artifacts 9800pro

Pagina: 1
Acties:

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-08 22:23
ik heb sinds een paar weken een HIS iceQ9800pro, sindsg gisteren zijn er artifacts gekomen, zowel in doom3 en 3dmark2003 zijn deze duidelijk zichtbaar. Ook wijst de pc mijn netwerkkaart geen ip toe. heb alles al geprobeerd:

ander pci slot
andere netwerkkaart
format en nieuwe windws erop
andere kabels
nieuwe bios/bios reset

je kunt het zo gek niet bedenken, maar bij cmd->ipconfig blijft hij alles 0.0.0.0 aangeven. Lijkt wel of de kaart niet goed wordt aangestuurd, gezeur is begonnen na een plotselinge reset.

ik heb een asus a7v333, xp 2000+, 512MB 333Mhz, alle temps zijn ok.

voltages:
12.192
4.972
3.248
1.792

lijkt mij vrij goed, ik kan me niet voorstellen dat het mobo en de gpu kapot raken binnen een zeer korte tijd zonder dat hier een oorzaak van aan te wijzen is, weet iemand hier een oplossing voor? als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

grzz
maurice

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

is die ice-q niet met ingebouwde artic vga silencer ? mss moet je dan de stand van je ventilator op 12 volt zetten (meer lawaai,maar ook meer cooling)

http://specs.tweak.to/16495

• darklord007
zoals ik al zei de temperatuur is het probleem niet, ik heb doom3 hele tijd zonder problemen gespeeld in gesloten kast in mijn meubel, maar deze werd niet zo warm dat mijn huid vast schroeide, en de koeling staat op fast.

grzz
maurice

Verwijderd

Niet nodig hier ;)

heb je de laatste drivers voor je via chippie's geinstalleerd ?

• darklord007
ja, daarnaast heeft hij altijd artifact vrij gelopen en ook de netwerkkaart heeft het altijd zonder probleem gewerkt, een driver probleem is het dus niet, want dan zou ik de problemen vroeger ook gehad moeten hebben.

grzz
maurice

Verwijderd

je hoeft hier niet onder elke post de groeten te doen ;)

heb je je directx opnieuw geinst ?
welke drivers gebruik je ?
op welke snelheid is je kaart geklokt ? ( met atitool mooi te zien )

edit:

overigens krijg ik met 3dmark icm cat 4.7 en hoger ook artifacts maar dat hoort zo blijkbaar...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 19:33 ]

• darklord007
hij loopt gewoon op standaard clock, heb catalyst 4.9 erop en direcx 9c

geen grzzz:p

Verwijderd

heb je je pc geaard ? ( dit voor het netwerkprobleem )

• darklord007
nee deze heb ik niet geaard, maar ik denk niet dat het hier aan ligt, heeft namelijk 2jaar zonder problemen gewerkt.

Verwijderd

voeding misschien brak ? heb je al eens getest met een andere psu ?

edit:

elco probleem misschien ? heb je bolle ,lekke of gloeiend hete elco's op je bord zitten ?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 19:39 ]

• darklord007
voeding is een qtec 400watt silent, nog niet zo oud, en ik heb de waardes boven staan, en die zien er volgens mij niet brak uit.

Verwijderd

controleer alle elco's eens op je mainbord op bolle dakjes of hoge temps

• darklord007
hoe kan ik die controleren? gewoon kijken of er iets afgefikt uitziet?

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik zou die kaart eerst eens in een andere pc proberen, gewoon om uit te sluiten of het aan die kaart ligt of niet.
Als het niet aan de kaart ligt moet je toch aan je mobo of voeding gaan denken.....
Als het probleem bij de voeding ligt moet je gewoon een nieuwe voeding kopen; als het probleem bij het mobo ligt zou ik eerst eens alle drivers opnieuw installeren.

Ik zou sowieso directx en catalists opnieuw installeren.

Verwijderd

darklord007 schreef op 14 september 2004 @ 19:42:
hoe kan ik die controleren? gewoon kijken of er iets afgefikt uitziet?
kijken en voelen... pas wel op met esd...
overigens kunnen elco's als je rot zijn behoorlijk heet worden... ( ervaring :( )

• darklord007
ik ga dat vrijdag ff proberen,

ik snap waarom u zegt van de drivers ed, en ik wil dat ook best proberen, maar ik vind het zo vreemd omdat het kwa games ed dan gewoon heeft gewerkt met de drivers die er nu opstaan. Maar ik probeer het vrijdag ff en dan zal ik mijn bevindingen weer posten. alvast bedankt.

ps, een voeding is toch niet brak als er de juiste spanningen uitkomen? weet er niet zoveel van hoor :9

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

simpel het releasen van ip en renewen ervan al geprobeert neem ik aan...

Zie geen verband eigenlijk tussen beide problemen, of ben ik dat maar alleen?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Lijkt mij een bios flash probleem, als ik je verhaal goed heb begrepen heb je daarna terug geflasht en hetzelfde probleem. Doe wat ik deed. Haal hem eruit. Wacht een paar uur en doe hem daarna erin. Als het goed is doet ie het dan weer.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Verwijderd

darklord007 schreef op 14 september 2004 @ 19:46:
een voeding is toch niet brak als er de juiste spanningen uitkomen? weet er niet zoveel van hoor :9
onder zware belasting zien die waardes er soms anders uit dan in idle..
( zou met een goeie psu die over heeft maar marginaal zijn )

• darklord007
nou een bios flash probleem is het zeker niet, heb m bijna een jaar teug naar de 1.17 versie geflased en heeft altijd goed gewerkt.

hoe kan ik mijn ip in cmd dan releasen?

trouwens om nog ff op de vga terug te komen, als ik m onderclock loopt ie wel zonder artifacts, maar op 378mhz core en 338 mem heeft hij ze wel, heel vreemd maar ergens moet dan toch wat fout zitten, hij moet minstens op de normale speed goed kunnen functioneren.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
darklord007 schreef op 14 september 2004 @ 21:03:
nou een bios flash probleem is het zeker niet, heb m bijna een jaar teug naar de 1.17 versie geflased en heeft altijd goed gewerkt.

hoe kan ik mijn ip in cmd dan releasen?

trouwens om nog ff op de vga terug te komen, als ik m onderclock loopt ie wel zonder artifacts, maar op 378mhz core en 338 mem heeft hij ze wel, heel vreemd maar ergens moet dan toch wat fout zitten, hij moet minstens op de normale speed goed kunnen functioneren.
Warmte dus, zit je heatsink er goed op?

Zo ja, wordt je heatsink warm?

Zo ja, fan draait niet helemaal goed meer.

Oplossing, schoonmaken en evntueel smeren met wat naaimachine-olie.

Wordt je heatsink niet warm, heatsink zit niet goed op de core.

Oplossing, heatsink goed plaatsen en een beetje aandrukken.

Als het geheugen artifacts zijn, check of er een lichte airflow is langs de memchips.

Zo nee, zorg voor die airflow.

Zo ja, memchips zijn brak.

Oplossing, teruggaan voor garrantie.

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 09-08 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

hierboven waarschijnlijk al een oplossing

voor het releasen in CMD box:

ipconfig /release

daarna ipconfig /renew
maar zou via windows zelf moeten lukken bij eigenschappen van de lan verbinding, dmv knopjes: vrijgeven
vernieuwen meen ik...

verwijder de netwerkkaart eens in App Beheer om winXp em vanzelf opn te installeren na reboot..

succes

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• darklord007
Alexio schreef op 14 september 2004 @ 21:12:
[...]

Warmte dus, zit je heatsink er goed op?

Zo ja, wordt je heatsink warm?

Zo ja, fan draait niet helemaal goed meer.

Oplossing, schoonmaken en evntueel smeren met wat naaimachine-olie.

Wordt je heatsink niet warm, heatsink zit niet goed op de core.

Oplossing, heatsink goed plaatsen en een beetje aandrukken.

Als het geheugen artifacts zijn, check of er een lichte airflow is langs de memchips.

Zo nee, zorg voor die airflow.

Zo ja, memchips zijn brak.

Oplossing, teruggaan voor garrantie.
lijkt me sterk de kaart is pas nieuw, en als ik eraan voel niet buitensporig warm, de artifact zitten er ook in als hij net aanstaat en zodra ik de clockspeed een beetje naar beneden zet zijn ze weg, daar zit geen seconde tussen, kan het testen met ati tool. lijkt me sterk dat een kaart in zo'n korte tijd met zo'n klein klocksnelheidverschil zoveel in temp kan dalen.

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 22:19

jefjef

learning by doing

Zelfde gehad, met atitool alles op default gezet, --door de blokjes heen kijken en op goed geluk--- pc uitgezet, van de spanning af en 1 dag later weer alles aan, en hij deed het weer!!

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• darklord007
hij doet het ook alleen maar bij games, en dan allen tijdens het spelen, het menu met 3dachtergrond, net alsof het ingame was doet hij het gewoon goed.

daarnaast vind ik dat een vga minstens op gewone clockspeed moet draaien, en dat doet ie dus niet meer, vrijdag maar eens in een andere pc proberen.
Pagina: 1