Toon posts:

Wireless router lijkt weg te vallen na een tijdje....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een naar mijn idee vrij raar probleem. De situatie is als volgt:

Ik heb een desktop (Windows XP met normale netwerk kaart. Vast IP 192.168.2.100).
Daarnaast heb ik ook een laptot (ACER Travelmate 290, Win XP, Intel pro/wireless 2200BG network, ook vast IP 192.168.2.101).
Daartussen heb ik een router Edimax 6104WG met IP 192.168.2.1.

Aangezien mijn service provider iedere keer een nieuw IP geeft heb ik de router het mac address van de desktop laten clonen.

Het probleem ligt hem in de laptop... na een tijde (ben er nog niet achter of het een vaste tijd is) lijkt het signaal steeds slechter te worden (ondanks dat ik vaak op maar 20 cm van de router zit) - dit kan ik zien aan het signaalsterkte - en op een gegeven moment heb ik zelfs geen internet meer (maar kan wel naar het IP van de router om de settings te bekijken). Echter dat is ook al na een tijdje afgelopen en dan is het enige wat nog goed doet de stekker uit de router halen en er opnieuw inzetten zodat ie zich re-set.

Het tweede probleem dat ik heb is dat ik de WEP niet geactiveerd blijk te krijgen. Ik stel een key in met password in de router en ditzelfde doe ik ook in de laptop, maar op de 1 of andere manier kunnen ze het dan niet met elkaar vinden en kunnen ze geen connectie maken.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee?

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik had hetzelfde met mijn linksys router,
alles geprobeerd en niets hielp.
totdat ik de firmware van de router heb geupdate, toen waren de problemen helemaal weg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet gek dat bijna niemand reageert als je een topic in het verkeerde subforum opent :z

Overige Hardware is GEEN dumpbak, en de hoofdgroep Netwerken is er ook niet voor niets :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Misschien helpt een firmware update van je router of een friver update van je netwerkkaart? Ik zou in eerste instantie zeggen dat het aan de key renewal ligt (te korte periode zou de verbinding doen verbreken) maar aangezien je zelf al zegt dat je WEP niet hebt geactiveerd lijkt me dat niet aan de orde. Is er een firmware update voor je router beschikbaar?

edit:

@Masselink: en die natuurlijk |:(

[ Voor 8% gewijzigd door CamU op 21-09-2004 02:32 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:39

Masselink

Voor de dorst

Ik blijf het maar roepen: Zet de Wan verbinding van de router eens op 10 MB half-duplex en dan modem uit, router uit. Modem aan, even wachten, router aan.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor jullie antwoorden.
Sorry voor het posten in de verkeerde sectie... is mijn eerste post. Zal in het vervolg beter opletten 8)7

De router en de PC hebben de laaste versies van drivers/firmwares dus hier lijkt het me dat het niet aan kan liggen.

Hoe kan ik de router op 10MB krijgen?
er zijn nog wat instellingen die ik kan doen, maar er geen idee van heb wat het kan doen:
Fragment Threshold staat nu op 2346
RTS Threshold staat nu op 2347
Beacon Interval staat nu op 100ms
Preamble Type

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor jullie antwoorden.
Sorry voor het posten in de verkeerde sectie... is mijn eerste post. Zal in het vervolg beter opletten 8)7

De router en de PC hebben de laaste versies van drivers/firmwares dus hier lijkt het me dat het niet aan kan liggen.

Hoe kan ik de router op 10MB krijgen?
er zijn nog wat instellingen die ik kan doen, maar er geen idee van heb wat het kan doen:
Fragment Threshold staat nu op 2346
RTS Threshold staat nu op 2347
Beacon Interval staat nu op 100ms
Preamble Type Long preample.

Zou het hier wat mee te maken kunnen hebben?

WEP staat inderdaad uit, maar zou het graag aan willen krijgen maar het werkt gewoon niet... ondanks dat ik dezelfde keys aan beide kanten invoer lukt het niet om data uit te wisselen en in te loggen.

Thanks again.

Verwijderd

Het langzaam wegvallen van de verbinding lijkt een hardwareprobleem. In principe doet ie het of doet ie het niet, maar geleidelijk aan verzwakken is iets wat volgens mij niet kan.

Ik zou er eens een andere laptop aanhangen of een PCMCIA kaartje instoppen en kijken of ie het dan wel blijft doen. Zo nee, dan is het de router en anders de onboard wireless controller.

Heb je al eens met de helpdesk van Edimax gebeld?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vermoeden is dat het aan de router ligt.
Heb net de PC de hele tijd op ong 20 cm afstand gehad en toch viel het weg....
De laptop opnieuw opgestart en hij kan het wirless netwerk gewoon niet meer zien... Lijkt me dat als het aan de PC lag dat ie hem na opstarten wel weer opnieuw zou moeten vinden.

Daarnaast doe de gewone LAN verbinding het nog wel via de router... Misschien moet ik die gasten van EdiMax maar eens mailen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 12:58:
Mijn vermoeden is dat het aan de router ligt.
Heb net de PC de hele tijd op ong 20 cm afstand gehad en toch viel het weg....
De laptop opnieuw opgestart en hij kan het wirless netwerk gewoon niet meer zien... Lijkt me dat als het aan de PC lag dat ie hem na opstarten wel weer opnieuw zou moeten vinden.

Daarnaast doe de gewone LAN verbinding het nog wel via de router... Misschien moet ik die gasten van EdiMax maar eens mailen.
Hi,

Toevallig heb ik hier een zelfde soort probleem...
Ik heb hier 2 Dell flaptops, bij de een wordt het netwerk wel herkent maar kan niet connecten. De ander ziet het hele netwerk niet.

Mocht je de oplossing gevonden hebben, feel free to share :)
Pagina: 1