Nforce 3 netwerkkaart ziet netwerk ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb een MSI Neo K8N moederbord met NForce3 netwerk aan boord.
Vandaag bij de Aldi de RTV-kaart gekocht van medion. Dus kaart erin; aansluiten en werken. Alleen toen kwam ik er ineens achter dat ik niet meer op internet kon. Dus RTV-kaart eruit; drivers uninstalled en rebooten. Nog steeds niet. In apparaatbeheer staat dat de netwerkkaart correct werkt. Hij krijgt alleen ineens geen IP meer van de router (speedtouch via switch). De andere pc's in mijn netwerk krijgen nog keurig een IP en kunnen internetten.

Ik heb al geprobeerd de UTP-kabel te vervangen tussen PC en switch maar dit heeft ook geen resultaat...
Drivers van de netwerkkaart opnieuw installeren geeft ook al noppes.
Weten jullie nog andere dingen die ik kan proberen???

[edit] Besturingsysteem Win_XP

[ Voor 3% gewijzigd door Foxfire op 14-09-2004 21:30 ]

Dat dan weer wel......

• Foxfire
Update: Ik heb even snel een nieuwe XP installatie gemaakt op mijn 2e HD, de netwerkkaart werkt hier wel correct, dus het is iig geen hardware probleem...

[edit] In de "nieuwe" XP installatie kunnen de tv kaart en de netwerk wel keurig naast elkaar bestaan... Alleen in de "oude" instal niet!

[ Voor 32% gewijzigd door Foxfire op 15-09-2004 19:41 ]

Dat dan weer wel......

• Foxfire
Schop!

Dat dan weer wel......

• Foxfire
Update2: Ik had nog een netwerkkaartje (3com) liggen, dus deze maar even erbij gezet. Wordt meteen herkent; maar ook deze krijgt geen ip van de router!! Het is dus ook in ieder geval geen driver-probleem of conflict maar lijkt echt in Windows te zitten! Maar waar o waar moet ik het nog zoeken? Welk onderdeel van Windows is aan vervanging toe?? Waar zit..... de zwakste schakel!?

[ Voor 5% gewijzigd door Foxfire op 16-09-2004 21:28 ]

Dat dan weer wel......

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 17:48
geen firewall ofzo die kan 'vervelen' ???

Probeer anders ook ff de volgende dingen :

- ping naar 127.0.0.1 (BELANGRIJKSTE !!!!)
- stel een ip adres in de range van de router
- ping naar de router
- ping naar een andere pc...
- ping naar www.tweakers.net

probeer ook ff een roll-back te doen voor de netwerkkaart problemen en haal dan ook ff de tv-kaart eruit daarvoor

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 18:30

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Zit m in de programmatuur van nvidea die erbij zit, gewoon handmatig installen ipv automatisch. Was iig bij mij t probleem.
Pagina: 1