Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
ik heb mijn ogen laten vallen op de cmtech Live CA-C90 256MB mp3speler/gameplayer, maar er is nu nog 1 ding dat mij laat twijfelen :).

De speler heeft een uitgangsvermogen van 5mW per kanaal, en vergeleken met veel andere spelers is dit erg weinig (je ziet soms spelers met 30mW).

Mijn vraag is dus eigenlijk of ik voldoende heb aan 5mW (ben een beetje een audionoob :P), of dat ik beter naar een andere speler kan kijken met ##mW.

Ik heb deze vraag ookal in dat topic gesteld, maar ik wil toch wat meer reacties :)

Grolsch Royce!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

SuperPaddo schreef op 14 september 2004 @ 19:47:
ik heb mijn ogen laten vallen op de cmtech Live CA-C90 256MB mp3speler/gameplayer, maar er is nu nog 1 ding dat mij laat twijfelen :).

De speler heeft een uitgangsvermogen van 5mW per kanaal, en vergeleken met veel andere spelers is dit erg weinig (je ziet soms spelers met 30mW).

Mijn vraag is dus eigenlijk of ik voldoende heb aan 5mW (ben een beetje een audionoob :P), of dat ik beter naar een andere speler kan kijken met ##mW.

Ik heb deze vraag ookal in dat topic gesteld, maar ik wil toch wat meer reacties :)
5mW kan voldoende zijn met een standaard hoofdtelefoon met een lage (hoge?) dependance. Maar als je straks zwaardere oordopjes aan je speler wil hangen kan hij het eventueel moeilijk krijgen. Zo merk ik aan mijn Iaudio4 (13mW per kanaal) als dat het geluid zachter is met mijn Sony ex-71's dan met de standaard cresyn oordopjes. Bij dit voorbeeld heeft het dan met de gevoeligheid te maken, maar alsnog lijkt me 5mW weinig.

Verwijderd

In het algemeen gaat het er dus om , hoeveel mW heb je nodig voor normaal koptelefoon gebruik,...

* hoe word dit gemeten?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ojjorz schreef op 14 september 2004 @ 23:17:
[...]

5mW kan voldoende zijn met een standaard hoofdtelefoon met een lage (hoge?) dependance.
dependance? Je bedoelt zeker impedance (impedantie)...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Idd, de speler van mn zusje (MobiBLU DAH 1000) beschikt over 2x 10mW, en ze heeft de standaard dopjes. Dit gaat voor mij hard genoeg, maar de helft van het volume is voor mij niet acceptabel (en mag ik de helft meteen 5mW noemen?). Verder ben ik voorlopig van plan de standaard dopjes te gebruiken...

Grolsch Royce!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het is nogal afhankelijk wat je erop aan gaat sluiten. Als je de bijgeleverde oordopjes gebruikt zul je er net genoeg aan hebben gok ik zo. Zodra je er een gewone thuisgebruik-koptelefoon op aansluit dan is het vermogen/volume al snel te weinig :)

Mijn Sony MDR-V300 (24 Ohm) in combinatie met een iRiver IMP-450 (12mW) gaat prima. Je merkt echter wel dat wanneer er een koptelefoon van 32 Ohm op gaat het geluid een stuk zachter klinkt bij dezelfde volume instelling.

Dus gebruik je alleen de bijgeleverde oordopjes dan kan het nog, gebruik je andere koptelefoons dan zou ik voor een type gaan met een hoger uitgangsvermogen :)

Verwijderd

Ik dacht dat veel regelbare weerstanden zoals die koptelefoonvolumeregelaar logaritmisch werkten, als ze logarythmisch werken net zoals het geluid word gemeeten, dan wil dat nog niet zeggen dat 5mW de helft aan geluid is.

Het is nu zo dat 5mW tov 10mW de helft is, maar 70dB tov 73dB klinkt voor het menselijke gehoor maar de helft, maar is niet de helft in metrische waarde omdat dB logaryhtmisch als schaal is.

Ga maar uit van zekere voor het onzekere en neem dan meer/gelijk als die van je zusje. (maar niet minder)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 23:45 ]

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
SmartDoDo schreef op 14 september 2004 @ 23:44:
Je merkt echter wel dat wanneer er een koptelefoon van 32 Ohm op gaat het geluid een stuk zachter klinkt bij dezelfde volume instelling.

Dus gebruik je alleen de bijgeleverde oordopjes dan kan het nog, gebruik je andere koptelefoons dan zou ik voor een type gaan met een hoger uitgangsvermogen :)
Ik ben niet van plan een koptelefoon te gaan gebruiken, maar misschien ooit wel andere dopjes. (Sennheiser MX500 of iets rond deze prijsklasse, alleen zie ik dat deze Sennheiser 32 Ohm heeft, wat dus waarschijnlijk 'te zacht' gaat worden met deze speler? :( )
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 23:44:
Ga maar uit van zekere voor het onzekere en neem dan meer/gelijk als die van je zusje. (maar niet minder)
Mja, nu weet ik dus gewoon niet meer welke speler ik wel hebben :P, had mn ogen eigenlijk vooral op deze gericht (wat anders dat zo'n stick wat er veel hebben ;)). Ik zal eens verder kijken...

Verder nog mensen die ervaringen of toevoegingen te melden hebben?

Grolsch Royce!

Verwijderd

Ik kan alleen de ervaringen met MN ouwe MD-speler ff posten. Ik heb ooit 2 MD-spelers gehad (sony), en de uitgangsvermogens daarvan waren niet om over naar huis te schrijven (laat staan t.net). Ik heb er ooit een goede Sony-Koptelefoon aan gehangen, maar het geluid was TE zacht (ik kon de motor van de Lijnbus nog horen). Toen heb ik MD maar vaarwel gezegd....

/me heeft nu een Sony MP3-cd spelert...redelijk tevreden mee, maar de volumes zijn nog steeds redelijk aan de zachte kant... (ook met AVLS OFF)

geen idee welke 1/2e zool er ooit AVLS bedacht heeft, maar dat stamt nog uit het Walkman-tijdperk....(voor de Lekturama Luitersprookjes) :Y)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 18:16 . Reden: fout "/" je... ]

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Canaria schreef op 14 september 2004 @ 23:38:
[...]

dependance? Je bedoelt zeker impedance (impedantie)...
Die bedoelde ik :) Had gister gehoord dat de school een nieuwe afdeling kreeg, vandaar.... In ieder geval, het lijkt me aan de magere kant!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik denk toch dat ik voor deze speler ga, volgensmij ben ik geen 'harde' speler nodig. Ik gebruik em voornamelijk op de fiets, en dan wil ik het overige verkeer kunnen horen. Verder gaat het mij er vooral om dat ik mn favo muziek kan luisteren, het hoeft dus niet zo hard... :).

Meer reacties welkom ;)

Grolsch Royce!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
ben ook wat aan het rond kijken en nu ben ik dit bijvoorbeeld tegengekomen:
Output 6.5 mW @ 32ohm load

kan ik er dan van uitgaan dat die 32ohm dus op je headset slaat en die 6.5mW op de output van de speler? Is het dan zo dat als je een (slechtere?) headset met minder 32ohm op aansluit dat het Output vermogen hoger word? waar door het volume ook weer hoger word/klinkt?
Pagina: 1