Toon posts:

[XP] pc word direct afgemeld na aanmelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik heb het forum afgezocht naar dit probleem, maar ik kon geen goede oplossing vinden. Dit probleem is iets van de laatste tijd...
Ik werk bij een computerwinkel en er komen de afgelopen week een aantal pc's binnen ter reparatie met het volgende probleem (het gaat hierbij om exact hetzelfde probleem en zowel met xp home als xp pro.):
Bij het aanmelden als gebruiker X worden de persoonlijke instellingen geladen en krijg je het bureaublad te zien (zonder iconen), maar je word direct weer afgemeld door windows, dus je komt direct weer bij de gebruikers terecht. Het gaat om legale versies van windows en ze zijn wel geactiveerd. Iemand dit probleem ook gehad de laatste week en heeft iemand een oplossing??? het liefst zonder formatteren :)

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:05
Is er op die pc's Windows XP SP2 geinstalleerd?
Wat je kunt proberen is opstarten in veilige modus en dan eventueel een nieuwe gebruiker aanmaken en kijken of het dan werkt.
Werkt dit, gooi dan de bestaande gebruikers eruit en maak ze opnieuw aan.

• depol99
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Dit probleem ben ik ook al bij vrienden tegengekomen

de oplossing heb ik op een ander forum gevonden

De oorzaak is de Adware: Blazefind

De oplossing:

Na het opstarten in de recovery-mode vraagt de PC om het administrator-wachtwoord. Op 'enter' drukken dan omzeilt hij dit wachtwoord.
Kiezen voor het herstellen van C:\. Hierna staat er C:\WINDOWS> met een cursorblokje. Type het volgende, ook de spaties:
copy system32\userinit.exe system32\wsaupdater.exe
De PC geeft nu aan dat er 1 bestand is gekopieerd.
Type hierna 'exit' om de PC te herstarten.

bron: http://forum.faqman.nl/messages/6/57441.html?1092331783

edit: dit topic was alreeds meerdere malen besproken
zie oa: [rml][ XP] inloggen/uitloggen probleem[/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door depol99 op 14-09-2004 19:51 ]

D@nny

Verwijderd

Topicstarter
super!!!! bedankt het werkt.
k denk dat meer meer mensen zijn met dit probleem