Toon posts:

[IE|XP-SP2] Information bar weg te krijgen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Service Pack 2 geinstalleerd en heb nu het voorrecht een information bar extra te mogen hebben in IE6. Deze irritante information bar laat nu een hele zwik webpagina's niet (goed) meer zien en geeft daarbij een melding.
Vraag is:
(1) Kan ik er voor zorgen dat die information bar gewoon weer alles laat zien
(2) Kan ik anders desnoods deze information bar deinstalleren

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:35

S1W

IE > TOOLS >Internet options > privacy settings > settings bij popup blocker

[ Voor 33% gewijzigd door S1W op 14-09-2004 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
S1W schreef op 14 september 2004 @ 21:27:
IE > TOOLS >Internet options > privacy settings > settings bij popup blocker
Dat had ik al uitgezet, maar de information bar blijft terug komen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

You can turn off the Information Bar in Internet Explorer by lowering the default security settings. However, they strongly recommend that you leave these security settings at their default level or higher. The default security settings in Internet Explorer are designed to help protect your computer from viruses and from attacks over the Internet.
Lijkt me dat je er niet eenvoudig vanaf kunt komen; Microsoft rept er ook met geen woord over: http://support.microsoft....3017&product=windowsxpsp2

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Spider.007 schreef op 14 september 2004 @ 21:29:
[...]

Lijkt me dat je er niet eenvoudig vanaf kunt komen; Microsoft rept er ook met geen woord over: http://support.microsoft....3017&product=windowsxpsp2
Je kunt er wel vanaf komen sinds je in XP antwoordbestanden (bij schone installatie dus) de optie ShowInformationBar=No kunt geven.

Hoe het moet op een bestaande installatie durf ik niet te zeggen, maar het kan dus wel.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 21:33:
[...]

Je kunt er wel vanaf komen sinds je in XP antwoordbestanden (bij schone installatie dus) de optie ShowInformationBar=No kunt geven.

Hoe het moet op een bestaande installatie durf ik niet te zeggen, maar het kan dus wel.
Interessant; dan moet er inderdaad een registry key of iets dergelijks bestaan (ik neem aan dat er geen compleet andere binaries worden geinstalleerd adhv deze key)

Verder is dit geen WOS probleem :)

WOS > SA
[XP] Irritante information bar van WXP SP2* > [IE|XP-SP2] Information bar weg te krijgen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus ook dat ie geen javascript functionaliteit laat zien. Hoe zet ik dit aan in IE6?

• S1W

S1W

Welke sites heb je problemen mee? Kan ik ff wat testen...

Verwijderd

Na een klein zoektochtje in het register lijkt me dat als we de volgende waarde op 1 zetten het probleem verholpen moet zijn;

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\InformationBar
FirstTime=dword:00000001

Ik heb het nog niet getest, laat me weten of het gewerkt heeft :)

Verwijderd

Topicstarter
S1W schreef op 14 september 2004 @ 21:37:
Welke sites heb je problemen mee? Kan ik ff wat testen...
Het gaat om een CD van PC-Active. Je moet met een exe file opstarten en vervolgens laat de CD van PC Active een pagina zien waarin wordt aangegeven dat javascript niet kan worden weergegeven en dat dit in de browser aan gezet moet worden.
Daarnaast geeft de information bar weer dat ie content geblocked heeft.

Ik heb het helemaal gehad met die f***cking IE6 van microsoft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 21:40:
Na een klein zoektochtje in het register lijkt me dat als we de volgende waarde op 1 zetten het probleem verholpen moet zijn;

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\InformationBar
FirstTime=dword:00000001

Ik heb het nog niet getest, laat me weten of het gewerkt heeft :)
Op zich bedankt voor de tip, maar MS zou toch wel een betere oplossing moeten hebben voor dit probleem?

• S1W

S1W

Hmmm... heb deze dword value toegevoegd aan deze key:

HKEY_USERS\{SID}\Software\Microsoft\Internet Explorer\InformationBar

Dword show, value 0

Daarna in de privacy settings dat ding uitgezet... blijft wel weg nu lijkt het...

[ Voor 37% gewijzigd door S1W op 14-09-2004 21:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 21:41:
[...]

Het gaat om een CD van PC-Active. Je moet met een exe file opstarten en vervolgens laat de CD van PC Active een pagina zien waarin wordt aangegeven dat javascript niet kan worden weergegeven en dat dit in de browser aan gezet moet worden.
Daarnaast geeft de information bar weer dat ie content geblocked heeft.

Ik heb het helemaal gehad met die f***cking IE6 van microsoft.
Waarom zet je dat adres (D:\index.html of weet ik veel wat) dan niet in de trusted sites, kan goed nog is werken ook :)

Verwijderd

die firsttime key wordt alleen de eerste keer gebruikt: http://www.msfn.org/board...x.php?act=ST&f=70&t=25032

voor die cd:
1. Click Start, click Run, type inetcpl.cpl
2. On the Advanced tab, click to check the checkboxes beside "Allow active content
from CDs to run on My Computer" and "Allow active content to run in files on My
Computer".
3. Click OK to save.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 21:43:
[...]

Waarom zet je dat adres (D:\index.html of weet ik veel wat) dan niet in de trusted sites, kan goed nog is werken ook :)
Welke "trusted sites" bedoel je?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 21:45:
[...]

Welke "trusted sites" bedoel je?
Ah ik zie het al onder Security.

Verwijderd

Topicstarter
S1W schreef op 14 september 2004 @ 21:42:
Hmmm... heb deze dword value toegevoegd aan deze key:

HKEY_USERS\{SID}\Software\Microsoft\Internet Explorer\InformationBar

Dword show, value 0

Daarna in de privacy settings dat ding uitgezet... blijft wel weg nu lijkt het...
Helaas de information bar blijft terug komen met de melding dat ie geen active content wil/kan laten zien. Het doorvoeren van de wijziging in de registry levert niets op.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je hier wat aan : [rml][ XP + SP2] Krijg irritantie information bar niet weg[/rml]/
SandeR schreef op 13 september 2004 @ 11:37:
Microsoft have provided new options to turn off the security on local files to let active content run, as shown on the right.
To run active content on all CDs without warnings, you must change a security setting in Internet Explorer:

Open menu Tools+Internet Options+Advanced tab
Scroll down to the Security section.
Make sure that "Allow active content from CDs to run on My Computer" is checked.
If you want to run active content in all files on your hard disk or similar, then you need to:

Make sure that "Allow active content to run in files on My Computer" is checked.
Note: With "Allow active content from CDs" selected, I have found that the Information Bar sometimes still appears saying that it has restricted active content, even though the content runs OK
Ik hoop dat je er wat mee kan, hij stond toevallig nog in mijn topic historie in het eerste blad. Vandaar dat ik dit probleem herkende.

Wauw, een sig!

Pagina: 1