Vergeet niet dat er verschillende andere tooltjes zijn voor .Net die je o.a. vind op
Asp.net. Daarnaast is het zo dat je ASP.Net imo moet zien als een Webservice/Web-Framework. Een systeem wat het mogelijk maakt om erin wat te doen voor het web.
PHP daarentegen is de taal die velen gebruiken omdat hij zo simpel is. Maar het grote nadeel aan PHP is imo o.a. de auto-boxing die je in tegenstelling tot C#, wat door mij en velen anderen erg aangeraden wordt als programmeertaal in ASP.Net, nooit volledige controle geeft over je variabelen. Onvoorziene dingen laat doen en exacte brekeningen altijd via een omweg laat verlopen.
Daarnaast is het zo dat de developers van PHP een stap te ver zijn gegaan. Wat je ziet in C# en ook in VBScript(standaardtaal van ASP) is dat je naast een aantal primaire functies niet bepaald veel 'overige' functies aangeboden krijgt. Dit is ook niet nodig omdat je enkel de functies nodig hebt die jij gebruikt. Hetgeen wat je mist schrijf je er zelf wel bij.
Deze overkill aan functies maakt PHP er niet bepaald sneller op en zorgt over het algemeen voor meer bugs. Ik zie dan liever een stabiel .Net Framework waar inprinciepe meer rechten aan te ontlenen zijn als te werken met een onstabiele taal die continue in ontwikkeling is.
Maar dit alles is mijn bescheiden mening nadat ik na een aantal jaren PHP inmiddels ook heb moeten werken met het .Net framework.
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart