[gezocht/ervaring] Freeware om sites te blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Zouden enkele mensen hier me een goed freeware progje kunnen aanraden dat ik kan gebruiken op mn pc's om sites te blokkeren? liefst volleige direcoty's, enkele weken terug dacht ik een gevonden te hebben tot k erachter kwam dat mn alsvolgt wel nog op de sites kon:
www.verbodensite.be => gaat niet
www.verbodensite.be/dir => gaat wel :-s
Alsook de mogelijkehid heeft om de tool met een paswoord te beveiligen :-s?

Bedankt alvast

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

linux + firewall als gateway.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

fromalk, je zult toch echt wat uitgebreider moeten zijn met de verstrekte informatie. Voor hoeveel PC's wil je dit blokkeren; draai je een server met proxy? Hoe ziet je netwerk eruit? Welke software heb je reeds geprobeerd enzovoort? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• fromalk
Het gaat hier over een 10tal pc's waarop het telkens appart moet geinstalleerd worden, zodat k mn proxy al niet hoeft te gebruiken.
De besturingsystemen zijn: Windows xp (6*) en win 98 (2*)
Ik herinner me eens paslocker gebruikt te hebben, en tal van andere niet degelijke tools waar ik de naam niet langer van weet, darrom dat k de vraag richt naar mensen die ervaring hebben met degelijke tools ipv op google voor de 100ste x in te voeren:
site blocker

Alvast bedankt

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:55

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

ooit van HOSTS-file gehoord? Door het aanmaken van extra domeinen en die te wijzen naar 127.0.0.1 of 0.0.0.0 ben je gratis en snel klaar...

• fromalk
127.0.0.1 is toch loacalhost, wat heeft dat er dan mee te maken?

• jfeelders

jfeelders

HOSTS fungeert als een filter tussen al je binnenkomend HTTP-verkeer en je lokale bak. Door het toevoegen van domein in HOSTS en het verwijzen daarvan naar localhost komt de informatie niet binnen op je browser maar wordt hij doorgestuurd naar, tsja, naar waar je het niet kan zien. Een doodlopende eenrichtingsweg dus... Mijn HOSTS-file bevat een paarhonderd (spam-/virus-/adware-)domeinen en houdt zo mijn pc vrij van rotzooi...

Meer info: http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Probleem dat echter opduikt is dat sites nog wel op IP adres zijn te bezoeken; niet waterdicht dus. Mocht je een kleine selectie sites hebben die wel mogen worden bezocht kun je het eventueel anders oplossen.

Een mooiere oplossing zou echter gewoon een standalone bak met Smoothwall oid zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• jfeelders

jfeelders

Werkt er in een kantooromgeving uberhaupt iemand met IPs in HTTP? Lijkt me niet toch? Gratis en snel klaar? HOSTS! :p
Pagina: 1