Voor 22% gewijzigd door b19a op 14-09-2004 22:01 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-05 21:12
het lijkt me niet meer dan logisch om eerst op te laden. Heb je überhaubt die handleiding wel doorgelezen? Het is zowat standaard dat je een apparaat eerst oplaadt, voordat je hem gebruikt, en er zit altijd wel een beetje stroom erin.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 10:13

Dentheman

Zie signature

Eerst opladen

[quote]BoukeHaarsma schreef op 14 september 2004 @ 22:00:

Wat is nu verstandig? Blijven gebruiken of eerst helemaal opladen?

Zie ondertitel

• b19a
  • Niet online
Okey, dat is dan duidelijk... hij staat nu naast me te laden. Wat istie toch geil zeg! Zelfs in het oplaadstation issie overkoel!

Goede reden om nu ook maar naar bed te gaan. Iedereen bedankt voor haar/zijn hulp!

(evt. mag een slotje geplaatst worden)
Pagina: 1