Toon posts:

Wel bestanden delen maar geen Internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het is een topic wat vast al vaker is langs gekomen maar ik kan niet echt mijn specifieke kwestie vinden dus vandaar mijn post.

Situatie:

PC1: Server
Hier komt mijn Internet op binnen (ADSL) en is d.m.v. Windows 2000 ingesteld als server met een werkgroep. Hij deelt ip adressen uit. Ik kan naar mijn Client pingen en dan ziet hij ie dus ook. Ik zie de client dus ook m.b.t. bestanden en mappen. Internetten kan wel op de server, dit werkt prima.

PC2: Client
Hier draait Windows XP proffesional op. Netwerk vinbinding gemaakt met de XP wizard en toegevoegd aan de werkgroep. Het lukt hier niet om een verbinding met Internet te krijgen. Kan wel naar mijn server pingen en wat betreft mappen en bestanden werkt het ook goed.

De 2 pc's zijn verbonden via een switch.

Het vreemde van allemaal is dat het voorheen goed werkte. De server is vanwege een stroomstoring een keer uitgevallen en toen is dit probleem ontstaan. Ik heb dus niet aan de instellingen liggen rommelen.

Graag jullie hulp. Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 20:46 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik hoor helemaal niks over ICS terwijl het daar om gaat, toch?. Wat hebben we dan aan zo een post? Neem de FAQ eens door, misschien dat dat je kan helpen bij het aanmaken van goede start posts.

[ Voor 36% gewijzigd door SSH op 14-09-2004 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik een verkeerde start post maak.

Ik ben me echt helemaal suf aan het lezen en nu heb ik dus ook ICS doorgenomen en die stappen doorlopen en nog werkt het niet!

Ik snap wel dat je erg moe wordt van al die mensen die er zeer weinig tot niets vanaf weten maar een beetje begrip a.u.b.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Sure, maar vertel dan op zn minst eens wat je allemaal gedaan hebt. Zoveel mogelijk instellingen, handelingen posten etc.