Ik ben bezig met een website te maken, hierin heb ik een script dat een aantal onderdelen draait van mijn site (dat script noem ik RAN). Met RAN kan je oa nieuws maken/bewerken, met erg veel mogelijkheden.
Ik heb 3 tabellen:
content_x_front:
content_x_cat:
content_x_iscat:
Ik heb een list op een pagina, die leest content_x_cat uit. Dit gaat perfect zoals ik het wil. Echter wil ik nou een zoekfunctie maken waarmee je ook kan kiezen in welke category's hij moet zoeken, om dit uit te lezen wil ik een combinatie maken van de content_x_front en content_x_iscat.
Ik dacht zelf aan ongeveer de volgende constructie:
natuurlijk laat ik wat dingen weg, maar dat is niet belangrijk voor het probleem
Het probleem is dat ik bij deze constructie de data vaker dan 1x terugkrijg, ik denk dat hij dit door de LEFT JOIN en dan in het speciaal het ON commando.
De vraag is nou, moet dit wel met een LEFT JOIN gedaan worden? En zoja, waar maak ik dan de fout dat hij meerdere results geeft ipv gewoon 1 result per object.
Ik heb 3 tabellen:
content_x_front:
| ID | name |
| 1 | whoasd |
| 2 | 3567fdgndfgh |
content_x_cat:
| ID | name |
| 1 | something |
| 2 | blaat |
content_x_iscat:
| ID | main_id | cat_id |
| 1 | 1 | 2 |
| 2 | 2 | 1 |
| 3 | 2 | 2 |
Ik heb een list op een pagina, die leest content_x_cat uit. Dit gaat perfect zoals ik het wil. Echter wil ik nou een zoekfunctie maken waarmee je ook kan kiezen in welke category's hij moet zoeken, om dit uit te lezen wil ik een combinatie maken van de content_x_front en content_x_iscat.
Ik dacht zelf aan ongeveer de volgende constructie:
SQL:
1
2
3
4
| SELECT * FROM content_x_front LEFT JOIN content_x_iscat ON content_x_front.id=content_x_iscat.main_id WHERE content_x_iscat.cat_id IN (1,2); |
natuurlijk laat ik wat dingen weg, maar dat is niet belangrijk voor het probleem
Het probleem is dat ik bij deze constructie de data vaker dan 1x terugkrijg, ik denk dat hij dit door de LEFT JOIN en dan in het speciaal het ON commando.
De vraag is nou, moet dit wel met een LEFT JOIN gedaan worden? En zoja, waar maak ik dan de fout dat hij meerdere results geeft ipv gewoon 1 result per object.