Toon posts:

[notebook] CPU Cooler maakt te veel lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Sinds juni 2002 heb ik een Easy One Silver laptop van Packard Bell in mijn bezit. Het is een fijn aparaat, maar vanaf het begint zoemt de CPU cooler heeeeel erg. Eerst dacht ik dat dat zo hoorde, maar na een tijdje begreep ik dat dat niet zo was.
Ik zit eigenlijk al ruim een jaar te denken om een nieuwe cooler aan te schaffen, maar zag op dit forum een topic staan met hetzelfde probleem.
Ik heb het volgende gedaan:
  • Cooler uitgeblazen, Ik heb ook naar de taakbeheer gekeken, maar heb geen problemen met het modembestand. [url=http://support.packardbell.com/nl/mypc/index.php?PibItemNr=topic_01895&PibItemParent=platform_7521N#show/] Zie deze link[/url] Ik heb ook gekeken naar een update voor de bios. ik heb gekeken naar [url=http://support.packardbell.com/nl/mypc/index.php?PibItemNr=topic_01721&PibItemParent=platform_7521N#show]deze link[/url]. Mijn bios versie was 6.01, dus klikte op de desbetreffende link die bij die versie hoort. Ik krijg niks te zien bij deze link, dus zou niet weten wat ik daarbij moet doen. Ik heb wel gewoon een bios update gedaan. Nu heb ik versie 6.04 en kbc versie 10,4.
Deze opties hebben verder niet geholpen met mijn geluidsoverlast.
Na de update van de kbc is het wel wat minder geworden, maar dat is minimaal.

Heeft iemand nog een oplossing voor mij????
Ik weet anders ook niet wat ik moet doen...

Alvast hartelijk bedankt...!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

The.Force

*Bauer Addict

nee sorry heb dezelfde laptop gehad maar die is "misschien gelukkig wel" overleden :o

Echt een kutding, enorme fanherrie bij minimaal verbruik, dat ding wordt gewoon blijkbaar erg snel warm... (Ik had een 1,2 Ghz Celeron versie.)

Er is niet veel dat je er aan kan doen, helaas, volgens mij lukt het toch alvast niet softwarematig (of helpt het amper)!

Ook een brakke voeding bij mijn geval & defecte backlight :(

Binnenkort gelukkig een Dell Centrinootje ;) O+

System Specs!

Verwijderd

Topicstarter
nee okay, ik snap ik dat je blij bent dat ie overleden is.
maar goed, ik moet er nog wel even mee doen, want kan niet zomaar een nieuwe kopen. Dat veroorlooft mijn budget niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 11:15:
nee okay, ik snap ik dat je blij bent dat ie overleden is.
maar goed, ik moet er nog wel even mee doen, want kan niet zomaar een nieuwe kopen. Dat veroorlooft mijn budget niet.
Je kan er toch gewoon een nieuwe cooler in laten zetten, je kan iig even informeren bij de winkel of dat een optie is...

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zou ook kunnen, maar blijkbaar is dat een of andere probleem dat elke packard bell heeft, dus weet niet of het aan de besturing van de cooler ligt of aan de cooler zelf