Toon posts:

[XP] OEM Pro omwisselen voor OEM Home en vice versa ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb vele topics bekeken maar toch niet echt een antwoord gezien op deze vraag, dus ik stel hem toch effe. Alvast bedankt voor jullie tijd en geduld!

Ik heb twee PC's. Een splinternieuwe met XP Home (OEM) en een van ong. 3 jaar oud met XP Pro (ook OEM, overigens pas ong. 1 jr geleden gekocht, nl. toen ik een extra HD in m'n oude PC bijzette).
De XP Home op de nieuwste PC heb ik nog NIET geactiveerd (zo nieuw is die dus)

Nu wil ik die nieuwe PC gaan gebruiken en de oudere wil ik 'doneren' aan mijn kindjes om mee te spelen (en later voor huiswerk te gaan gebruiken jaja pa geloof je het zelluf ;) )

Je ziet mijn vraag al aankomen: ik wil natuurlijk graag op mijn NIEUWE PC Pro hebben en op die oude PC Home. Dus: ik wil de OS'en zogezegd 'wisselen' van PC.

Ik heb al begrepen -van de verhalen hier en elders- dat het volgens de EULA iig. NIET mag. OK. Snap ik.

Mijn vraag is: KAN het? Technisch? Of zal MS bij activatie gaan steigeren?? Voor de duidelijkheid: ik heb originele MS OEM's, allebei, dus geen Dell OEM oid. En de 'Home" heb ik nog niet geactiveerd.

Even vooruitdenkend:
Ik zou het dan zo moeten doen dat ik eerst de HD van de nieuwe PC (met Home) helemaal formatteer, daar Pro opzet (dan heb ik dus eventjes tweemaal Pro), dan een filetransfer, en dan de oude PC formateren en dan daar Home opzetten.

Ik ben dus "bereid" om de twee PC's te formatteren om een clean install te verkrijgen (en geen gelazer met de oude OS te hebben) 'k Weenie of het echt nodig is maar het leek mij wel de beste, cleanste oplossing.

Dank voor je reactie,

Verwijderd

Home OEM en Pro OEM kun je gewoon op ieder systeem installeren, maakt niet uit. Enigste wat gebeuren kan is dat je hem niet via internet kan activeren, een belletje naar microsoft en het is geregeld :)

Verwijderd

het kan wel. het mag ook van het europese hof. MS wil het alleen niet hebben idd.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Voor de duidelijkheid: ik heb originele MS OEM's, allebei, dus geen Dell OEM oid.
Dan is het toch een kwestie van beiden formatteren; en installeren zoals gewenst. De XP pro editie zal wellicht zeuren dat er teveel hardware verandert is; maar dit kon je met 1 telefoontje weer verhelpen geloof ik :)
Mijn vraag is: KAN het? Technisch? Of zal MS bij activatie gaan steigeren?? Voor de duidelijkheid: ik heb originele MS OEM's, allebei, dus geen Dell OEM oid. En de 'Home" heb ik nog niet geactiveerd.
Als het niet mag is de kans dat het op GoT besproken gaat worden erg klein :) Desalnietemin kan dit een interessante vraag blijken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 21:25:
[...]
Ik ben dus "bereid" om de twee PC's te formatteren om een clean install te verkrijgen (en geen gelazer met de oude OS te hebben) 'k Weenie of het echt nodig is maar het leek mij wel de beste, cleanste oplossing.
* alt-92 ziet technisch geen problemen met deze wijze.
Wellicht kan je op een extra partitie met File+settings transfer wizard (zie je install CD) zelfs zo wel je instellingen overpompen.

Als die Pro niet toevallig de laatste 6 maanden is geinstalleerd krijg je denk ik helemaal geen activeringsproblemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Bij de OEM versies is MS erg snel met je te laten bellen. Ik kon al een kwartier aan de phone hangen toen ik alleen maar een nieuwe harde schijf had geinstalleerd. Krijg je wel een key, maar het is wel verrekte irritant.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien een beetje offtopic :x

Home-->pro gaat iig niet werken door enkel 3 bepaalde files van pro te vervangen door die van je home cd en dan vervolgens met je xp home cdkey te installeren.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1