Toon posts:

[Ghost 2k2] Waarom lukt backuppen partitie>image niet? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een vraagje mbt het maken van een "clone" van mijn C naar D met Gdisk, als back-up. Nu is het zo dat als ik van disk naar disk doe... mij wordt gemeld dat ik mijn D ga overschrijven. Dit wil ik helemaal niet. Ik wil juist een los bestand op mijn D krijgen die ik, mocht het nodig zijn, in een keer weer terug kan zetten naar mijn C.

Gebruik ik het verkeerde programma of moet ik het anders met Ghost aanpakken?

Alvast heel erg bedankt!

Harmen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je moet ook niet voor Clone kiezen maar voor Backup Image maken (uit mijn hoofd). Ik ga ff checken.

OK, ik weet niet welke versie je gebruikt, maar in versie 9 kun je kiezen om een hele partitie te kopiëren (clonen) en Backup Drive wat dus een imagefile maakt op een andere partitie.

[ Voor 49% gewijzigd door Guardian Angel op 14-09-2004 19:52 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Back-up Image is geen optie binnen het DOS georienteerde Ghost... Als je ffies na zou willen kijken heel graag! Weet overigens niet welke versie jij gebruikt. Ik namelijk 2002.

Bedankt!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

I.i.g. geen clone. Imagefile maken is de goede optie maar hoe het in 2002 heet weet ik niet (meer). Gewoon wat proberen want zodra je een verkeerde melding krijg kun je het immers afbreken.

Even googlen lever deze link op http://members.home.nl/corne.v.d.ven/Ghost.htm

[ Voor 18% gewijzigd door Guardian Angel op 14-09-2004 19:55 ]

ARME AOW’er

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:55
Je moet niet van disk naar disk, maar van partition naar image... En dat image zet je op die andere partitie.

edit:
Er vanuit gaande natuurlijk dat je C en D als partities hebt. Als dat 2 fysieke hd's zijn, dan moet van disk naar disk gewoon werken.

[ Voor 41% gewijzigd door UltraSub op 14-09-2004 19:56 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Misschien kun je hier wat mee:
http://www.sussex.ac.uk/USCS/DTS/ghost/ghost.pdf

Zoeken op Google bracht mij bij dat PDF'je, had je zelf al gezocht?

[ Voor 6% gewijzigd door Godjira op 14-09-2004 20:37 ]

Profile

Verwijderd

Je hebt het volgens mij niet over (Symantec) Norton Ghost maar over Symantec Gdisk een Dos util. Wat jij wilt kan Norton Ghost wel (disk of partitie naar file) en Gdisk niet.
http://service1.symantec....f/docid/1998081911285525/

Overigens heeft Norton Ghost tegenwoordig ook de Ghost Explorer als util. Hiermee kun je dmv. een soort Verkenner in een gemaakte ghostfile kijken en daar bijvoorbeeld bestanden uit kopieeren.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 20:04 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft de TS het wel degelijk over Ghost hoor..kweeniet waar u ineens gdisk vandaan tovert? Maar zoals eerder gezegd: Partition -->file (en dan die file op een andere partitie gooien.

De hamvraag is, doet de TS dit vanaf CD, of via Windows met Systemworks oid?

Verwijderd

Dat staat letterlijk in de eerste regel van de TS post. En Gdisk is OOK een util van Symentac. zie link.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens allemaal heel erg bedankt!! Met deze tips en links kan ik ffies vooruit denk ik zo!!! _/-\o_

Groetjes

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Heb alles geprobeerd maar het wil toch niet lukken. Heb het echt over Nortons Ghost en ook over 2 fysiek apparte disks. De vraag blijft dus: Hoe maak ik een back-up van mijn windows schijf op mijn D (back-up) schijf zonder deze geheel te overschrijven.

Als ik van Partitie naar Image wil kopieren lukt dit niet omdat ik alleen kan kiezen tussen mijn cd brander en A dus geen tweede HDD.... Beiden te klein qua volume en de andere dus spoorloos:+

Zijn er misschien andere producten die dit kunnen of moet ik gewoon nog even verder kijken met Ghost?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-08 15:55
Godjira schreef op 14 september 2004 @ 19:57:
Misschien kun je hier wat mee:
http://www.sussex.ac.uk/USCS/DTS/ghost/ghost.pdf

Zoeken op Google brengde mij bij dat PDF'je, had je zelf al gezocht?
offtopic:
Nederlands?

Lol naja, overkomt iedereen weles.
Typotje ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Ghost moet dit zeker kunnen, op het werk doen we nl. niet anders als we weer een iets moeten testen.
toch even verder zoeken ..... ik kan nu ff niet mee kijken

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Even een gokje:

Je D: schijf/partitie is niet geformatteerd als FAT/FAT32. Waarschijnlijk is het een NTFS-partitie. Dat gaat niet werken vanuit de DOS-versie van Ghost.

Ik dacht(!) dat de nieuwste Ghost-versie (9) een backup kan maken terwijl Windows aktief is. Hierdoor zijn de NTFS-partities gewoon beschikbaar om je image naar toe te schrijven.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

El Snorro schreef op 14 september 2004 @ 20:33:
[...]

offtopic:
Nederlands?

Lol naja, overkomt iedereen weles.
Typotje ;)
Oeps, even aangepast :X. Het is al avond en ik zit ook nog op mijn werk, dus even een foutje.

Profile

Verwijderd

Zoals 'Vrijbuiter' ook al een beetje zegt: welke versie van Windows gebruik je? En in het bijzonder: welk bestandssysteem heb je in gebruik (FAT32 of NTFS)? In het laatste geval moet je volgens mij Ghost 2003 gebruiken (voor Windows XP in ieder geval, voor Windows 2000 weet ik het niet zeker). Daarbij bereid je in Windows de image voor, het programma herstart je computer dan om onder DOS de image te maken. Het programma is heel duidelijk: of je kiest voor create image, of je kiest voor restore image... ik kan me niet voorstellen dat je daar nog iets fout aan kunt doen.

Verwijderd

Topicstarter
To Vrijbuiter:

Ik vrees dat je gelijk hebt! Ben nu ffies op nieuwsgroepen aant zoeken naar een wat nieuwere versie van Ghost.... 9 dus:-)

Heel erg bedankt en werkse _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
@ aa_koch

Ik vreesde het al idd... alsnog bedankt!

groetjes

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 20:46:
To Vrijbuiter:

Ik vrees dat je gelijk hebt! Ben nu ffies op nieuwsgroepen aant zoeken naar een wat nieuwere versie van Ghost.... 9 dus:-)

Heel erg bedankt en werkse _/-\o_
Graag gedaan en suc6 :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Cyclopsq, zou je de edit-knop even wat actiever willen gebruiken? :)

Ghost 2002 Hoe doe je dit? > [Ghost 2k2] Waarom lukt backuppen partitie>image niet? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1