Toon posts:

jumpertjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke jumpertjes moet ik verzetten bij mijn pII 400? Ik heb geen moederbordboekje meer.... Of kan je niet zomaar weten wat je moet verzetten?

Nou ja, alvast bedankt.

Verwijderd

Als je nou eens naar de website gaat van wie de moederbord is kun je zo aan de jumper settings komen en als je dat niet weet moet je toch echt wat meer info over je moederbord gaan geven we zijn hier niet helderziend of alwetend

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord is volgens Sandra 2000 een

Microstar,
name: ms-6163,
en model: MS-6163 (i440BX)

Nou wil ik dus graag weten waar ik wat info kan krijgen...

Verwijderd

http://www.msi.com.tw/support/manual/main.htm

ergens halverwege staat bij Slot1 de MS6163
daarachter staat een PDF in ZIP

succes

Verwijderd

Topicstarter
lach mij maar uit, maar met wat open je die PDF-bestandjes??

Sorry dat ik zoooo dom ben.... :P

Verwijderd

Adobe Acrobat reader opent .pdf

Verwijderd

http://www.adobe.com/

onderaan staat een "Get Acrobat Reader" button. Download de Gratis Reader en dan installeren.

ik ga er van uit dat je de ZIP file al wel uitgepakt hebt.

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:31
adobe acrobat reader

http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep.html

en ga voor de gratis abcrobat reader

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 22:36 schreef Ralph2001 het volgende:
lach mij maar uit, maar met wat open je die PDF-bestandjes??

Sorry dat ik zoooo dom ben.... :P
Maakt niet uit.... we hebben het allemaal moeten leren!
:+

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:31
Maakt niet uit.... we hebben het allemaal moeten leren!
zo is het maar net :)

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Verwijderd

daar is tweakers ten slotte voor :)

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn jullie toch lief voor mij...:)

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
:r :r :r :r :r :r

Ik krijg een beetje een misselijk gevoel nu. Hoe zou dat nu kunnen :D :D

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
je hebt de spiegel erbij gepakt? :)

-

Verwijderd

Welke jumpertjes wil jij verzetten dan?
Ik heb hetzelfde mobo als jij en alles wat je wilt veranderen kan in je bios hoor.
Ik neem tenminste aan dat je wilt overklokken? Anders zat je hier niet.
FSB en voltage kan je gewoon in je bios veranderen hoor, niks geen gepiel met jumpertjes.

Verwijderd

Topicstarter
O ja? :'(

Wist ik niet.. Is deze thread ff lekker voor niks geweest. :P

Nee, als ik iets verander in de bios voor mijn CPU, krijg ik dat nergens te zien en is het nog steeds een 400...

??? Klopt zeker niet?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hmm .. klinkt als gelocked.... toch? (beveiliging op processor tegen overklokken)
Probeer de FSB (front side bus) eens ietsjes op te hogen

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Hmm sorry dat ik dit zeg. Maar je wilt overklokken denk ik. Doe dit niet. Want als je niet eens weet wat voor een moederbord je hebt. Dan kan dat nooit goed gaan.

Verwijderd

wat is dat nou weer voor een onzin, (noorse trol ofzo), gewoon de Front Side Bus in de bios langzamerhand verhogen, opniewopstarten kijkken of alles werkt en weer verder, als hij fouten gaat geven kun je hem een stukje terug zetten of je voltage verhogen (ook in de bios)

Verwijderd

Ralph2001 schreef het volgende:
[...]
Nee, als ik iets verander in de bios voor mijn CPU, krijg ik dat nergens te zien en is het nog steeds een 400...

??? Klopt zeker niet?
Als je je bios induikt moet je het volgende doen om je processor over te klokken:
Ga naar <<CPU PLUG & PLAY II>>
Daarin vindt je de optie 'cpu speed', zet die op manual.
Van 'cpu ratio' moet je afblijven, dat is de multiplier en die veranderen heeft geen zin want de processor is gelocked.
De optie 'cpu/pci frequency' moet je veranderen om je processor over te klokken, dit is je fsb.
Hij hoort nu standaard op 100/33 te staan, nu zet je hem op 103/34 om te beginnen. Je processor loopt nu op 5*103=515Mhz
Dan save je alles, start je pc opnieuw op en sla aan het testen, warschijnlijk zal alles nu nog steeds stabiel lopen en merk je niet zoveel verschil.
Als alles stabiel loopt ga je gewoon de fsb steeds meer verhogen, totdat het systeem onstabiel wordt. Dan voorhoog je je cpu voltage naar 2.05 V, dat zal moeten helpen.
En ga zomaar door.
Testen en opvoeren dus...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, is eigenlijk best wel simpel...:P

Maar ik krijg nou opeens een foutmelding bij het opstarten; met rode letters staat er "System Hardware abnormal", en ondertussen begint 'ie te piepen (1x kort 5x lang). Wat the hell is dat nou weer dan?? Hij start namelijk wel gewoon op, en alles doet het prima... :?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Dan issie hoogstwaarschijnlijk te warm.
Download MotherboardMonitor om je temperaturen in de gaten te houden, boven de 50c is taboe.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de 1e keer wassie 26 graden (hele nacht uit) en nu issie 33 graden...

Verwijderd

heb je de sensor op de goede plaats hangen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff geprobeerd om hem wat hoger te zetten (aantal mhz). Ik heb nu dus p2-400, maar bij 495 (ongeveer) mhz doet alles het nog en is de temp 37 graden na opstarten en Tony Hawk 2 te hebben gespeeld. Ik heb er dus nog geen extra cooling aanhangen.. :) Als ik de proc hoger zet, op 500+ doet win98 het niet echt meer goed.. de 1e keer op 512mhz deden de ico's het niet. daarna wel, en op nog hoger kreeg ik eerst zwart beeld en na de 2e keer opstarten liep win na een minuutje vast. Dus nu staatie weer op 496mhz en loopt het allemaal prima.. Betekent dit datie eigenlijk niet hoger kan?? Of zijn er nog wat tricks om hem goed en hoger te laten werken??
Pagina: 1