[XP]Onboard netwerkkaart niet aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-03 17:25
Mijn probleem
Ik heb net een nieuwe pc gekocht, en ik krijg mijn Onboard netwerkkaart (Realtek 8139) onmogelijk geinstalleerd.
Uiteraard heb ik de meegeleverde drivers geinstalleerd, en zelf al op alle maniere geprobeerd om de kaart te installeren, maar ik krijg steeds deze foutmelding:
Dit apparaat start niet (Code 10) ==>
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraag.nl/tweakers.net/lankaart_installatie.jpg

Als ik de drivers via de cd installeer zegt ie dat alles goed gaat, en dat ik moet herstarten, maar vervolgens is er niets geinstalleerd..
Het rare is, dat de netwerkkaart bij mijn 'apparaat beheer' er ook nergens tussen staat. Ook niet met zo'n vraagtekentje ofzo.

Goed.. Ik heb een paar uur geprobeerd het dingetje aan de praat te krijgen, maar zonder succes.
Vervolgens heb, om toch maar snel op internet te komen, een E-Tech PCI-kaartje in mijn pc geduwd, en zonder enige installatie zat ik meteen op internet, dus dat werkte wel :)

In principe is het probleem nu opgelost, want ik heb een werkende LAN-kaart, maar ik wil toch nog het een en ander oplossen..
Wat ik namelijk wil, is een Wake On Lan-situatie..

Windows Update heeft mijn werkende E-Techt PCI-kaartje van nieuwe drivers voorzien, en deze is spontaan van naam veranderd en heet nu: CNet FAST200WL PCI Wake On LAN Fast Ethernet Adapter

Dus ik dacht, een Wake On LAN op mijn nieuwe kaartje moet lukken.

Echter, ik heb vanalles geprobeerd, alles settings (in Windows & Bios) aangepast, maar als mijn pc uit staat, krijg ik 'm met geen mogelijkheid aan de praat.

Echter, als ik nu mijn netwerkkabel in mijn niet-werkende, onboard-LAN-kaart stop, dan gaat daar wel het lampje van branden (Terwijl mijn pc uit staat dus!!).

Nu is mijn vraag.. Is er iemand die nog een manier weet waarmee ik die kaart toch aan de praat krijg, aangezien ik dus grote hoop heb dat ik dan wel een Wake On Lan op die kaart kan installeren.
Nu kan ik bijvoorbeeld geeneens het MAC-adres van die kaart te weten komen, omdat ik die kaart op geen enkele manier kan benaderen..

Dat de kaart niet helemaal dood is mag duidelijk zijn: het lampje gaat branden als ik er een kabel instop, en ook Everest geeft enige informatie over deze kaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraag.nl/tweakers.net/lankaart2.jpg

En de gegevens van de werkende kaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraag.nl/tweakers.net/lankaart1.jpg

Nog wat specs:
MSI K8N Neo Platinum
Athlon XP 64 3400
1GB RAM
Windows XP

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Probeer eens de driverpack bij Realtek te downloaden en die te installeren. Dat het lichtje aanblijft als de pc uit staat is normaal, is voor de wake-up-on-lan mogelijkheid :) Meestal staat die op je switch dan als 10mb :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• JozyDaPozy
FastBunny schreef op 14 september 2004 @ 19:58:
Probeer eens de driverpach bij Realtek te downloaden en die te installeren. Dat het lichtje aanblijft als de pc uit staat is normaal, is voor de wake-up-on-lan mogelijkheid :) Meestal staat die op je switch dan als 10mb :)
'De Driverpatch' --> ??

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

jozy2002 schreef op 14 september 2004 @ 19:59:
[...]

'De Driverpatch' --> ??
driverpack :)

[edit]
post aangepast :)

[ Voor 14% gewijzigd door FastBunny op 14-09-2004 20:01 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• JozyDaPozy
Je bedoelt zo'n installer die voor alle kaarten zou moeten werken? Heb ik ook al geprobeerd, was ik al weer vergeten.. Die zegt ook dat het goed gegaan is, en dat vervolgens de pc herstart moet worden, zonder enig resultaat.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

jozy2002 schreef op 14 september 2004 @ 20:03:
[...]

Je bedoelt zo'n installer die voor alle kaarten zou moeten werken? Heb ik ook al geprobeerd, was ik al weer vergeten.. Die zegt ook dat het goed gegaan is, en dat vervolgens de pc herstart moet worden, zonder enig resultaat.
Die bedoelde ik ja, erg vaag, wellicht een biosupdate voor je bordje wil helpen.

• JozyDaPozy
Bios geflashed: Zonder resultaat
(zag ook al in de release-info van de bios dat er niets over de netwerkkaart stond, maar toch maar geprobeerd!)

• JozyDaPozy
Anyone? Ben er nog niet uit ;(

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:45

De Nelis

en anders maar niet...

Je hebt niet toevallig iets van een tv-kaart of mpeg2-kaart in je pc zitten ? Ik had dit probleem ook met mijn onboard nic (weliswaar een broadcom) zodra de tv-kaart eruit was werkte hij gewoon naar behoren.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Verwijderd

[quote]jozy2002 schreef op 14 september 2004 @ 19:56:
Mijn probleem
Ik heb net een nieuwe pc gekocht, en ik krijg mijn Onboard netwerkkaart (Realtek 8139) onmogelijk geinstalleerd.
Uiteraard heb ik de meegeleverde drivers geinstalleerd, en zelf al op alle maniere geprobeerd om de kaart te installeren, maar ik krijg steeds deze foutmelding:
Dit apparaat start niet (Code 10) ==>
[afbeelding]

Net even bij mijn buurman bezig geweest. Identiek probleem.
Bleek in de bios toch ergens een setting van de on-board lan op disabled te staan.

Ronald

• JozyDaPozy
n13ls13 schreef op 15 september 2004 @ 22:30:
Je hebt niet toevallig iets van een tv-kaart of mpeg2-kaart in je pc zitten ? Ik had dit probleem ook met mijn onboard nic (weliswaar een broadcom) zodra de tv-kaart eruit was werkte hij gewoon naar behoren.
Ik heb een tv-kaartje in de pc zitten, maar zowel met als zonder geprobeerd, dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 22:45:
Bleek in de bios toch ergens een setting van de on-board lan op disabled te staan.

Ronald
Ik zal dit vanavond proberen, en hier mijn resultaten posten!

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
probeer eens een bios update te doen.

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
GuidoHuis schreef op 17 september 2004 @ 14:04:
probeer eens een bios update te doen.
Ik weet het niet hoor, maar...
jozy2002 schreef op 14 september 2004 @ 21:41:
Bios geflashed: Zonder resultaat
(zag ook al in de release-info van de bios dat er niets over de netwerkkaart stond, maar toch maar geprobeerd!)
B)

Instagram / YouTube

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:03
kijk is in de bios bij mijn k8n neo platinum was die op een vage wijze uitgeschakeld toen ik er een router tussen douwde maar nu doet ie weer perfect

• JozyDaPozy
xtrme schreef op 17 september 2004 @ 14:09:
kijk is in de bios bij mijn k8n neo platinum was die op een vage wijze uitgeschakeld toen ik er een router tussen douwde maar nu doet ie weer perfect
Waar staat dit dan precies?

(ben nu niet thuis, maar kan het vanavond proberen)

Verwijderd

format gewoon de zooi probeer gewoon alle windows updates uit + sp1 + sp2 en instal gewoon de nieuwste MOBO drivers

• JozyDaPozy
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 14:34:
format gewoon de zooi probeer gewoon alle windows updates uit + sp1 + sp2 en instal gewoon de nieuwste MOBO drivers
Het is een schone installatie met alle updates en laatste versies van drivers e.d.

• JozyDaPozy
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 22:45:

Ronald
Perfect.
Het was te suf voor woorden, maar in de bios stond de kaart inderdaad ergens op 'disabled' ipv op 'auto'.

Ik ben een gelukkig man, want zelfs mijn Wake On Lan werkt als een trein :)

bedankt allen!
Pagina: 1