[Ervaringen] Grouper - p2p combinatie van Kazaa & Orkut *

Pagina: 1
Acties:

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
URL: www.grouper.com
Download: www.grouper.com/data/GrouperSetup.exe

Idee:
Kazaa in combinatie met Orkut.
Idee hierachter is dat je niets upload/download , maar in een vriendenkring de media files (foto's / muziek / films) naar elkaar streamt.

:? Werkt dit?
Zelf getest met MP3's en foto's en dat werkte!
Alleen bij films zal de upload zeer afhankelijk zijn van de streamer!

:? Is dit legaal?
Ja , schijnbaar wel :)

:? Onder welke OS werkt dit?
Voorlopig alleen onder Windows 2000 / Windows XP

Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://www.grouper.com/Media/Wwalk01.jpg

Uiteraard heb ik net een 'GoT - groep' aangemaakt voor iedereen die het wil testen :o
Post je e-mail in dit topic en ik stuur de uitnodiging :) (zelf adden tot de groep kan niet)

Defunctus Deo Juvente

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Sinds wanneer is downloaden dan wel illegaal? Ik kon me niet herrineren dat iemand in Nederland er voor vervolgt was.
Verder upload je het nog steeds, dat maakt geen verschil. De client side belooft het alleen niet op te slaan. Aan zulke beloftes heb je natuurlijk niks.

(maar goed ik geef toe dat dat ook over de radio valt te zeggen)

[ Voor 12% gewijzigd door SSH op 14-09-2004 21:03 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Internet radio streams moeten toch ook gewoon betalen? Kan me niet voorstellen dat dit legaal is.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

RoamoR schreef op 14 september 2004 @ 21:02:
Internet radio streams moeten toch ook gewoon betalen? Kan me niet voorstellen dat dit legaal is.
Dat klopt, maar ze gaan er ook van uit dat je hier natuurlijk ook voor betaald hebt.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Is dit niet weer zo'n programma vol met spy- en adware? Helaas is dit meestal het geval bij dit soort programma's.

Profile

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
RoamoR schreef op 14 september 2004 @ 21:02:
Vorig jaar kreeg ik wel een email van planet met daarin een programma om internet radio liedjes te rippen.

Dat waren dan ook top40 liedjes (wel iets ouder) maar daar kon je gewoon contstand liedjes blijven rippen :{

[ Voor 16% gewijzigd door LifeTecH op 14-09-2004 21:06 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Aangezien een discussie over een nieuw programma erg interessant kan zijn laten we deze nog even open :) Het idee om van GoT een warez uitwisselforum vindt ik echter niet zo tof; ik stel voor dat mensen die zo graag opgenomen willen worden in de GoT groep even de TopicStarter mailen :)

Of dit legaal is of niet weet ik zo snel niet; maar het bespreken van dit idee en het programma lijkt me wel legaal ;)

Grouper [P2P-stream] > [Ervaringen] Grouper - p2p combinatie van Kazaa & Orkut *

[ Voor 11% gewijzigd door Spider.007 op 14-09-2004 21:08 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07
Het is in Nederland legaal om in huiselijke kring muziek te draaien. Ik geloof dat dat ook het punt van dat programma is: je deelt alleen met je echte vrienden en je maakt de muziek op die manier dus niet 'openbaar' (niet iedereen kan zomaar meeluisteren).

Of het echt legaal is, is een beetje twijfelachtig. Het is in ieder geval niet overduidelijk illegaal en de uiteindelijke beslissing hangt waarschijnlijk af van welke wetgeving (Nederlandse? Amerikaanse? Europese?) je toepast.
LifeTecH schreef op 14 september 2004 @ 21:05:
Vorig jaar kreeg ik wel een email van planet met daarin een programma om internet radio liedjes te rippen.

Dat waren dan ook top40 liedjes (wel iets ouder) maar daar kon je gewoon contstand liedjes blijven rippen :{
Dat is zeker legaal; is te vergelijken met casettes opnemen van de radio. (Betekent niet dat je die kopietjes vervolgens ook openbaar mag maken; je mag er in principe alleen zelf naar luisteren.)

[ Voor 36% gewijzigd door Soultaker op 14-09-2004 21:09 ]

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Godjira schreef op 14 september 2004 @ 21:04:
Is dit niet weer zo'n programma vol met spy- en adware? Helaas is dit meestal het geval bij dit soort programma's.
Quote van Grouper:
:? Does Grouper contain any spyware or adware?
No, we can’t stand these programs and would not consider pushing them onto you.
Spider.007 schreef op 14 september 2004 @ 21:06:
Aangezien een discussie over een nieuw programma erg interessant kan zijn laten we deze nog even open :) Het idee om van GoT een warez uitwisselforum vindt ik echter niet zo tof; ik stel voor dat mensen die zo graag opgenomen willen worden in de GoT groep even de TopicStarter mailen :)

Of dit legaal is of niet weet ik zo snel niet; maar het bespreken van dit idee en het programma lijkt me wel legaal ;)

Grouper [P2P-stream] > [Ervaringen] Grouper - p2p combinatie van Kazaa & Orkut *
Meer informatie:
http://www.webwereld.nl/nieuws/19489.phtml

Voor GoT groep aanmeldingen: ICQ (104 3333 48 )

Defunctus Deo Juvente

Pagina: 1