[debian] package uit apt-get update halen

Pagina: 1
Acties:

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Topicstarter
Is het mogelijk een Debian-package dat ooit geinstalleerd is via apt-get install package uit apt te halen.

Ik wil namelijk niet dat bij een apt-get upgrade deze package wordt geupdate, omdat deze intussen al op de nieuwste versie draait (dmv een update mogelijkheid in het programma zelf). Ik weet nu al dat na een apt-get upgrade dit pakket niet meer zal werken omdat de oude versie uit Debian Stable er weer overheen gezet gaat worden.

[nb. het betreffende package is webmin, maar ik denk dat dit probleem ook met andere software voor kan komen]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hier zijn twee manieren voor te verzinnen. De (relatief) nette manier is om zelf een dummy-package aan te maken en te installeren en die een hoog genoeg versienummer mee te geven om ervoor te zorgen dat Debian niet gaat updaten. Mocht je dat teveel werk vinden, dan is er ook nog een eenvoudigere manier. Je kunt een package op 'hold' zetten: de eenvoudigste manier om dit te doen is via programma's als dselect (aptitude en consorten kunnen het vast ook). Een mogelijk nadeel van de laatste methode is dat andere packages op een gegeven moment afhankelijk zouden kunnen zijn van een nieuwere versie van de package dan jij volgens dpkg hebt geïnstalleerd. In dat geval is de eerste methode dus beter, maar de kans dat je tegen het probleem aanloopt dat ik schets lijkt me niet erg groot.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Hmmm, dit staat volgens mij wel beschreven in de apt howto op debian.org.. even een linkje zoeken..

Hebbes: http://www.debian.org/doc/manuals/apt-howto/ch-apt-get.en.html#s-pin

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 22:07 ]