Beste tweakers,
Ik mag voor mijn nichtje een leuke desktop samenstellen met de volgende voorwaarden:
-budget is € 1250
-cpu wordt een p4 530 3,0 ghz s775
-mobo met ok onboard sound en s-ata
-hdd 200 gb 8mb s-ata (dunno welk merk)
-1gb pc3200 geheugen (2*512mb)
-videokaart hoeft niet zo goed (inde richting van ati 9600 ofzo)
-dvd-rom
-dvd-writer
- toetsenbord + muis van logitech (de mx700 set)
-niet teveel geluidsproductie? (hoeft niet ultrasilent)
-misschien leuk setje boxen? (2.1)
Ter vergelijking, mijn oom wilde namelijk eerst de hp pavilion t690 halen
( link: http://h10010.www1.hp.com...-39925-39925-7159873.html ).
*Ik ben niet echt bekend met p4 vandaar dat ik het hierzo vraag (ivm mobo)
*voor de rest weet ik ook niet welke voeding ik moet halen (p4 slurpen toch veel?).
*Ik zat ook even te twijfelen aan de videokaart, zal ik een 9550 9600 of 9600 pro(zit er veel prestatieverschil in?) ook gelet op de prijsverschil. Hoewel zij niet eg zal gamen zou ik misschien haar desktop mogen lenen voor eventuele lanparties
, dus hij moet wel iets kunnen hebben.
*Ik ben nog niet uit de behuizing (voorkeur is zwart!), maar het zou wel fijn zijn als ie redelijk koelt. Dus svp ook advies in welke cpu koeler, is een gpu koeler handig (die van zalman), case fans tell me all
.
Apart van dit verhaal waren ze ook op zoek naar een 17 inch tft skerm. ergens in de prijsklasse van 350 euro ofzo. Mijn oom had een acer gezien (weet serie nie meer zeker, iets van 2017 ofzo) voor 320 euro, is dit wat?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik mag voor mijn nichtje een leuke desktop samenstellen met de volgende voorwaarden:
-budget is € 1250
-cpu wordt een p4 530 3,0 ghz s775
-mobo met ok onboard sound en s-ata
-hdd 200 gb 8mb s-ata (dunno welk merk)
-1gb pc3200 geheugen (2*512mb)
-videokaart hoeft niet zo goed (inde richting van ati 9600 ofzo)
-dvd-rom
-dvd-writer
- toetsenbord + muis van logitech (de mx700 set)
-niet teveel geluidsproductie? (hoeft niet ultrasilent)
-misschien leuk setje boxen? (2.1)
Ter vergelijking, mijn oom wilde namelijk eerst de hp pavilion t690 halen
( link: http://h10010.www1.hp.com...-39925-39925-7159873.html ).
*Ik ben niet echt bekend met p4 vandaar dat ik het hierzo vraag (ivm mobo)
*voor de rest weet ik ook niet welke voeding ik moet halen (p4 slurpen toch veel?).
*Ik zat ook even te twijfelen aan de videokaart, zal ik een 9550 9600 of 9600 pro(zit er veel prestatieverschil in?) ook gelet op de prijsverschil. Hoewel zij niet eg zal gamen zou ik misschien haar desktop mogen lenen voor eventuele lanparties
*Ik ben nog niet uit de behuizing (voorkeur is zwart!), maar het zou wel fijn zijn als ie redelijk koelt. Dus svp ook advies in welke cpu koeler, is een gpu koeler handig (die van zalman), case fans tell me all
Apart van dit verhaal waren ze ook op zoek naar een 17 inch tft skerm. ergens in de prijsklasse van 350 euro ofzo. Mijn oom had een acer gezien (weet serie nie meer zeker, iets van 2017 ofzo) voor 320 euro, is dit wat?
Alvast bedankt voor jullie reacties