Toon posts:

[XP] Batch terugzetten profiel*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij misschien helpen met het volgende probleempje.
Als ik een backup wil maken van m'n profiel (windows xp) maak ik gebruik van het volgende batch-bestandje:

@echo off
c:
cd C:\Documents and Settings\%username%\
xcopy *.* D:\backup\Profiel\ /e/y

quit

Hierdoor worden de mappen: bureaublad, favorieten, menu start en mijn documenten gekopieerd naar de d:-schijf, en dit werkt perfect.

Het terugzetten daarentegen is een ander verhaal. Je zou denken dat als je de paden omwisseld dat hij makkelijk van d:\backup\profiel\ naar je profielpad de bestanden terugkopieerd zoals hieronder:

@echo off
d:
cd D:\backup\Profiel\
xcopy *.* C:\Documents and Settings\%username%\ /e/y

quit

Alleen doet ie dit niet! :( Ik heb al verschillende parameters veranderd en ik kom er echt niet uit. Kan iemand mij misschien helpen?

Verwijderd

misschien omdat je die bestanden niet kan kopieren omdat ze in gebruik zijn ????

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:45

De Nelis

en anders maar niet...

Inderdaad, dit zal niet lukken vanuit de huidige user, daarvoor zul je een andere user moeten gebruiken :)

time is infinite, but each week is ten hours short..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen bestanden in gebruik op dat moment

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 14:20
jij niet, maar windows wel. Het bureaublad ed. zijn dan in gebruik, en kunnen dus niet overschreven worden. Je zult deze moeten terug kopieeren voordat de desbetreffende gebruiker inlogt.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ik denk dat men bedoelt dat jij je NtUser bestanden in gebruik hebt door ingelogd te zijn. Windows wil die niet overschrijven. Wellicht dat je een andere user kan maken en via die account jouw spul terugzet

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
Da's duidelijker, dank je wel voor jullie tijd en de informatie allemaal.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS in je topic titel staat :)
Pagina: 1