Toon posts:

[Asus K8N-E] doet niks meer na crash free bios recovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem is opgetreden.
Ik wilde mn systeem wat overclocken, wat goed ging tot 2250mhz (default 2000). toen de 2300 geprobeerd, maar dat ging te ver en een stem vertelde me dat het systeem was gestopt vanwege overclocken. Ik resetten het systeem waarna er in het scherm een melding werd gemaakt van een bios checksum error en het bios crash free systeem in werking werd gezet.
Asus CD zat nog in mn drive, dus voor ik het wist werd de bios van de cd gekopieerd. Dat ging allemaal goed en de melding werd gemaakt het systeem opnieuw op te starten. Dat deed ik en er gebeurde niks meer....
Fans gaan draaien, verder niks. geen piepjes. heb nog geprobeerd wat er gebeurd als ik mn videokaart eruit haal, maar ook dan geen piepjes.
Heb de batterij dr uit gehaald, bios gereset, stroom eraf, half uur gewacht, maar geen resultaat.

De reden om dit topic te openen is of er iemand nog een idee heeft wat te doen, hoewel ik weinig hoop heb. volgens mij is resetten op de bovenstaande manier de enige.
Tweede is dat ik niet begrijp hoe de bios min of meer zomaar corrupt kan worden en dat ie door dat zogenaamde crash free systeem niks meer doet. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 01:05 ]

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Systeem uitzetten. Insert indouwen op je tobo en dan je sys aanzetten. De reset tie alle waarden met betrekking tot cpu en mem. Ik heb deze plank ook, maar Asus had wel wat meer aan de voltages mogen doen!

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor je antwoord. heb het geprobeerd maar helaad werkt het niet. geen verschil. is toch idioot dat ie, juist door een auto bios RECOVERY systeem, niet meer werkt. :(

update:
ok, heb mn cpu eruit gehaald en opgestart en ik hoor een stem die me verteld dat er geen cpu in zit. Gaat dit betekenen dat die bios flash goed is gegaan en dat mn cpu het probleem is en wellicht kapot is? (is dan wel toevallig dat t/m de bios recovery alles goed ging en daarna de cpu dood is gegaan...)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 01:16 ]